۷ کوه در آسیا مناسب برای کوهنوردی

قرار گرفتن در ارتفاع و جوی رقیق و ترشح هر چه بیشتر آدرنالین، همگی به ناگاه خمودگی و افسردگی را محو می‌کنند. کوهنوردان، اغلب با یک منظره پانوراما از صعود خود پاداش می‌گیرند. با وجود چالش‌هایی که طبیعت در رابطه با کوهنوردی در سر راه آنها قرار می‌دهد، رسیدن به قله می‌تواند دوباره آنها را شارژ کند.

 در ادامه به 7 کوه که جزو بهترین کوه‌های آسیا برای کوهنوردی هستند، اشاره خواهیم کرد. پس همه علاقمندان به صعود، بلند پروازان و عاشقان هیجان و چالش، با ما همراه شوید!

 

کوه Huashan، ارتفاع 2،155 متر

یکی از بهترین کوه‌های آسیا برای کوهنوردی، Huashan است که در استان شانشی چین واقع شده و شهرت داشتن خطرناک‌ترین مسیر پیاده‌روی در جهان را دارد. معروف‌ترین قسمت این کوه در قله نیست، بلکه مسیری از تخته‌های باریک و چوبی است که بطور تصادفی در جای جای کوهستان نصب شده است. بسیاری از کوهنوردان برای برخورداری از مناظر بسیار زیبا در حاشیه کوه و گرفتن سلفی، از این کوه صعود می‌کنند.

 

بخوانید: معرفی ۶ غار شگفت‌انگیز جهان 

 

 

کوه Apo، ارتفاع 3،146 متر

کوه آپو، واقع در بین شهر داوائو و استان کوتاباتو، مرتفع‌ترین کوه فیلیپین و یک آتشفشان فعال بالقوه است و از زیباترین کوه های سراسر دنیا است. این کوه با مجموعه‌ای از مناظر طبیعی، از آثار سنگی بی‌پایان گرفته تا جنگل‌های سرسبز، از مرداب‌های خزه ای تا سازه‌های آتشفشانی، علاقمندان بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود جذب می‌کند. این کوه، جزو بهترین کوه‌های آسیا برای کوهنوردی است. اولین اقامت‌گاه نیز، در جاهایی واقع شده است که چشمه‌های آب گرم Mainit را می‌توان یافت.

 

 

کوه Rinjani، ارتفاع 3،726 متر

اگر به دنبال هیجان بیشتری در کوهنوردی هستید، چطور می‌توانید صعود از یک آتشفشان فعال را نادیده بگیرید؟ در حقیقت آخرین فوران کوه رینجانی، اخیراً در آگوست 2016 اتفاق افتاد و باعث اختلال در پرواز در اطراف منطقه شد. با این حال هنگامی که گدازه‌ها سرد شدند، خیلی سریع همه چیز به حالت قبل برگشت و کوهنوردان همچنان از مسیر پیاده‌روی محبوب در منطقه برخوردار شدند.

بازدیدکنندگان، غالباً مسیری سه روزه را به سمت لبه دهانه و دریاچه معروف دهانه طی می کنند. این مکان، جایی است که آب‌های آبی فیروزه‌ای، انتظار علاقمندان را می‌کشند. اگر احساس ماجراجویی به شما دست داده است، راه خود را به قله آتشفشان ادامه دهید تا یک منظره پانوراما از دریاچه دهانه آتشفشان را داشته باشید.

 

بخوانید: 6 جزیره خصوصی و بسیار زیبا در جنوب شرق آسیا

 

 

کوه Kinabalu، ارتفاع 4،095 متر

علی رغم اینکه این کوه 3 ماه پس از وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی 6.0 ریشتر در ژوئن سال 2015 بسته شد، هنوز به عنوان بلندترین کوه جنوب شرقی آسیا در بسیاری از لیست‌های دنیای کوهنوردی باقی مانده است. اگرچه مسیر زیباتر Mesilau  در حال حاضر غیرقابل دسترسی تلقی می‌شود، اما مسیر کوتاه‌تر Timpohon  همچنان به قوت خود باقی است. کوهنوردان، معمولا پیمودن کوه و رسیدن به قله را به دو روز تقسیم می‌کنند. بی‌گمان این کوه، یکی از بهترین کوه‌های جنوب شرق آسیا برای کوهنوردی است.

 

 

کوه Khuiten، ارتفاع 4،375 متر

این کوه، بلندترین قله مغولستان را داراست و به عنوان یکی از دورافتاده‌ترین و دست نخورده‌ترین مناطق جهان به حساب می‌آید. صعود چالش برانگیز در مسیری متنوع صورت می‌گیرد که شامل زمین‌های بسیار سرسبز تا برف‌های عظیم و صخره‌های سنگی است. گفتنی است رسیدن به قله این کوه که جزو بهترین کوه‌های آسیا برای کوهنوردی به شمار می‌آید، 9 روز طول می‌کشد.

 

 

Annapurna ، ارتفاع 8،091 متر

با وجود ارتفاعی بیش از 8000 متر از سطح دریا، Annapurna  دهمین کوه بلند دنیا محسوب می‌شود. اما در عین حال، در لیست خطرناک‌ترین کوه‌ها برای صعود نیز حضور دارد. متاسفانه آمار مرگ و میر 40 درصدی در مورد کوهنوردان، در صعود به این کوه گزارش شده است. اما صعود از این کوه برای کوهنوردان حرفه‌ای، یک تجربه عالی و هیجان‌انگیز را رقم می‌زند. لازم به ذکر است که مناظر زیبا و چشم انداز کوه‌های اطراف، چشم هر بیننده‌ای را در حین صعود به قله خیره می‌کند.

 

بخوانید: معرفی بزرگ‌ترین کلیساهای آسیا

 

 

Everest، ارتفاع 8،848 متر

مطمئناً صعود به هیچ کوهی نمی‌تواند جای صعود به اورست را بگیرد. این کوه که در شمار بهترین کوه‌های آسیا برای کوهنوردی است، و از شکوهمند‌ترین قلعه‌های دنیا برای بازدید است. هر کوهنوردی آرزو دارد که حداقل یکبار، تجربه صعود به قله این کوه را داشته باشد.

 در مرز بین نپال و تبت، 2 راه برای صعود از این کوه وجود دارد: یکی از جنوب شرقی نپال و دیگری از شمال تبت. با کمال تعجب باید گفت که خطرات کوهنوردی در این رابطه چندان ربطی به مهارت کوهنوردان در صعود ندارد، بلکه آب و هوای نامناسب و بیماری، تهدیدی برای زندگی آنها به شمار می‌آید.  

 

 

و در آخر...

باید گفت در بسیاری از کشورهای آسیا، کوهنوردی ممکن است هنوز هم یک ورزش نسبتاً جدید محسوب شود. پیدا کردن اطلاعات در مورد تمام کوه‌های آسیا بسیار دشوار است. به دلیل کمبود زیرساخت مناسب، ممکن است دسترسی به برخی مناطق نیز با سختی بسیار همراه باشد.

ما در این مقاله، به بررسی بهترین کوه‌های جهان برای کوهنوردی پرداختیم. البته که کوه‌های بیشماری به جز این موارد وجود دارند که تحقیق و تفحص را از جانب خود شما می‌طلبند. می‌توانید با ۶ نقطه صعود در آسیا که باید از آنها دیدن کنید نیز، آشنا شوید. به هر حال اگر به دنبال هیجان بیشتر در زندگی هستید و حال کوهنوردی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که صعود به قله یکی از این کوه‌ها را در لیست فعالیت‌های خود قرار دهید.

مطالب مرتبط