معرفی برندهای هتل‌‌داری سراسر دنیا

زمانی گردشگری مختص افراد ثروتمند بود و مردم عادی اهل سفر نبودند. به همین دلیل هتل‌ها یا خیلی لوکس بودند و یا مسافرخانه‌هایی به شدت معمولی، اما با گسترش گردشگری اوضاع عوض شد. مردم به سفرهای گردشی روی آوردند و هتل‌ها نیز بر سر قدرت و شهرت با هم به رقابت پرداختند. اضافه شدن انواع و اقسام امکانات رفاهی کم کم هتل‌های لوکس را از حالت تجملی کلاسیک به سمت تجملی مدرن برد. با وجود هتل‌های راحت و لوکس در گوشه و کنار دنیا تنها چند نام بین‌المللی وجود دارد که برای مدت طولانی در رده بهترین‌ها بوده‌اند.

 

سُوِنا

در سال 1995، سونو شیووداسانی هتل‌دار معروف بریتانیایی هندی سبک جدیدی از هتل را در جزیره بیابانی Kunfunadhoo به اسم Soneva Fushi resort افتتاح کرد که پیشگام اقامت در طبیعت بود. سپس او و همسرش Eva Malmstrom مدل سوئدی خانه‌ای تفریحی و سازگار با محیط زیست طراحی و اجرا کردند. آن‌ها در آن برحه زمانی هیچ تصوی نداشته که ویلایشان سنگ بنای یکی از معروف‌ترین برندهای هتل‌داری و اسپا در دنیا خواهد شد. در سال 2009 گروه هتل سُونا دومین هتل خود را حتی پر زرق و برق‌تر از اولی، Soneva Kiri در جزیره‌ای خالی از سکنه در تایلند ساخت. آن‌ها سومین هتل را در سال 2016 در مالدیو به اسم سُونا جانی ساختند که اگر نگوییم در دنیا تک است اما یکی از اینستاگرامی ترین هتل‌های دنیا است. سونا با به کارگیری بهترین‌های طراحی و نوآوری تجربه‌ای فوق‌العاده از بودن در طبیعت و سازگاری با آن ارائه می‌دهد.

 

بخوانید: جذاب‌ترین هتل‌های عجیب در آسیا

 

 

آمان

هتل‌های آمان بسیار دقیق و هوشمندانه طراحی شده‌اند تا بهترین امکانات را ارائه دهند. این مجموعه هتل به داشتن موقعیت مکانی نفسگیر و زیبا و رعایت حریم شخصی شهرت دارد. آن‌ها مهمانان خود را به ویلاها، سوییت‌ها و یا اتاق‌های دنج و جذابی راهنمایی می‌کنند که با مناظر تاریخی، فرهنگی و یا طبیعی خیره‌کننده احاطه شده‌اند. این رویکردی بود که آن‌ها برای بار اول در سال 1988 برای اقامتگاهی که در پوکت تایلند پیش گرفتند و نام آن را آمانپوری (Amanpuri) به معمی مکان صلح گذاشتند که از . به این ترتیب آمان متولد شد. امروزه این نام تجاری با داشتن 31 هتل فوق‌العاده لوکس در 20 کشور مختلف دنیا عنوان یکی از بهترین مارک‌های هتل‌داری شناخته می‌شود که به دنبال تجارب تحول‌گرا و مکان‌های الهام‌بخش دنیاست.

 

بخوانید: معرفی شعبه‌های هتل شرایتون در آسیا

 

 

سیکس سنسز

Six Sense که در سال 1995 توسط صاحبان برند سُونا تاسیس شده، از نام‌های تجاری هتل‌داری است که بارها برنده جوایز مختلف شده. این مجموعه هتل تجارب منحصر به فرد و فوقِ لوکسی در مکان‌های بکر و دوراقتاده طبیعی و یا در کنار مناطق میراث جهانی یونسکو به مسافران ارائه می‌دهد. این برند مترادف با یک طراحی بی‌نظیر و سازگار با محیط زیست، معتبر، شخصی و پایدار بوده و کلیه خواص آن با محیط طبیعی یا فرهنگی محل قرارگیری هماهنگ هستند. سیکس سنسز همیشه تجربیات خود را با افراد متخصص مثل بهترین سرآشپزها، پزشکان، و مربیان به مهمانان خود ارائه می‌دهد. مخصوصا کلید موفقیت این مجموعه تجربه اسپای شگفت‌انگیز سیکس سنسز است.

 

 

بلموند

بلموند که تا سال 2014 عنوان Orient Express شناخته می‌شد مجموعه‌ای از 49 هتل لوکس و خیره‌کننده، کروزهای قطار و رودخانه در 24 کشور دنیا را مدیریت می‌کند. با اعتماد به بلموند می‌توانید در هتل‌هایی لوکس و نهایی در ونیز، ریو و یا سن پتزبورگ بمانید و با روح ماجراجویی‌تان در ماچو پیچو و معبد آنگکور آشتی کنید، از طریق ریل راه آهن در کوهستان آلپ سوییس بپیچید و در آندس صعود کنید. کار این شرکت در ابتدا در سال 1976 با افتتاح هتل افسانه‌ای Belmond Cipriani در ونیز آغاز شد.

 

بخوانید: با این هتل‌های بزرگ در دنیا آشنا شوید

 

 

رُزوود

داستان Rosewood در سال 1979 وقتی یک عمارت تاریخی در دالاس تگزاس به یک رستوران و هتل معتبر سطح جهانی تبدیل شد، آغاز گردید. این موفقیت طرح کلی برنامه‌های بعد رزوود گردید. امروزه رزوود حتی از بهترین هتل‌های دنیا هم متمایز است. این مجموعه با دقت به جزئیات، سازگاری عمیق با محیط زیست و تلاش برای پایداری طبیعت، و همچنین مهمان‌نوازی برجسته توانسته بارها جوایز مختلف بین‌المللی را از آن خود کند. هر کدام از هتل‌ها ویژگی‌های فرهنگی و محیطی همان نقطه را در خود بازتاب داده و هماهنگی دقیقی ایجاد کرده است.

 

 

فُر سیزنز

احتمالا Four Seasons شناخته شده‌ترین هتل‌داری بین‌اللملی دنیا با بیش از 100 هتل در 5 قاره دنیا و 24 هتل در حال ساخت و ساز است. این شرکت کانادایی 50 سال است که به طور مستمر صنعت هتل‌داری و مهمان‌نوازی با نوآوری و بالا بردن سطح کیفیت عجین کرده است. Four Season در سال 1960 توسط معمار جوان ایزادور شارپ تأسیس شد، اما موفقیت واقعی این برند در دهه 70 با افتتاح فر سیزنز لندن به وجود آمد. اگرچه این شرکت در سال 1986 به بخش عمومی واگذار شده بود، خانواده شارپ به همراه گروهی از سرمایه گذاران همفکر مانند بیل گیتس و شاهزاده الولید بن طلال این شرکت را در سال 2007 به طور کامل به بخش خصوصی بردند تا از تمامیت کیفیت و نام آن به خوبی محافظت شود.

 

بخوانید: خیره‌ کننده‌ترین هتل‌ها از لحاظ هنر و طراحی

 

مطالب مرتبط