ماجراجویی‌های جذاب سراسر دنیا

آیا از آن دسته گردشگرانی هستید که دوست دارید در سفر به نقاط دیدنی دنیا پمپاژ دیوانه‌وار آدرنالین را در رگ‌هایتان حس کنید؟ در واقع فعالیت‌های هیجان‌انگیز زیادی در سراسر دنیا وجود دارد که افراد مختلف با هر سطح از توانایی چه متکی به خود چه با کمک مربی انجام‌شان دهند. ما در اینجا شما را به تجربه سفرهای هیجان‌انگیز و به یادماندنی فرا می‌خوانیم.

 

اسکای‌دایوینگ

وقتی حرف از ترشح دیوانه‌وار آدرنالین می‌زنیم کم‌تر کسی به پرش از هواپیما فکر می‌کند اما وقتی پای چتر نجات وسط باشد شما می‌توانید سقوطی هیجانی با نمایشی باورنکردی از مناظر را تجربه کنید. شما برای بهترین تجربه ممکن می‌توانید به اسکای‌دایوینگ در لاس وگاس و یا سواحل میامی بروید. اما برای تجربه بی‌نظیر کوهستانی و مراتع سرسبز حتما برای رفتن به نیوزلند که از بهترین مقاصد دنیا برای ماجراجویی است برنامه بریزید. این تجربه را می‌توانید در منطقه منحصر به فرد و کویری دبی در حاشیه خلیج فارس هم تجربه کنید.

 

بخوانید: سفرهای هیجان انگیز برای تغییر زندگی

 

 

زیپ‌لاین

زیپ‌لاین فعالیتی ساده و جذاب است که در سراسر دنیا می‌توانید آن را پیدا کنید. زیپ‌لاین امکان معلق بودن بین زمین و آسمان و طی مسیری با سرعت بالا را توسط طناب‌های محکم برای شما فراهم می‌آورد. برای تجربه بهترین زیپ‌لاین می‌توانید به کیپو زیپ‌لاین سافاری بروید و یا به زیپ‌لاین جنگلی و مهیج پورتوریکه بروید. در تور بانکوک تایلند نیز زیپ‌لاین سه کیلومتری Flight of the Gibbons با عبور از وسط جنگل بارانی چشم‌اندازی بی‌نهایت زیبا و به یادماندنی را ارائه می‌دهد.

 

 

سندبردرینگ

قدم زدن روی تپه‌های ماسه‌ای را فراموش کنید. یکی از جذاب‌ترین کارهایی که می‌توان روی تپه‌های ماسه‌ای انجام داد سندبردرینگ است. در واقع سندبردرینگ جایگزین گرمسیری مناسبی برای ورزش هیجانی اسنوبرد محسوب می‌شود. در طی سال‌های اخیر این فعالیت توانسته جایگاه خودش را به خوبی بین مردم باز کند. در این ورزش شما با ایستادن روی تخته از روی تپه‌های ماسه‌ایی به سمت پایین روانه می‌شوید. اگر نمی‌توانید تعادلتان را حفظ کنید اصلا ناراحت نباشید Dubai 4x4 Sandboarding Safari را امتحان کنید. صحرای پیناکلس در غرب استرالیا نیز از دیگر نواحی برجسته برای انجام این فعالیت است.

 

بخوانید: جذاب‌ترین پل‌های معلق دنیا برای گردشی هیجان‌انگیز

 

 

بانجی ‌جامپینگ

اگر غواصی هوایی را در فهرست کارهای هیجانی خود دارید پس بی‌شک فردی باهوش هستید. بانجی‌ جامپینگ از آن دسته از فعالیت‌های تفریحی و هیجانی محبوبی است که در سراسر دنیا می‌توان آن را پیدا کرد. بانجی جامپیگ پل کاوارائو در کویینزتاون نیوزلند اولین بانجی جامپینگ هیجان‌انگیز 43 متری دنیا بوده برای استفاده به روی عموم مردم باز شد. با این همه احتمالا بانجی جامپینگ پل شیشه‌ای ژانگ ژیاژی نه تنها هیجان‌انگیزترین و دیوانه‌وارترین بانجی جامپینگ دنیاست بلکه بلندترین آن هم هست. خیلی‌ها از راه رفتن روی این پل هم هراس دارند حالا تصورش را بکنید که قرار است از روی آن بپرید.

