جذابترین نقاط دنیا برای عکاسی

چه بخواهید چه نخواهید هر چقدر هم که آماتور و غیرحرفه‌ای باشید عکاسی در طول سفر بخشی جدایی‌ناپذیر از آن است. ما هر کجا که می‌رویم سعی می‌کنیم از زیباترین بخش‌ها و جالب‌ترین تجارب‌مان عکس تهیه کنیم تا به یادگار داشته باشیم و یا با دوستان‌مان به اشتراک بگذاریم. ما قصد داریم در اینجا فهرستی از چشمگیرترین و جذاب‌ترین مناظر سراسر دنیا را به دست‌چین معرفی کنیم. شکی نیست که این فهرست بسیار بلند بالا تر از این حرفاست.

 

بلیوی، صحرای نمک سالار د یونی

صحرای نمک سالار د یونی در بولیوی منطقه‌ای رویایی و کاملا منحصر به فرد است که در سفر به این کشور حتما باید از آن دیدن کنید. این صحرای نمک که در ۱۰۵۸۲ کیلومتر مربع گسترش یافته تمام آلتیپلانو را به تصرف خود درآورده و نام خود را به عنوان بزرگ‌ترین منطقه نمکی دنیا به ثبت رسانده است. سطح این دریاچه در بعضی زمان‌ها آنقدر صیغلی می‌شود که بازتابی از آسمان را منعکس می‌کند به خاطر همین پدیده طبیعی شگفت‌انگیز به آن لقب بزرگ‌ترین آینه دنیا را داده‌اند. این منطقه حفاظت شده دارای هتل‌ نقلی نمکی با سوییت‌های کوچک است که می‌توانید از آن‌ نیز دیدن کنید. در واقع این اولین هتل نمکی دنیاست.

 

بخوانید: با زیباترین پل‌های دنیا آشنا شوید

 

 

تایلند، بانکوک، معبد وات آرون

یکی از مهم‌ترین کارهایی که گردشگران در بانکوک انجام می‌دهند بازدید از معبد آرون است. این معبد که به "معبد سپیده دم" هم شهرت دارد به خدای هندو داون اختصاص یافته است. این معبد یکی از باشکوه‌ترین معابد بانکوک است که دارای ظرافت‌ها و سمبل‌های زیادی است. نمای خیره‌کننده این معبد در شب و با روشن شدن چراغ‌های زرد و نمایان شدن ظاهر طلایی‌اش به شدت خیره‌کننده است. بازتاب این معبد بر روی سطح رودخانه فوق‌العاده دیدنی و یکی از جذابترین نقاط عکاسی برای گردشگران و عکاسان است. شما می‌توانید با قایق و ماشین خودتان را به این معبد برسانید.

 

 

چین، پارک ملی ژانگجیاجی

ما بارها در مقالات مختلف این پارک ملی را به بهانه‌های مختلف معرفی کرده‌ایم. در حقیقت پارک ملی ژانگجیاجی آنقدر منحصر به فرد و خاص است که در صدر فهرست‌های زیادی قرار گرفته است. این پارک در استان هونان واقع شده و به خاطر ستون‌های شگفت‌انگیز و آبشارهایش مورد توجهات فراوان قرار گرفته است. این منطقه با سنگ‌های ماسه و انواع و اقسام حیوانات عجیب و غریب پوشیده شده است. اصلا همین ویژگی منحصر به فرد و جادویی‌اش باعث شد تا به عنوان محل فیلمبرداری فیلم آواتار به عنوان منطقه‌ای افسانه‌ای انتخاب شود. از مهم‌ترین جاهایی که باید در این ناحیه دیدن کنید غار اژدهای زرد و دریاچه بائوفِنگ هستند. بهترین زمان عکاسی در اینجا طلوع و غروب خورشید هنگامی که این جنگل سنگی در انوار طلایی غرق می‌شود است.

 

بخوانید: ۸ رستوران‌ زیبا و عجیب در دنیا

 

 

فرانسه، مجمع‌اجزایر بورا بورا

با وجود آب و هوای گرمسیری و گل‌های زیبا از هر لحاظ که محاسبه کنید بورا بورا از عاشقانه‌ترین مقاصد دنیا است. مطمئن باشید به محض ورود عاشق آب‌های کریستالی زیبا و تپه‌های ماسه‌ای آن خواهید شد. به علاوه سوییت‌های مدرن و شیک آن بر روی آب‌های کریستالی هر گردشگری را برای ماندن توجیه می‌کند. بورا بورا را همه حداقل یک بار در طول عمرشان باید ببینند. اینجا منطقه گرمسیری به جد نقطه‌ای گم شده از بهشت است که وجب به وجبش برای عکاسی رویایی‌ست. عکس‌های بورا بورا به کل چهره اینستاگرام‌تان را تغییر خواهد داد.

 

 

برزیل، ریو دو ژانیرو

ریو دو ژانیرو، میزبان المپیک تابستانی سال 2016 دارای زیبایی‌های طبیعی متعددی‌ست و سفر به آن آرزوی هر عکاس متعهدی است. این شهر به خاطر سواحل زیبا، زندگی شبانه پویا و جشنواره‌های سالانه رنگارنگ از شهرت جهانی برخوردار است. چندین نقطه شناخته شده برای عکاسی مثل مجسمه مسیح، ساحل ساحل ایپانما و اسکاداریا سلارین ارائه می‌دهد اما در طول گردش و کاوش بی‌شک چیزهای زیادی برای عکاسی پیدا خواهید کرد.

 

بخوانید: با زیباترین کلیساهای اروپا آشنا شوید

 

 

سوییس، زرمات

زرمات که در کوه‌های آلپ سوییس قرار گرفته و طبیعتی زیبا و دست نخورده دارد از نقاط اسکی دنیا با چندین استراحتگاه است. روستایی جذاب و کوهستانی زیر قله Matterhorn واقع شده که مردم برای رفتن به آن به تورهای روزانه ملحق می‌شوند. یکی از زیباترین زمان‌های برای تماشای مناظر این منطقه و عکاسی از آن هنگام طلوع و غروب خورشید است. مخصوصا این که اگر روبرو نمایی از روبروی روستا و کوه پشت سرش را انتخاب کنید.

 

 

هلند، لیس، پارک کوکنهوف

این پارک که باغ اروپا شهرت دارد از بزرگ‌ترین باغ گل‌های دنیاست. سالانه 7 میلیون پیاز گل لاله در 800 نوع مختلف در این باغ گل می‌رویند که هم‌زمان با گل دادن آن نمایشگاهی تماشایی از گل و کارهای هنری برپا می‌شود. آیا هیچ وقت به چنین جایی برای عکاسی فکر کرده بودید؟ کوکنهوف همه ساله از اواسط مارچ تا اواسط ماه می باز است ، اما بهترین زمان برای بازدید از آن ماه آوریل است.

 

بخوانید: زیبا‌ترین باغ‌های پرندگان در آسیا

 

مطالب مرتبط