نگین‌های کم‌تر شناخته شده در آسیا

آسیا قاره‌ای زیبا و مملو از فرهنگ‌های غنی، چشم‌اندازهای متنوع و ماجراجویی‌های فراموش‌نشدنی است. اگرچه همه ما با دیوار بزرگ چین و تاج محل در هندوستان آشنا هستیم اما چنین قاره پهناوری حتما نقاط جذاب و زیبایی دارد که از نظرها پنهان مانده. گردشگرانی که می‌خواهند آسیا را بچرخند اول به سمت جاهای شناخته شده رهسپار می‌شوند. اما برای توریست‌هایی که به دنبال تجاربی متفاوت هستند فهرستی از نقاط زیبا و پنهان آسیا را تهیه کرده‌ایم.

 

ژاپن، جزیره یاکوشیما

جزیره زیبای یاکوشیما به خاطر جنگل زیبای سرو و حیات وحش جذابش بین طبیعت دوستان محبوبیت زیادی دارد و یکی از زیباترین مقاصد آسیایی است. یاکوشیما جزیره نیمه گرمسیری‌ست که در ساحل جنوبی کیوشو و بخشی از بخشداری کاگوشیما واقع شده و دارای برخی از قدیمی‌ترین درختان ژاپن است. در حقیقت بیشتر درختان این جزیره زندگی هزار ساله دارند و قدمت قدیمی‌ترین‌ها به مرز 7 هزار سال هم می‌رسد! بهترین جاذبه گردشی یاکوشیما پارک جنگلی شیراتانی اونسویکیو است. بیشتر مردم برای پیاده‌روی در این پارک طبیعی و آرامش گرفتن از هوای لطیف و محیط سرسبزش راهی آن می‌شوند. به علاوه اگر به سمت ارتفاعات بروید احتمالا می‌توانید حیوانات بومی ساکن منطقه را هم ببینید. گوزن‌ها و میمون‌های یاکوشیما از نمونه‌های این حیواناتند.

 

بخوانید: معرفی برندهای هتل‌‌داری سراسر دنیا

 

 

چین، کوه وودانگ شان

کوه وودانگ در قسمت شمال غربی هوبی چین واقع شده و به دلیل تعداد زیاد معابد و صومعه‌های تائوئیست شناخته شده و محبوب است. در واقع مجموعه باستانی کوه وودانگ به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است. در اینجا چیزهای زیادی وجود که از دیدنشان غرق در شگفتی و آرامش شوید. خبر خوب برای افراد رزمی‌کاری که با تور چین سفر می‌کنند اینکه در مجموعه این کوه هنرهای رزمی مثل وودانگ کنگفو و تای چی آموزش داده می‌شود بناراین اگر تمایل داشته باشید می‌توانید برای آموزشی سنتی به آن‌ها ملحق شوید. در پاییز آن‌ها جشنواره جهانگردی وودانگ برگزار می‌کنند که اگر می‌خواهید در مورد فرهنگ وودانگ بیشتر بدانید، می‌توانید به آنجا بروید.

 

 

 

هند، کونور

کونور یکی از سه ایستگاه تپه نیلگیری در ایالت تامیل نادو است که بالای دشت‌های جنوبی قرار گرفته است. کونور کوچک و آرام است اما چشم‌اندازی که ارائه می‌دهد توصیف‌ناپذیر است. مخصوصا اگر خنک باشد شما می‌توانید یکی از بهترین پیاده‌روی‌های عمرتان در یکی از زیباترین مناظر در تور هند تجربه کنید. یکی از بهترین مکان‌هایی که می‌توانید در کونور به آن بروید پارک سیم است. برای صرف عصری آرام و خانوادگی به این پارک زیبا بروید. سعی کنید پیاده‌روی در باغ چای و سواری در قطاری اسباب بازی را از دست ندهید.

 

بخوانید: معرفی لوکس‌ترین کروزهای جدید آسیا

 

 

ویتنام، جزایر کُن دائو

این پارک ملی زیبا که در ساحل جنوبی ویتنام قرار دارد یکی از زیباترین مناظر ساحلی کشور را در اختیار شما قرار می‌دهد. در تور ویتنام شما می‌توانید در 16 جزیره آن فعالیت‌های متنوعی مثل پیاده‌روی، ماجراجویی در فضای باز و گرفتن بهترین عکس‌های غروب خورشید بپردازید. به علاوه علاقه‌مندان به غواصی می‌توانند در اینجا به شنا و غواصی هم بپردازند. با مردم محلی ارتباط برقرار کنید و در مورد فرهنگ و تاریخ‌شان چیزهایی یاد بگیرید. آن‌ها داستان‌های جالبی از دوره استعماری دارند که برای‌تان تعریف کنند. به جز موزه کن دائو که برخی از اسناد مهم دوره استعماری و امپریالیستی را در نگه‌داری می‌کند زندان کن دائو هم وجود دارد که یکی از بی‌رحمانه‌ترین زندان‌های تاریخ است.

 

 

 

کره جنوبی، بوسان، haedongyonggung

این معبد که در سال 1376 ساخته شده در ابتدا به نام بُمون شناخته می‌شد. البته این معبد در طول تهاجمات ژاپن بین سال‌های 1898 تا 1892 ویران شد اما بعدها و در دهه 1930 مورد بازسازی قرار گرفت. بعد از بازسازی بود که به معبد هائدنگ یُنگگونگ تغییر نام داد. یکی از ویژگی‌های برجسته و جذاب در مورد این معبد موقعیت قرارگیری آن بالای صخره است که نمایی بسیار دیدنی به دریا ارائه می‌دهد. اگر گرسنه بودید گشتی در اطراف بزنید و از خوردن غذاهای خیابانی لذت ببرید. این معبد در طول فصل شکوفه‌های گیلاس به شدت رویایی و تماشایی‌ست.

 

بخوانید: خطرناک‌ترین نقاط پیاده‌روی و صعود دنیا

 

 

فیلیپین، جزیره بانتایان

این جزیره از سه بخش شهرداری بانتایان، مادریدژوس و سانتافه می‌شود که بزرگ‌ترین آن بانتایان بخش مرکزی آن هم هست. این منطقه برای طبیعت زیبایش مخصوصا جنگل مانگرو محبوبیت زیادی دارد. بخش مادریدژوس در شمال جزیره قرار گرفته و برای روستاهای ماهیگیری و فعالیت‌های طبیعت‌گردی شناخته شده است. بنابراین افرادی که دوست دارند در طبیعت کاوش و بازدید باشته باشند به بخش شمالی جزیره می‌روند. سانتافه در قسمت شرقی واقع شده و برای سواحل زیبا و غروب بسیار زیای خورشید شهرت یافته است. شما می‌توانید در این منطقه اسنورکلینگ انجام دهید و یا به کاوش در غار فوق‌العاده اُگتنگ بپردازید. این غار بی‌نظیر و زیبا را می‌توانید در نزدیکی سواحل شوگر و پارادایس پیدا کنید.

 

 

مطالب مرتبط