منحصر به فردترین شهرهای برفی آسیا

آیا رویای شهری برفی و شگفت‌انگیز را دارید و آرزو می‌کنید به سفری ماجراجویی و پنبه‌ای بروید؟ خوشبختانه اصلا لازم نیست برای دست‌یابی به چنین سفری تا آمریکای شمالی بروید. شما می‌توانید برخی از این مقاصد را در قاره خودمان آسیا هم پیدا کنید. در واقع به جای سفرهایی پر هزینه و دور و دراز با یک مسیر هوایی می‌توانید به مقاصدی در همین اطراف سفر کنید. ما در اینجا برای شما پیشنهاداتی داریم که در ادامه به معرفی‌شان می‌پردازیم.

 

چین، هاربین

با این که هاربین را شهر یخی نمی‌نامند اما این شهر میزبان یکی از بزرگ‌ترین و پیچیده‌تین فستیوال‌های برف و یخ یعنی فستیوال سالانه هاربین با تور چین است. در این جشنواره که از ژانویه تا فوریه برگزار می‌شود، بیش از هزار مجسمه یخی بزرگ و زیبا با نورپردازی خیره‌کننده به به نمایش در می‌آیند. از سمبل‌های بین‌المللی نمادین گرفته تا موجودات خیالی و اسطوره‌ای هر چیزی که فکرش را بکنید در اینجا می‌توان پیدا کرد. در خلال این جشنواره برنامه‌های دیگر همچون آتش‌بازی و اجرای نمایش‌های برفی هم انجام می‌شود که سفر شما را به یکی از زیباترین سفرهای زمستانه تبدیل می‌کند. فعالیت‌های زمستانی همچون سواری با سورتمه تفریحی، سورتمه سگ و تماشای ببرهای سیبری به سبک سافاری از کارهایی‌ست که سفرتان را لذت‌بخش‌تر می‌کنند.

 

 

کره جنوبی، سئول

سئول - سرزمین K-Pop و پایتخت شلوغ کره جنوبی، زمستان‌ها به دنیای شگفت‌انگیز جادویی تبدیل می‌شود تا به مسافران تجربه ماجراجویی منحصر به فرد و بی‌تکراری را هدیه دهد. یکی از زیباترین زمان‌ها برای بازدید از سئول قبل از کریسمس و تماشای چراغ‌های چشمک‌زن رنگی در امتداد پیاده‌روهاست. مخصوصا این که می‌توانید هر زمان گرسنه شدید در هوای یخ زده زمستانی از خوردن انواع نودل‌های داغ و خوشمزه لذت ببرید.

 

بخوانید: ۸ فستیوال پاییزه جذاب در سراسر دنیا

 

 

ژاپن، توکیو

آیا هرگز به سرزمین آفتاب، ژاپن رفته‌اید؟ قطعا هیچ جایی به اندازه توکیو نمی‌تواند برای گشت و گذاری زمستانی و یخی مناسب باشد. حتی اگر کریسمس جشنی مذهبی و تعطیلاتی ملی در ژاپن نباشد، با این وجود شما با نورپردازی‌های بصری و دکوراسیون‌های عجیب و غریب سفری به یادماندنی را در توکیو تجربه خواهید کرد که خاطره‌ آن برای تمام عمر در ذهن‌تان به خوبی هک می‌شود. ناگفته نماند که این شهر پر از تم‌پارک‌های جذاب و رویایی‌ست که شما را به دوره شیرین کودکی‌تان می‌برد.

 

 

ویتنام شمالی

آیا فکر می‌کنید برای تماشای زیباترین مناظر برفی زمین باید تا اروپای شمالی بروید؟ اما با سفر با تور ویتنام می‌توانید تعطیلاتی برفی را در بطن طبیعت زیبایش تجربه کنید. نقاط زمستانی و برفی متعددی در ویتنام وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها بروید اما ما به شما ساپا را پیشنهاد میدهیم. با مناظر زیبای طبیعی پوشیده از برف بی‌شک این مقصد آسیایی در زمره‌ زیباترین مقاصد جای می‌گیرد.

 

بخوانید: برترین فستیوال‌های بهاره در قاره‌ی آسیا

 

 

کره جنوبی، جزیره جیجو

برای سفری جذاب و زمستانی باید جزیره جیجو را نیز در فهرست مقاصد خود جای دهید. به علاوه از پارک اکولند گرفته تا کوه هالاسان، جیجو خانه تعدادی از نقاط فتوژنیک است که در زمستان‌ها حتی زیباتر هم می‌شوند. شما می‌توانید در طبیعت منحصر به فرد این جزیره گردش کنید و از نمای دریا و کوهستان در کنار هم لذت ببرید. به علاوه جیجو دارای جاذبه‌های دیگری مثل موزه خرس تدی، آبشار جئونگبانگ، آبشار Cheonjiyeon و لاولند است که بازدید از آن‌ها شیرینی بیشتری به سفرتان می‌بخشد.

 

 

مغولستان

آیا به دنبال تعطیلاتی زمستانی و جذاب به دور از جمعیت توریست‌ها هستید؟ پس چرا کوله بارتان را نبندید و به مغولستان نروید؟ شما می‌توانید در مناظر دیدنی این کشور کاوش کنید و در حومه شهرها زیباترین مناظر زمستانی سفیدپوش عمرتان را به تماشا بنشینید. در طبیعت این کشور سنتی شما می‌توانید به فعالیت‌هایی مثل اسب دوانی، قایق‌رانی، کوهنوردی و اسکی بپردازید.

 

بخوانید: معرفی بزرگ‌ترین هتل‌های دنیا

 

 

چین، پکن

پایتخت چین، پکن در ماه دسامبر خیلی سرد می‌شود و متوسط دمای آن به منفی 2 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. به علاوه این زمانی‌ست که از حجم سفر به پکن کاسته شده و قیمت هتل‌ها به نسبت ارزان‌تر می‌شود. در این دوره بیشتر ریزورت‌های زمستانی با امکان فعالیت‌های ورزشی زمستانی مانند اسکی و اسنو برد پذیرای مسافران بین‌المللی هستند. اگر خوش شانس بودید و در طی بازدید از پکن برف باریده بود حتما باید از کاخ تابستانی و منظره سفیدپوش آن دیدن کنید. به علاوه دیوار بزرگ و معروف چین در زمستان نمایی کاملا متفاوت و دیدنی دارد.

 

 

 

ژاپن، ساپورو

هیچ فهرست مقاصد زمستانی بدون اشاره به هوکایدو در ژاپن کامل نخواهد بود. همه ساله در ماه فوریه ساپورو مرکز هوکایدو میزبان جشنواره بین‌المللی زمستانی برف و یخ می‌شود که یکی از بزرگترین و جذابترین فستیوال‌های جهان محسوب می‌شود. شما در طول این جشنواره شانس بازدید از صدها مجسمه یخی غول‌پیکر و مجسمه‌های برفی زیبا را خواهید داشت. اما اشتباه نکنید بیش از آن که جشنواره مهم باشد، زمستان‌های رویایی و خیره‌کننده ساپوروست که شهرت جهانی دارد. در این منطقه ده‌ها فعالیت جذاب وجود دارد که برای تجربه سفر زمستانی بهتر می‌توانید انجام‌شان دهید.

 

مطالب مرتبط