معرفی کشور‌های مسلمان دوست آسیای جنوب شرقی

آسیا بزرگ‌ترین قاره دنیا و مهد دین اسلام است. به همین دلیل هم بیشترین جمعیت مسلمان دنیا در این قاره زندگی می‌کنند. بیشتر مسلمانانی که طبق آموزه‌های اسلام زندگی می‌کنند تمایل دارند به مقاصدی سفر کنند امکانات مورد نیازشان همچون مساجد، رستوران‌ها و یا هتل‌های حلال در دنیا را در دسترس داشته باشند. آسیا پر از کشورهای مسلمان نشین و مناسب مسلمانان با امکانات فراوان است. در بین تمامی این کشورها ما بهترین‌ها را در جنوب شرقی آسیا برای گردشی گرمسیری معرفی می‌کنیم.

 

از زندگی مدرن در سنگاپور لذت ببرید

 سنگاپور کشوری پیشرفته است که فرهنگ‌ها و سنت‌های متنوعی را ارائه می‌دهد. شهر سنگانپور پایتخت این کشور که مردم محلی آن را سینگاپورا می‌نامند برای کسانی که عاشق جدیدترین معماری‌ها و خریدهای کلاس جهانی هستند مدرن و هیجان انگیز است. با این حال، اگر دوست دارید در سبک زندگی مسلمانان محلی کاوش کنید می‌توانید از Kampong Glam دیدن کنید. این منطقه در کاتونگ میراث و فرهنگ‌های سنتی سنگاپوری مالایی و پراناکان را به تصویر می‌کشد. بعد از تاریکی نیز این محله جنب و جوش زیبایی دارد که دیدنش خالی از لطف نیست. همچنین می‌توانید غذاهای خوشمزه حلال را که در بسیاری از رستوران‌های مالایی و اندونزیایی این منطقه سرو می‌شود را پیدا کنید.

 

بخوانید: فهرستی از کارهای مقرون به صرفه در جنوب شرقی آسیا


 

 

به کشور چند فرهنگی مالزی سفر کنید

از سنگاپور به سمت شمال بروید و با تور مالزی وارد یکی از مسلمان دوست‌ترین کشورهای جنوب شرقی آسیا شوید. این کشور نه فقط در آسیا بلکه در دنیا به خاطر چند فرهنگی بودن شناخته شده است. درست مانند سنگاپور، مالزی کشور بی‌نظیری‌ست که فرهنگ‌های ترکیبی از قوم مالایی، چینی، هندی، پراناکان و همچنین قومیت‌های صباح و ساراواک را در خود جای داده است. خوشبختانه رستوران‌های حلال در کوالالامپور پایتخت مالزی پر از غذاهای فوق‌العاده خوشمزه حلال است و از این بابت هیچ مشکلی نخواهید داشت. به علاوه رستوران‌هایی که غذاهای غیرحلال سرو می‌کنند علامت غیرحلال را آویزان می‌کنند. علاوه بر خوردن غذاهای محلی خوشمزه و حلال شما در اینجا از تماشای مناظر جزایر، سواحل، جنگل‌های گرمسیری، شهرهای مدرن و قدیمی و همچنین آبشارها و ارتفاعات لذت خواهید برد.

 

 

از زیبایی‌های طبیعی تایلند لذت ببرید

تایلند از دیگر کشورهای مسلمان دوست آسیای جنوب شرقی است. در نزدیکی مرز مالزی-تایلند، در مناطق پاتانی، یلا و ناراتیوات، جمعیت زیادی از مسلمانان تایلند مشاهده خواهید کرد. مساجد در همه جا وجود داد و غذاهای حلال که شبیه به گزینه‌های مالزیایی نزدیک مرز هستند نیز در دسترس قرار دارد. به علاوه پایتخت تایلند، بانکوک برای مسلمان از مقاصد مناسب و همه چیز تمام است که امکانات مورد نیازشان را در دسترس قرار می‌دهد. در منطقه پرجنب و جوش سوخومویت شما می‌توانید خیابان‌های طول و درازی را با غرفه‌های غذاهای خیابانی خوشمزه و وسوسه‌انگیز پیدا کنید.

 

بخوانید: چشم‌انداز باورنکردنی در کوهستان‌های جنوب شرقی آسیا

 

 

غذاهای خیابانی خوشمزه اندونزی را امتحان کنید

کشور اندونزی با جمعیت 266 میلیونی پرچمعیت‌ترین کشور اسلامی در جهان است بنابراین دیدن مساجد در هر چند کیلومتر شگفت‌آور نیست و غذاهای حلال نیز در همه جا سرو می‌شوند. جاکارتا، بالی، بروبودور، لمبوک، کوه تانگ کوبان پراهو و دریاچه توبا برخی از مکان‌های تفریحی محبوب برای مسلمانان و گردشگران غیرمسلمان هستند.

 

 

از مناظر تاریخی ویتنام دیدن کنید

گرچه ویتنام یک کشور اسلامی نیست، اما هنوز هم یک مقصد عالی در جنوب شرقی آسیا برای مسافران مسلمان که تور ویتنام را برگزیده اند شمرده می‌شود. شهر هوشی مین دارای مکان‌های مختلف محبوب مانند بازار بن تان، دفتر مرکزی پست سایگون و موزه بقایای جنگ است. اگر در شهر هستید، به منطقه چامپا در منطقه 8 بروید. در اینجا، شما می‌توانید با ویتنامی‌های مسلمان محلی دیدار کنید. در اینجا شما می‌توانید مساجد، رستوران‌های حلال و حتی مدارس اسلامی را پیدا کنید. به علاوه در هوشی مین می‌توانید فروشنده‌های خیابانی را پیدا کنید که غذاهای حلال خوشمزه‌ای می‌فروشند. شما می‌توانید نودل‌های معتبر ویتنامی و نودل برنج Banh Pho را در اینجا به شیوه حلال امتحان کنید.

 

بخوانید: معروف‌ترین سالادهای آسیای جنوب شرقی

 

 

از مهمان‌نوازی فیلیپینی لذت ببرید

فیلیپین یکی دیگر از کشورهای غیرمسلمان دیگر است که امکانات و شرایط مناسبی برای مسلمانان فراهم می‌کند. درست در مرکز مانیل، یک جامعه کوچک مسلمان وجود دارد که می‌توانید از آن بازدید کنید. به لطف این جمعیت اندک از مسلمانان فیلیپین، مساجد و غذاهای حلال در این کلانشهر شروع به ظهور کرده‌اند. در ادامه اگر هتلی دیدید که تمامی امکانات مورد نیاز از جمله نمازخانه، سجاده و قرآن را ارائه می‌داد تعجب نکنید. علاوه بر مانیل، وعده‌های غذایی حلال نیز در بسیاری از رستوران‌ها، هتل‌ها و استراحتگاه‌ها در مقاصد برتر مانند کبو ، بوراکای و مترو داوائو سرو می‌شود.

 

مطالب مرتبط