 

 

غارنوردی

آیا ترس از فضاهای بسته و جاهای تاریک دارید؟ یکی از فعالیت‌های هیجانی دنیا غارنوردی و رفتن به دل کوه‌های عظیم و سنگی‌ست. وقتی بین شکاف‌های باریک می‌خزید و یا در تونل‌های کم ارتفاع حرکت می‌کنید تنها چیزی که واقعا نیاز دارید چراق قوه است. در حقیقت غارنوردی چالشی جذاب برای کشف دنیای زیر زمین و تماشای ستون‌ها و سازه‌های استالاگمیت و استالاگتیت است. غارهای باتو و معابد کوالالامپور سریالی جذاب از این سازه‌ها را برای بازدید در دسترس قرار می‌دهند. به علاوه شما می‌توانید در بوداپست نسخه غارنوردی شهری را تجربه کنید.

 

بخوانید: بهترین مقصد‌ها برای تفریح‌های هیجان‌انگیز آبی

 

 

غواصی با کوسه‌ها

یکی از کارهای هیجان انگیز در زیر آب و راه‌های دیوانه‌وار برای تجربه ترشح آدرنالین غواصی در کنار کوسه‌هاست. خوشبختانه در دریای آزاد شما تا می‌توانید امکان شنا در کنار کوسه‌ها را دارید. در واقع شما با رفتن در یک قفس مطمئن فلزی که به قایق متصل است به زیر آن می‌روید و می‌توانید بدون آسیب دیدگی کوسه‌ها را تماشا کنید. برای لذت بردن از شنا با کوسه‌ها در پارک دنیای اقیانوس مرجانی، به سنت توماس، جزیره‌ای در دریای کارائیب سفر کنید. به علاوه می‌توانید در کیپ تاون با کیج دایوینگ کنار کوسه‌های سفید شنا کنید. لازم به ذکر نیست که در تور تایلند شما می‌توانید بدون نیاز به قفس در کنار کوسه‌ها و در فاصله‌ای ایمن غواصی کنید.

 

 

پاراگلایدینگ

پاراگلایدینگ یکی از ورزش‌های هیجان‌انگیزی است که به نسبت خیلی از فعالیت‌های دیگر ایمنی بیشتری را تضمین می‌کند. شما در این ورزش می‌توانید بین زمین و آسمان با یک هوای میانه و بادی مناسب از جریان هوا برای هدایت چترتان استفاده کنید. شما می‌توانید ارتفاع 1,615 را در مندوزا پاراگلایدینگ تجربه کنید و به سمت منظره آندلس بروید.

 

بخوانید: جذاب‌ترین هتل‌های عجیب در آسیا

 

 

هند گلایدینگ

هند گلایدینگ یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین امکانی است که تماشایی‌ترین مناظر را برایتان فراهم می‌آورد. در قسمت آمریکای جنوبی که از کشورهای برتر برای سفرهای ماجراجویانه است، به دلیل کوه‌های مرتفع و بادهای شدید هند گلادینگ رواج زیادی دارد. اگر به تور هند گلادینگ بوگاتا ملحق شوید مناظر زیبایی را برای تماشا در دسترس خواهید داشت.

 

 

سورفینگ

اگر طرفدار تفریحات گرمسیری و برنزه شدن هستید تخته موج سواری تهیه کنید و به جایی که نیمی از مردم آن ساحل‌نشین هستند یعنی استرالیا بروید. در آسیا جاهای زیادی برای برای موج سواری وجود دارد که برخی از معوف‌ترین آن‌ها را می‌توانید در آسیای جنوب شرقی پیدا کنید.

 

مطالب مرتبط