معرفی جذاب‌ترین تم‌ کافه‌های دنیا

کافه‌ها و رستوران‌ها در سراسر دنیا حاوی اطلاعات زیاد و ازشمندی راجب سلیقه غذایی و فرهنگ و سنت کشورها هستند. با رفتن به رستوران‌ها و کافه‌ها می‌توان با بخش مهمی از زندگی مردم مناطق مختلف آشنا شد. طراحی کافه‌های سنتی شما را با فرهنگ و نقاط مدرن با پیشرفت و هنر امروز مناطق آشنا می‌کند. حالا در کافه‌ای با تم‌های عجیب و غریب شما با اطلاعات جالبی درباره داستان‌ها و سلایق مردم به دست خواهید آورد. ما اینجا شما را با تم‌ رستوران‌های جالب دنیا آشنا می‌کنیم.

 

کره جنوبی، کافه‌های سگ و گربه

سفر با حیوانات خانگی مثل سگ و گربه‌ها می‌تواند دشوار باشد و از طرفی فکر رها کردن آن‌ها در خانه و یا دست اطرافیان هم آزاردهنده باشد. کافه‌های سگ و گربه در کره جنوبی و برخی از کشورهای دیگر دنیا امکانات و ویژگی‌هایی ارائه می‌دهند تا مردم بتوانند راحت‌تر از بودن در کافه‌ها در کنار حیوانات خود لذت ببرند. در کره ده‌ها رستوران با مضمون حیوانات خانگی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها بروید در کنارشان وقت بگذرانید، با آن‌ها بازی کنید، نوازش‌شان کنید و عکس‌های بامزه بیاندازید.

 

بخوانید: کافه‌هایی که همراه نوشیدن قهوه در‌ آن با حیوانات بازی می‌کنید

 

 

سنگاپور، تم رستوران بیمارستان

تقریبا تمام مردم سراسر دنیا متفق‌القولند که غذاهای بیمارستانی به شدت ناخوشایند و حتی بدمزه هستند. اما نظرتان درباره خوردن غذاهای عالی در رستورانی با تم بیمارستان چیست؟ تم رستوران بیماستان سنگاپور که یکی از عجیبترین رستوران‌های دنیا است، برای افرادی که دارای وسواس فکری بیمارپنداری هستند جالب و جذاب است. در این رستوران احتمالا نوشیدنی‌ها در لیوان‌های آزمایشگاهی سرو شده و برای برش غذا نیز چاقوی کوچک جراحی برایتان می‌آورند. شما می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه و نوشیدنی‌ها را در فضایی بیمارستانی و متفاوت نوش جان کنید.

 

 

تایوان، تم رستوان هلو کیتی

عاشقان برند محبوب هلو کیتی می‌توانند با رفتن به رستوران جذاب هلو کیتی اوقات فانتزی و موهومی را در سفرشان تجربه کنند. مهمانان در رستوران این گربه ملوس و محبوب می‌توانند انواع خوراکی‌های بین‌المللی شناخته شده مثل میلک شیک‌ها، همبرگرها، و نوشیدنی‌ها را سفارش داده و نوش جان کنند در یکی از اینستاگرامی‌ترین رستوران های دنیا عکس بگیرند. طراحی داخلی رستوران همانطور که قابل حدس است صورتی بوده و با کلی لوازم جذاب و زیبای کودکانه پر شده است. بنابراین افرادی که رابطه نزدیکی با کودک درون‌شان دارند، افرادی که به دنبال تنوع هستند و یا گروه‌های خانوادگی که بچه‌ها همراه‌شان هستند در این رستوران لحظات شادی را تجربه خواهند کرد.

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های غذای گیاهی در جنوب شرقی آسیا

 

 

نیویورک، تم رستوران نینجا

شاید اسم این رستوران شما را به یاد کمیک معروف و انیمیشن لاک پشتهای نینجا بیاندازد اما اشتباه نکنید در این رستوران شما با تمی جدی روبرو هستید. پیشخدمت‌ها لباس نینجا پوشیده‌اند و وقتی می‌خواهید وارد شوید از شما می‌پرسند که به روش عادی وارد می‌شوید و یا از راه نینجا. سپس شما را برای رسیدن به میزتان از هزارتو عبور می‌دهند. در طول سرو غذا در این رستوران با حقه‌های شمشیرزنی، دود و آتش سرگرم خواهید شد.

 

 

لبنان، بیروت، رستوران نظامی بونز اند گانز

شاید در کشور پرتنشی مثل لبنان ایده استفاده از تم نظامی عجیب نباشد. اما وقتی به بونز اند گانز می‌روید می‌بینید همه چیز همچون منطقه نظامی طراحی و اجرا شده است. دیوارها با اسلحه‌ها و مهمات و همچنین تورهای استتار تزئین شده که حس و حالی دوگانه به شما منتقل می‌کند. در اینجا مهمانان را با همان اصطلاحات تک تیراندازها و نظامی‌ها صدا می‌زنند و حتی از این فراتر رفته‌اند و اسم پرس‌های غذا را با اسامی نظامی عوض کرده‌اند. مثلا گزینه‌های کلاشینکف، دراگونف، ویپر و بی‌52 شمارا سوپرایز خواهند کرد.

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های ژاپنی در شرق آسیا

 

 

دبی، چیل‌اوت لژ

هرچه درباره تم رستوران‌ها می‌دانید فراموش کنید. اگر سرمایی نیستید با تور دبی به رستوران چیل‌اوت اولین سالن یخی خاورمیانه بروید. با وجود این که در چیل‌اوت غذاهای داغ سرو می‌شود اما تقریبا همه چیز از میز و صندلی‌ها، بشقاب‌ها و لیوان‌ها همه از یخ هستند. همانطور که قابل حدس است دمای هوای داخل رستوران زیر صفر است اما در واقع استفاده از مجسمه‌های یخی زیبا و فوق‌العاده‌ای آنچنان فضایی رویایی ایجاد کرده که به سرمای محیط فراموش‌تان خواهد شد. مخصوصا که نورپردازی رنگارنگ آن که به فواصل زمانی معین تغییر می‌کند و بازتاب نور درون مجسمه‌های یخی شیشه‌ای به شدت حس و حالی رمانتیک ایجاد می‌کند.

 

 

مالدیو، رستوران زیر آب Ithaa

ایتا اولین رستوران تمام شیشه زیر آب دنیاست. بله درست متوجه شدید، تمام شیشه! این رستوران به معنای واقعی کلمه خیره‌کننده و منحصر به فرد است. در این رستوران شما می‌توانید از خوردن غذایی با نمای 180 درجه اقیانوس لذت ببرید و همچنان که گپ و گفت می‌کنید از تماشای ماهی‌های رنگی لذت ببرید. اشاره کنیم که منو به هیج وجه ارزان نیست  و یکی از گران‌ترین رستوران‌های دنیا به شمار می‌رود و یک ناهار به تنهایی می‌تواند 200 دلار روی دست شما خرج بگذارد. با این که غذاها فوق‌العاده‌اند اما این مبلغ بیشتر به خاطر محیط و تجربه بی‌تکرار آن است.

 

بخوانید: مدرن‌ترین رستوران‌ها در سراسر آسیا

 

مطالب مرتبط