در سفر به یک کشور خارجی چه نکاتی را باید رعایت کنید

سفر به کشوری خارجی و قرار گرفتن در محیطی جدید، می‌تواند اثری بسیار قدرتمند و زیبا داشته باشد. اما در عین حال، ممکن است خطراتی نیز در کمین مسافران باشد. البته خطر در همه جا وجود دارد. به هر حال چه به تنهایی سفر می‌کنید و چه با خانواده  ودوستان و صرفنظر از اینکه دلیل سفر شما چیست، لازم است که نکاتی را مد نظر داشته باشید. در ادامه به مواردی که باید در سفر به خارج از کشور مد نظر داشته باشید، اشاره شده است. 

 

به آداب و رسوم مردم در کشور مقصد احترام بگذارید

لازم است که آداب و رسوم محلی کشور مقصد را بشناسید. بسیاری از رفتارها و حرکات وجود دارند که ممکن است شما به آنها عادت کرده باشید، اما در کشوری دیگر ناپسند باشند یا نوعی توهین به حساب آیند.

در ضمن، در سفر به یک کشور خارجی بیاموزید که افراد محلی چگونه لباس می‌پوشند. اگر افراد محلی به روشی معمولی ​​لباس پوشیده‌اند، باید شما نیز معمولی باشید. خصوصا، پوشش مناسبی در اماکن مذهبی داشته باشید. آشنایی با فرهنگ لباس پوشیدن در آسیا قبل از سفر به کشورهای آسیایی نکته مهمی است. از جواهرات بیش از حد گران قیمت استفاده نکنید. یک جفت کفش ورزشی و لباس‌هایی ساده نشان می‌دهند که شما یک گردشگر هستید. در نهایت اینکه، از خیره شدن به مردم درکشور مقصد خودداری کنید. این رفتار، در بسیاری از کشورها مورد مذمت است.

 

 

در هنگام ورود، با سفارت کشور خود تماس بگیرید

لازم است که اطلاعات مکان و نام خود به سفارت‌تان در کشور مقصد بدهید، به خصوص اگر به کشوری وارد شده‌اید که درگیر بحران‌های سیاسی است.

 

بخوانید: بهترین کشورهای دنیا برای سفر در سال ۲۰۱۹

 

 

اطلاعات شخصی خود را مخفی نگه دارید

در سفر به پربازدیدترین نقاط دنیا نیازی نیست کسی بداند که شما کجا اقامت دارید، کجا می‌روید و چه زمانی چه کاری انجام می‌دهید. اهمیتی ندارد که چقدر یک شخص قابل اعتماد به نظر برسد. در واقع لزومی ندارد غریبه‌ها از اطلاعات شخصی شما آگاه باشند. حتی اگر کسی راجع به محل اقامت شما پرسید، بهتر است دروغ بگویید. هنگام ورود به هتل، شماره اتاق خود را با صدای بلند اعلام نکنید. در حالت ایده‌آل، حتی کارمند هتل هم باید در این مورد محتاط باشد.

اتاق خود را امن نگه دارید. بهتر است که اتاقی در طبقه همکف یا در نزدیکی آسانسور یا پله‌های آتش نشانی نگیرید، زیرا این بخش‌ها بیشتر مورد سرقت قرار می‌گیرند. برای امنیت بیشتر، می‌توانید یک جسم سنگین در پشت درب سمت داخل اتاق قرار دهید.

 

 

مدارک خود را به صورت استراتژیک حمل کنید

کارت‌های اعتباری، پول نقد، کارت شناسایی و گذرنامه خود را در یک مکان قرار ندهید. با جدا نگه داشتن آنها خطر سرقت یکجای مدارک با ارزش‌تان را از بین می‌برید.

