بهترین مقاصد آسیا برای کریسمس 2020

کریسمس یکی از بزرگ‌ترین و جهانی‌ترین جشن‌های دنیاست که در بیشتر کشورها حتی آن‌هایی که فرهنگ و دین متفاوت و منحصر به فرد خودشان را دارند هم برگزار می‌شود. با این که منشا کریسمس ریشه مذهبی دارد و بیشتر کشورهای آسیایی هم دین خودشان را دارند، اما به دلیل تبدیل شدن به دهکده جهانی و همگام‌سازی تقویم‌ها این جشن باشکوه در آسیا هم برگزار می‌شود. نکته اول این که بیشتر کشورهای آسیایی همیشه و در هر فصلی شادابی خودشان را دارند که این باعث پویا شدن صنعت گردشگری آن‌ها شده اما این که چه کشورهایی بهترین جشن را می‌گیرند مستقیما با جمعیت مسیحی آن‌ها در ارتباط است. مقام اول در بهترین مقاصد آسیا برای کریسمس به فیلیپین که بیش از 86 درصد از مردم رومی کاتولیک هستند و جشن‌ها را به طور رسمی از 16 دسامبر آغاز می‌کنند. در کره جنوبی اما با توجه به همه نوع اقلیت مذهبی، کریسمس بیشتر جنبه مذهبی دارد در حالی که سنگاپور سعی می‌کند بین مصرف‌گرایی و ارزش‌های مسیحی تعادل ایجاد کند. در اینجا ما به فهرستی از جشن‌های غیربومی در آسیا اشاره می‌کنیم.

 

بخوانید: سفری خانوادگی به بهترین نقاط زمستانی 

 

 

تایلند، جزیره کود

وقتی پای جرایز گرمسیری فوق‌العاده به میان باشد کم‌تر کسی‌ست که با تور تایلند مخالفت کند. مخصوصا این که جزیره مورد نظر یکی از انتخاب‌های محبوب مردم بومی و گردشگران باشد و بهترین سواحل ممکن را هم داشته باشد. جزیره کود شلوغی زیادی به خود نمی‌بیند، طبیعتی به شدت زیبا دارد و به عنوان مقصدی کریسمسی برشمرده می‌شود. از ماه دسامبر فصل بارانی جزیره به پایان رسیده و دوره آسمان آبی و نسیم اقیانوسی‌اش آغاز شده و تبدیل به نقطه‌ای ایده‌آل برای تفریحات ساحلی می‌شود.

 

 

کامبوج، آنگکور

کریسمس در آسیا این فرصت را می‌دهد تا زمانی که دنیا مردم را به شلوغ‌ترین جاها می‌کشاند شما بتوانید با خیال راحت از نقاط باستانی منحصر به فردی مانند آنگکور دیدن کنید. بازدید از معبد آنگکور بر همه واجب است و چه زمانی بهتر از وقتی که دمای هوا خنک‌تر و شدت بارش‌ها هم کم‌تر است؟ توصیه می‌کنیم هنگام گردش در معبد از راهنما کمک بگیرید تا درباره معبد و داستان‌هایی که پشت هر کدام‌شان هست برایتان بگویند.

 

بخوانید: بهترین شهرهای اروپا برای تور کریسمس 2020

 

 

ویتنام، رودخانه مکونگ

اگر در فکر کروزی کریسمسی هستید چرا سفری جذاب به جنوب شرق آسیا نداشته باشید که پر از آبراهه‌های جذاب است؟ رودخانه مکونگ تجربه کاوشی بی‌پایان را در اختیار شما می‌گذارد. این رودخانه منحصر به فرد در هر پیچ خود چیزی در چنته دارد که شما را سوپرایز کند. بازارهای شناور، شهرهای استعماری، آثار جنگی، همچنین حومه شهر، هنگام سفر به سمت جنوب شما را غرق جاذبه خودشان می‌کنند. برای سفری فراموش نشدنی در ابتدای سال جدید، راهنمایی محلی انتخاب کنید تا برای شما خانه محلی تدارک ببینید، تا همچون یک روستایی با فرهنگ بومی آشنا شوید.

 

 

تعطیلات کریسمس در سراسر هندوچین

خب سوال ما این است، اگر بتوانید سه کشور را ببینید چرا فقط یکی را بگردید؟ تعطیلات کریسمس هم‌زمان با جنب و جوش جهانی فرصت خوبی‌ست تا از سه شهر باستانی لوآنگ پرابانگ، سیم ریپ و هانوی، کوه‌های باشکوه، غارهای پنهان، و دریاچه‌های وسیعی که تشکیلات کاملی زیر آب دارند دیدن کنید. از کامبوج به سمت ویتنام بروید و از معابد آنگکور، غارهای پاک اوو و خیابان‌های شهر قدیمی هانوی دیدن کنید. ماجراجویی‌تان را با یک سفر دریایی شبانه در خلیج خیره‌کننده هالونگ جایی طبیعت منحصر به فردش زبان را از توصیف باز می‌دارد.

 

بخوانید: بهترین شگفتی‌های زمستانی سراسر دنیا

 

 

کامبوج، سواحل از کافه و رستوران

اگر قصد بازدید از کامبوج را دارید دور غذاهای چرب و مضر را خط بکشید و سراغ غذاهای دریایی بومی بروید که جز سالم‌ترین غذاهای دنیا هستند. سواحل ایدیلیک، جزایر متروک، روستاهای ساحلی جذاب و معماری استعمار ویران شده از خط ساحلی این کشور صحنه‌ای تماشایی و کم‌ تکرار ساخته است. این ویژگی را در غذاهای فوق‌العاده محلی ضرب کنید تا انگیزه کافی برای سفر را به دست بیاورید. در واقع غذاهای دریایی اینجا بزرگ‌ترین دستاورد این سفر خواهد بود.

 

 

شمال ژاپن، پیست‌های برفی

بعد از معرفی چندین مقصد گرمسیری و آرام نوبت جایی سفیدپوش رسیده است. آیا دوست دارید تعطیلاتی برفی و زمستانی داشته باشید؟ به شمال ژاپن بروید. کوه‌های سفیدپوش و بکر این کشور از قطار توکیو به راحتی دیده شده و منظره‌ای بی‌نهایت تماشایی را به نمایش می‌گذارد. ناگانو-کِن میزبان تعدادی اقامتگاه خانوادگی اسکی در دامنه‌های برفی است که تعطیلاتی لذبخش با امکان لذت بردن از تفریحات زمستانی را برای شما فراهم می‌آورد. هر فردی با هر سطح مهارتی می‌تواند در اینجا اسکی کند و از حضور مربیان برای آموزش بهره ببرد.

 

بخوانید: معرفی لوکس‌ترین کروزهای جدید آسیا

 

مطالب مرتبط