باغ‌های گیاه‌شناسی آسیا و اقیانوسیه

از هاوایی تا هند بهترین باغ‌های گیاه‌شناسی آسیا و اقیانوسیه را در طول سفرهای بین‌اللملی خود از دست ندهید. این باغ‌های گیاه‌شناسی مملو از گیاهان گرمسیری سرسبز و زیبایی‌های منحصر به فرد و همچنین برخی از قدیمی‌ترین گیاهان جهان هستند که آن‌ها متمایز و منحصر به فرد کرده است. باغ‌های گیاه‌شناسی که در ابتدا جایی برای تححقیات بودند حالا به محلی برای بازدید، وقت‌کذرانی و قدم زدن بین پل‌های چوبی، مناطق مختلف گیاهی و لذت بردن از عطر گل‌ها شده‌اند. بسیاری از این باغ‌ها حتی غرفه‌های فروش گل را هم اداره می‌کنند.

 

ژاپن، توکیو،koishikawa korakuen

در این مجموعه که از بخش‌های مختلفی تشکیل شده تعداد زیادی انواع گل و گیاهان بومی و غیر بومی از سراسر دنیا نگه داری می‌شود. اما موضوعی که این باغ را برجسته کرده تعداد گیاهان جمع‌آوری شده در آن نیست، بلکه این باغ گیاه‌شناسی  یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های سنتی ژاپن است که در سال 1629 افتتاح شده است. کویشیکاوا کُراکوئن که خیلی هم بزرگ نیست با دکوراسیون منحصر به فرد ژاپنی شامل پل‌ها، مجسمه‌ها و مسیرهای سنگی در بهار و همزمان با شکوه دادن درختان رنگ و لعابی بهشتی به خود می‌گیرد. اشاره کنیم که نباید این باغ را با باغ گیاه‌شناسی کویشیکاوا اشتباه گرفت که توسط دانشگاه توکیو اداره می‌شود. هزینه ورودی آن 300 ین، 2.70 دلار آمریکاست.

 

بخوانید: زیبا‌ترین باغ‌های پرندگان در آسیا


 

 

تایلند، باغ گیاه‌شناسی nong nooch

این مجموعه 500 هکتاری که میزبان هزاران گل و گیاه مختلف و زیباست در استان چنبوری تایلند قرار دارد و از مقاصد زیبای گردشگری در آسیا است. این باغ نه در آسیا بلکه در تمام دنیا شناخته شده است. نکته کلیدی در این مجموعه این است که نونگ نوچ فقط جایی برای تحقیق و نگه‌داری نیست بلکه دارای قسمت اقامتگاهی با کافه و رستوران هم هست تا بازدیدکنندگانی که با تور تایلند سفر کرده اند و تمایل دارند شب را در منطقه سپری کنند جایی برای ماندن و غذا خوردن داشته باشند. این باغ که به صورت خصوصی توسط یک زوج تاسیس شد دارای ویژگی‌های هنری همچون رقص تایلندی و اجرای نمایش هم هست. هزینه ورود به این باغ 390 برابر با 11.86 دلار آمریکاست.

 

 

چین، باغ گیاه‌شناسی ژیشوآنگبانا

این باغ گیاه‌شناسی ارزنده که میزبان حدود 3 هزار گل و گیاه و 35 گونه مختلف گیاهی است از لحاظ تحقیقات در رده بهترین و مهم‌ترین باغ‌های دنیا قرار دارد. باغ گیاه‌شناسی ژیشوآنگبانا بزرگ‌ترین گونه خود در آسیاست که راهنمای آن دانش و اطلاعات وسیعی دارد. البته زبان ماندارین برای شما کارآتر است پس اگر چینی از این زبان نمی‌دانید بهتر است در تور چین با خودتان مترجم ببرید. این باغ‌ها در دهه 1950 توسط گیاه‌شناس کای ژیتائو تاسیس شد. هزینه ورودی 104 ین چین، 15 دلار آمریکا آمریکاست.

 

بخوانید: زیباترین باغ‌های پرورش گیاهان ژاپنی در دنیا

 

 

استرالیا، آدلاید، باغ گیاه‌شناسی آدلاید

این باغ 130 هکتاری یکی از بهترین نمونه باغ‌هایی‌ست که می‌توانید در آن نمایشی جذاب از گل و گیاه استرالیایی را تماشا کنید. البته باغ با صدها گیاه زنده از نقاط مختلف دنیا پر شده است. به علاوه قیمت ورودی این باغ برعکس موارد بالا رایگان است. در مواقع برای کوله‌گردها و مسافرانی که ارزان سفر می‌کنند رفتن به این باغ یکی از بهترین کارهاییست که می‌توانند انجام دهند. شهر آدلاید در اصل با ایده باغ‌های گیاه‌شناسی ساخته شده و پر از جاهای دیدنی است که باید از آن‌ها دیدن کنید. مثلا باغ سلامتی پر از گیاهان دارویی است.

 

 

سنگاپور، باغ گیاه‌شناسی سنگاپور

یکی از بهترین و منحصر به فردترین نقاط سنگاپور که بازدید از آن بر همه واجب است باغ گیاه‌شناسی آن است که در 183 هکتار گسترده شده و میزبان 10 هزار گل و گیاه از سراسر دنیاست. این باغ که در قلب شهر سنگاچو واقع شده به ثبت میراث جهانی یونسکو نیز رسیده است. این مجموعه که باغ‌های ملی سنگاپور را تشکیل می‌دهند در سال 1822 توسط سر استمفورد رافلز پایه‌گذاری شدند. در واقع این باغ گیاه‌شناسی وسیع بیش از 300 گونه مختلف گیاهی از فرهگ‌های بومی مختلف دنیا را به نمایش گذاشته. هزینه ورود به اینجا رایگان است.

 

بخوانید: هفت باغ گردشگری در خاورمیانه و آسیای دور

 

 

آمریکا، باغ گیاه‌شناسی Na ‘Aina Kai

این باغ وسیع 240 هکتاری میزبان تعداد بسیار زیادی از انواع گل و گیاهان گرمسیری بومی و غیربومی و جایی برای وقت‌گذرانی و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت است. معنی این پارک که به سرزمین‌های دریایی ترجمه می‌شود پر از آثار هنری زیبا در لابه‌لای گیاهان است که زیبایی آن را دوچندان کرده. هزینه ورودی به اینجا بسته به این که به چه توری ملحق شوید بین 20 تا 80 دلار متغیر خواهد بود.  بین مناطق مختلف گیاهی قدم بزنید و روزی آرام و فرح‌بخش را تجربه کنید.

 

مطالب مرتبط