بهترین مقاصد آسیایی برای طرفداران غذاهای گیاهی

هر گوشه از آسیا، برای طیف خاصی از مسافران عالی محسوب می‌شود. مخصوصا مقاصدی که به عنوان پایتخت‌های غذایی جهان در حوضه‌های مختلف به حساب می‌آیند و برای آن‌ها که می‌خواهند طعم غذاهای خاص را بچشند، مکان‌هایی ایده‌آل خواهند بود. اما آیا طرفداران غذاهای گیاهی یا گیاه‌خواران نیز انتخاب‌های خوبی در آسیا دارند؟ البته که دارند و ما امروز بعضی از آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

سریلانکا

سریلانکا جزیره‌ای کوچک در جنوب شرق آسیاست که به غیر از سواحل کم‌نظیری که دارد و از مقاصد ایده آل برای گیاه‌خواران در آسیا است. سریلانکا همچنین به چای سیلان و فیل‌هایش معروف است. همه چیز در این کشور برای گذراندن یک تعطیلات شگفت انگیز مهیا است، از هتل‌های بسیار عالی، فعالیت‌های آبی، طبیعت گردی، فستیوال‌های مختلف و البته انواع غذاها. غذاهای کاملا گیاهی بخشی از فرهنگ مردم این کشور به حساب می‌آید و از جمله بهترین‌هایشان می‌توان به ماسور دال، گوتو کولا مالونگ و برنج با مواد گیاهی کاری خورده اشاره کرد.

                                       

بخوانید: ۸ رستوران‌ زیبا و عجیب در دنیا

                                       
 

 

سنگاپور

سنگاپور یکی دیگر از کشورهای کوچک آسیاست که یکی از قطب‌های گردشگری در این قاره به حساب می‌آید. جایی که به وسیله مسیر ارتباطی با کوالالامپور، مسیر پیشرفت را به سرعت طی می‌کند و با داشتن اقامتگاه‌های لوکس، انواع محل‌های تفریحی، پارک‌های بازی بزرگ و البته مناطق طبیعت گردی زیبای سنگاپور، همیشه مسافرانی راضی را میزبانی می‌کند. این کشور تعداد زیادی رستوران دارد که صرفا بری ارائه غذاهای خیابانی ساخته شده‌اند و در میان غذاهای خیابانی نیز می‌توانید انواع غذاهای کاملا گیاهی را پیدا کنید. به غیر از نوعی غذای خاص که شبیه گوشت است و با سویا درست می‌شود، دیم سام گیاهی و روتی پراتا از جمله غذاهای معروف گیاهی در این کشور هستند.

 

 

تایوان

تایوان کشوری زیباست و اگر چه ماهیت منحصر به فرد خود را دارد، اما انگار همه چیز به شکلی خاص لمسی از فرهنگ چینی را به خود می‌بینند. تجربه‌ی سفر به این کشور فوق‌العاده خواهد بود و مملو از فرصت‌های تفریحی مختلف است. برای طرفداران غذاهای گیاهی، این کشور واقعا از مناطق ایده‌آل در آسیا برای گیاه‌خواران است. نوعی توفوی کاملا گیاهی در این کشور پخته می‌شود که حتما باید آن را امتحان کنید و در ادامه ماهیجان مین را نیز جزو بهترین‌ غذاهای گیاهی که باید بخورید محسوب کنید.

 

بخوانید: اینستاگرامی‌ترین رستوران‌های دنیا

                                                                     
 

 

تایلند

تایلند از هر نظر یکی از بهترین مقاصد گردشگری در آسیا به حساب می‌آید. همه چیز در این کشور مهیا است، از سواحل دیدنی و جزایر بکر و زیبا گرفته تا کلان شهری همچون بانکوک با چندین مرکز خرید لوکس، پارک‌های بازی مختلف و تفریحاتی و رستوران‌های برای گیاه‌خواران در بانکوک که تمامی ندارند. اما این کشور در کنار غذاهای گوشتی، چندین نوع غذای گیاهی نیز دارد که از فرهنگ غنی غذایی مردمش سرچشمه گرفته شده است. یکی از جالب‌ترین‌های آن‌ها برنج شفته با مانگو است که طعمی عالی داشته و با کمی شیر نارگیل پخته می‌شود. از دیگر غذاهای گیاهی تایلند می‌توان به توفوهای سرخ کرده مخصوص این کشور و نوعی رول‌های نانی کاملا گیاهی آن اشاره کرد. فراموش نکنید که در بازار حتما بسته‌های میوه را نیز تهیه کنید که تنوع آن‌ها بی‌نظیر است.

 

 

هند

هندی‌ها به خاطر فرهنگ خاصی که دارند، غذاهای گیاهی بسیاری می‌خورند. چه در رستوران‌های زیبا و لوکس این کشور باشید چه در میان دکه‌های غذاهای خیابانی بگردید، همیشه غذاهای گیاهی پیدا خواهید کرد که با طعم تنده معروف هندی، طرفداران مخصوص به خود را دارند. سفر به هند سفر به کشوری مملو از شگفتی‌هاست، اما برای طرفداران غذاهای گیاهی، اگر مشکلی با طعم تند فلفل نداشته باشید، همچون بهشت می‌ماند.

 

 

مالزی

مالزی را به واسطه پنانگ در لیست خود جای داده‌ایم. شهری که به تنهایی بیش از 100 محل برای خوردن غذاهای گیاهی در آن پیدا خواهید کرد. پنانگ یکی از پایتخت‌های غذایی در تمام دنیا است و هر کس که به دنبال بودن در یک جشنواره‌ی غذایی همیشگی است، حتما باید بودن در این مکان زیبا را امتحان کند. غذاهای گیاهی در پنانگ هم غذاهای سنتی را شامل می‌شود و هم رستوران‌هایی که غذاهای مدرن را با بهره گیری از مواد اولیه محلی درست می‌کنند.

 

بخوانید: مشهورترین سرآشپزهای دنیا در کدام رستوران‌ها غذا می پزند

                                                                                    

 

بالی

بالی یکی دیگر از مقاصد مهم و معروف آسیا است، که به بازارهای همیشه پر از میوه و رستوران‌های متعددی که در آن غذاهای گیاهی می‌فروشند معروف است. تنها در اوبود کافه‌ها و رستوران‌های متعددی خواهید دید که صرفا غذاهای گیاهی سرو می‌کنند و هتل‌ها همیشه ظروف مملو از میوه را برایتان سرو می‌کنند. در سفر به این جزیره حتما سری به  Sari Organik بزنید که از بهترین رستوران‌های غذاهای گیاهی در بالی است.

 

مطالب مرتبط