نکات جالب درباره دیزنی‌لندهای دنیا

چه کسی وجود دارد که شیرشاه را به یاد نیاورد و چیزی راجب میکی موس و خانواده دوست داشتنی‌اش نداند و یا از دیگر شخصیت‌های انیمیشنی شخصیت محبوبی نداشته باشد؟ در واقع هدف از رفتن به دیزنی‌لند این است که در محیطی فانتزی و خانوادگی بتوان با شخصیت‌های محبوب دوست داشتنی‌مان روبرو شویم. تجربه دنیای دیزنی اصلا چیزی نیست که در طول عمرتان بخواهید از دستش بدهید. از 11 پارک زیر نظر دیزنی تنها 5تای آن‌ها دیزنی‌لند هستند و مابقی شامل مجیک کینگدام، انیمال کینگدام، دیزنی سی توکیو، دیزنی کالیفرنیا ادونتور، EPCOT و استودیو دیزنی هالیوود می‌شوند.

دنیای والت دیزنی یکی از بزرگ‌ترین استراحتگاه‌های تعطیلات در جهان است که تقریباً 52 میلیون نفر سالانه از آن بازدید می‌کنند، به استثنای 20 هزار نفری که جزو کارمندان و پیمانکارانی که برایش کار می‌کنند. والت دیزنی در سال 1953 در آناهیم زمینی خریداری کرد و به فاصله دو سال بعد در 17ام جولای 1955 در همان محل اولین استراحتگاه دیزنی افتتاح شد. بعد از آن دومین دیزنی‌لند در اول اکتبر 1971 در نزدیکی اورلاندو رونمایی شد.

 

کالیفرنیا، دیزنی‌لند آناهیم

یکی از قدیمی‌ترین، بزرگترین و جذاب‌ترین تم پارک‌های دیزنی‌لند آناهیم است که که توسط خود والت دیزنی ساخته شده است. این پارک که در 17 جولای سال 1955 افتتاح شده دارای 9 منطقه مختلف با مضامین مختلف است که کاوش آن‌ها در یک روز عملا غیرممکن است. شما می‌توانید برای تجربه‌ای کامل در دنیای دیزنی به یکی از استرحتگاه‌های مجلل آن بروید. اما اگر وقت کمی دارید می‌توانید به تورهای روزانه گردشی ملحق شوید. شما در این مجموعه می‌توانید از تفریحاتی مثل استخر موج‌دار، اسنورکل، شنا و خیلی سرگرمی‌دای بی‌شمار دیگر لذت ببرید.

 

بخوانید: بهترین هتل‌های دنیا برای کودکان

 

 

فلوریدا، والت دیزنی ورلد اورلاندو

تفریگاه دنیای والت دیزنی در اورلاندو دومین پارک فانتزی والت دیزنی است که توسط والت دیزنی ساخته شده است. در این پارک شما می‌توانید از خدمات اسپا و ماساژ‌های شگفت‌انگیز بهره ببرید در حالی که فرزندان شما در دنیایی از تفریحات سرگرم‌کننده غرق شده‌اند. این مجموعه در داخل از 6 تم‌ پارک مختلف تشکیل شده که اطمینان می‌دهیم از انتظارات شما فراتر رفته‌اند. در بین این 6 منطقه ساحل بلیزارد و تیفون لاگون را از دست ندهید.

 

 

فرانسه، دیزنی‌لند پاریس

پاریس شهر عشاق یکی دیگر از مقاصد دیزنی‌لند است. آماده باشید همین که وارد پارک می‌شوید توسط شخصیت‌های جذاب قدیمی تا جدید سرگرم شوید. شما می‌توانید در این پارک آلیس را در فانتزی‌لند و زیبای خفته را در قصرش پیدا کنید. این مکان از اینستاگرامی ترین نقاط اروپا است، به علاوه می‌توانید سواری کوه بیگ تاندر را امتحان کنید که یکی از مشهورترین سواری‌های دنیای دیزنی است لذت ببرید. بعد از برج ایفل، دیزنی‌لند پربازدیدترین جاذبه پاریس است. به علاوه می‌توانید از روستای دیزنی سوغاتی‌های زیبا و جذابی خریداری کنید. بازدید از استودیوی والت دیزنی را فراموش نکنید.

 

بخوانید: جشنواره‌های خانوادگی برای سفری جذاب همراه کودکان

 

 

ژاپن، توکیو دیزنی‌لند و دیزنی سی

توکیو نه تنها میزبان دیزنی‌لند است بلکه دیزنی سی را نیز در خود جای داده است. این پارک دارای 7 بندر مختلف است که به مناطق مختلف توپوگرافی شباهت داشته و گزینه‌های زیادی را برای کاوش در اختیار شما قرار می‌دهد. شما در این مجموعه می‌توانید به دنبال آریل در تالاب پری دریایی بپردازید و یا به مرکز زمین در جزیره اسرار سفر کنید. توکیو دیزنی لند با دریای دیزنی سومین پارک پربازدید دنیاست. برای یک ماجراجویی جادویی به تماشای Legend of Mythica ملحق شوید یا اگر از دوست داران میکی هستید به Fantasmic بروید.

 

 

هنگ کنگ، دیزنی‌لند هنگ کنگ

این پارک تفریحی که در سال 2005 افتتاح شده یکی از کوچک‌ترین پارک‌هاست اما با توجه مضمون و جاذبه‌هایی که دارد سالانه هزاران نفر را به خود جذب می‌کند. منطقه توی استوری لند با داشتن اسباب بازی‌های غول‌پیکر یکی از مهم‌ترین جاهای پارک است که حتما باید از آن دیدن کنید. هیچ شکی نیست که نمایش آتش بازی کودکان شما را شیفته خودشان خواهند کرد.

 

بخوانید: ۵ مقصد جذاب آسیایی برای سفر دخترانه

 

 

چین، دیزنی‌لند شانگهای

پارک تفریحی دیزنی شانگهای یک اقامتگاه تفریحی در پودنگ، شانگهای است که در سرزمین اصلی چین اولین دیزنی‌لند اما پس از هنگ کنگ دومین محسوب می‌شود. این پارک که در 16 جون سال 2016 در این شهر نوظهور افتتاح شد دارای قسمت‌های مختلف گردشی و تفریحی است. پارک شامل منطقه بازی و تفریح و سواری، سالن‌های اجرای نمایش، فود کورت و همچنین فروشگاه بزرگ محصولات دیزنی است. هر کدام از این بخش‌ها با جاذبه‌هایی غیرقابل چشم‌پوشی طراحی شده که بچه‌ها را در تور چین سحر خود می‌کنند.

 

مطالب مرتبط