بزرگ‌ترین مراکز خرید جنوب شرقی آسیا

طی سال‌های اخیر آسیا در جهت مدرنیته شدن گام‌های بزرگی برداشته و توانسته به سمت جهان اول حرکت کند. این روند با رونق گرفتن صنعت گردشگری و ورود غربی‌ها به این قاره شدت بیشتری هم گرفت. تصورش را بکنید در همین زمینه کشور وسیعی مثل چین میزبان چند مرکز خرید بزرگ با ارائه برند‌های برجسته جهانی‌ست. از آنجایی که جنوب شرقی آسیا به دلیل شرایط آب و هوایی گرمسیری و داشتن صنعت توریستی فعال همیشه میزبان گردشگران سراسر دنیاست در اینجا به معرفی بزرگ‌ترین مراکز خرید آسیا می‌پردازیم.

 

تایلند، بانکوک، سیام پاراگون

این مرکز خرید که در سال 2008 در بانکوک افتتاح شده مجموعه‌ای مدرن و مجلل است که یکی از بزرگ‌ترین‌های آسیا و جنوب شرقی آن محسوب می‌شود که میتوانید در تور بانکوک از آن دیدن فرمایید. از زمان تاسیس این مرکز به یکی از بهترین مراکز خرید در بانکوک تبدیل شده است. این مجموعه نه تنها جایی برای خرید انواع لوازم مورد نیاز ضروری و غیرضروری‌ست جنبه سرگرم‌کننده و تفریحی هم دارد. این مرکز با وجود تعداد زیادی مغازه، رستوران‌های بین‌المللی و محلی و سینمای چندگانه، تجربیات مختلفی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. به علاوه سیام پاراگون در برنامه تعطیلاتی و تفریحی بانکوک قرار دارد بنابراین قطعا ارزش بازدید را دارد. شما در این مجموعه می‌توانید برندهای معروف دنیا از جمله پرادا، بولگاری، دی اند جی، ورساچی و خیلی‌های دیگر را پیدا کنید.

 

 

مالزی، کوالالامپور، 1 Utama

این مرکز خرید عظیم با 6 طبقه ساختمان میزبان بیش از 700 فروشگاه خرده فروشی است. هر چیزی که فکرش را بکنید در این مجموعه یافت می‌شود. به علاوه فضای باز آن میزبان جشن‌ها، نمایش‌ها و کنسرت‌ها نیز می‌شود. بنابراین تجربه فرهنگی و خرید در تور مالزی ارائه داده می‌شود. این مجموعه برای سرگرمی مردم زیادی که به آن می‌روند یک مرکز تفریحی و وزرشی در دسترس گذاشته که در آن سالن بولینگ، سالن بدن‌سازی و بزرگ‌ترین دیوار صخره‌نوردی فضای بسته آسیا در آن گنجانده شده است. اما می‌دانید بخش دیوانه‌وارش کجاست؟ برگزاری کلاس‌های آموزش غواصی!

 

بخوانید: عجیب‌ترین مراکز خرید در دنیا

 

 

فیلیپین، مانیل، SM mall of Asia

در این مرکز خرید شما می‌توانید تجربه بودن در شهربازی را همراه با بهترین خرید از برندهای معتبر دنیا را زیر یک سقف تجربه کنید. این ابر مجموعه دارای بخش‌های مختلف فروشگاهی، تفریحی و پارکینگ است. شما می‌توانید بین لاین‌ها قدم بزنید و خرید کنید و اگر خسته شدید به یکی از کافه‌ها و یا رستوران‌ها بروید و چیزی بخورید. به علاوه اگر در سفری خانوادگی هستید و یا کلا عاشق فیلم و سینمایید، مرکز سالن IMAX و سالن‌های سینما به شما این فرصت را می‌دهد تا اوقات جذاب و سرگرم‌کننده‌ای را تجربه کنید. سالن‌های سینما را در مراکز خرید دیگر هم می‌توانید پیدا کنید به همین دلیل این مرکز خرید فراتر از این‌ها رفته و با قرار دادن یک چرخ و فلک مرتفع و بزرگ‌ترین اسکیت روی یخ جنوب آسیا شهرت خودش را تا سال‌ها تضمین کرده است.

 

 

تایلند، بانکوک، سنترال ورلد

سنترال ورلد نه تنها در آسیا و جنوب شرقی آسیا در رده بزرگ‌ترین مراکز خرید قرار دارد بلکه ششمین مرکز خرید بزرگ دنیا هم هست که در بانکوک واقع شده است. شما با رفتن به این مجموعه در دنیایی از گردش و سرگرمی غرق خواهید. در واقع این مرکز خرید را عمرا بتوانید ظرف یک روز زیر پا بگذارید با این همه بازدید از بخش‌های برجسته‌اش ارزش رفتن دارد. بزرگ‌ترین و مشهورترین برندهای دنیا در این مرکز خرید شعبه دارند و محصولات روزشان را ارائه می‌دهند تا طرفداران مد بتوانند خریدی دلچسب را تجربه کنند. به عنوان تفریح برنامه 15 سالن سینمایی را بررسی کرده و به تماشای برنامه دلخواه‌تان بروید.

 

بخوانید: توریستی ترین مراکز تخصصی اسپا در آسیا

 

 

فیلیپین، Quezon City، SM City North EDSA

با 1100 فروشگاه، سالن تئاتر آی‌مکس و باغ روی سقف این مرکز خرید یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تجاری در جنوب شرقی آسیا و در دنیاست. شما در اینجا می‌توانید هر چیزی از کاغذ دیواری، وسایل روشنایی گرفته تا لوازم منزل، مبلمان و پوشاک را پیدا کنید. رفتن به این مجموعه بزرگ راهی عالی برای وقت گذارند با خانواده است. به علاوه حیاط بزرگ و زیبای این مرکز خرید میزبان انواع نمایش‌ها، اجراها و رویدادها هم می‌شود. هایپرمارکت‌های بزرگ و سالن سینمای چندگانه از جذابیت آن نیز افزوده است.

 

 

فیلیپین، مانیل، SM Megamall

این مگامال ظرفیت پذیرش 4 میلیون نفر را در خود دارد حالا تصورش را بکنید چقدر می‌تواند بزرگ باشد. این مرکز خرید با 1220 فروشگاه سومین مرکز خرید بزرگ آسیا و بزرگ‌ترین در جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود. شاید باورتان نشود اما این مرکز همچنین یک کلیسای کاتولیک رومی را هم در خود جای داده است. به جز صدها فروشگاه انواع لوازم ضروری و برند در این ساختمان 5 طبقه مجهز زمین اسکیت، بولینگ، یک تئاتر IMAX، رستوران‌ها و کافه‌ها برای تجربه اوقاتی صمیمی در کنار همراهان هم وجود دارد که در خلال خرید و گردش می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 

بخوانید: بهترین مراکز ماساژ و حمام در منطقه قفقاز

 

مطالب مرتبط