بهترین راه برای حمل ونقل پول‌تان در سفر به یک کشور خارجی، این است که یک کمربند پول تهیه کنید و زیر لباس خود ببندید. بهتر است که برخی مدارک مهم‌تان را نیز در این کمربند جاسازی کنید. دراین صورت، از گم شدن یا به سرقت رفتن آنها جلوگیری کرده‌اید.

 

بخوانید: به مشهورترین خیابان‌های دنیا سفر کنید

 

هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی هوشیار باشید

از تاکسی‌های بدون مجوز، فاصله بگیرید. بهتر است از وسایل حمل و نقل عمومی، نظیر اتوبوس یا قطار استفاده کنید. سعی کنید در صندلی‌های جلوی اتوبوس جای بگیرید، زیرا نزدیک راننده امن‌تر خواهد بود. هیچ وقت نباید شب هنگام، به طبقه بالای اتوبوس بروید. اگر در قطار هستید، سعی کنید در کوپه‌های شلوغ‌تر بنشینید. اگر تاکسی می‌گیرید، در صندلی جلو ننشینید، به خصوص اگر زن هستید. اطمینان حاصل کنید که درها، از داخل باز می‌شوند. وقتی به مقصد خود رسیدید، فوراً پول را آماده کنید و توقف طولانی در ماشین نداشته باشید.

  

 

در صورت رانندگی، نسبت به تغییرات در قوانین جاده آگاه باشید

در برخی کشورها در سمت چپ جاده رانندگی می‌شود ، برخی دیگر در سمت راست. در ایالات متحده، شما در سمت راست رانندگی می‌کنید. در ژاپن انگلستان، استرالیا یا نیوزلند در سمت چپ رانندگی می‌کنید. به ویژه، در هنگام چرخش بسیار مراقب باشید تا مطمئن شوید که در سمت صحیح جاده قرار دارید. در هنگام سفر به یک کشور خارجی، به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید که در کشور مقصد رانندگی کنید، لازم است که یک گواهی‌نامه بین‌المللی را در این رابطه اخذ کنید.

 

بخوانید: در تعطیلات پاییز به کجاها سفر کنید

 

 

مشخصات محل اقامت خود را همراه داشته باشید

آدرس و شماره تلفن اقامت‌گاه خود را در کشور مقصد به زبان آن کشور روی کاغذ، همراه داشته باشید. در این صورت اگر گم شوید و به اندازه کافی به زبان کشور مقصد تسلط نداشته باشید، می‌توانید آن آدرس را به راننده‌ای که شما را به هتل می‌رساند و یا به مردم نشان دهید تا از راهنمایی کافی برای رسیدن به اقامت‌گاه خود برخوردار شوید.

 

 

بررسی کنید که آیا آب شیر سالم است یا خیر

در سفر به یک کشور خارجی، همواره به یاد داشته باشید که آب شیر ممکن است سالم نباشد و به خصوص برای کودکان و افراد مسن‌، منجر به بیماری شود. همچنین هنگام خرید بطری آب از یک فروشنده در خیابان، اطمینان حاصل کنید که درپوش آن پلمپ است.

 

بخوانید: با این ۷ دلیل برای داشتن حال خوب سفر کنید

 

 

قابلیت‌های جهانی گوشی خود را فعال کنید

معمولاً هزینه‌ای برای انجام این کار وجود دارد، اما این هزینه بسیار کم‌تر از هزینه‌های رومینگ است. همچنین توصیه می‌کنیم که در کشور مقصد یک سیم کارت محلی خریداری کنید. البته این سیم کارت‌ها لزوما، با هر نوع گوشی سازگار نیستند. بنابراین لازم است که در این مورد هم دقت لازم را داشته باشید.

 

 

امیدواریم که سفر به یک کشور خارجی برایتان همیشه با خوشی و بدون دردسر صورت گیرد. نکات ایمنی که در فوق به آنها اشاره کردیم، از بدیهیات سفر شما هستند. لطفا در مورد اعمال آنها سخت‌گیر باشید. 

مطالب مرتبط