نکاتی که باید قبل از سفر به یک کشور خارجی بدانید

سفر به یک کشور خارجی، تجربه‌ای عالی، پختگی، لذت و نشاط و در عین حال چالش‌هایی را برایتان به همراه خواهد داشت. اما برای اینکه تا حد امکان به جنبه‌های مثبت این اتفاق بیفزایید، لازم است که قبل از سفر به یک کشور خارجی مواردی را به یاد داشته باشید. در ادامه به بررسی مهم‌ترین نکات در این رابطه پرداخته‌ایم.

 

به روز بودن گذرنامه و ویزا

از نکاتی که قبل از سفر به یک کشور خارجی باید مطمئن شوید این است که پاسپورت شما حداقل 6 ماه اعتبار دارد. این اعتبار باید بیش از مدتی باشد که تصمیم دارید در سفر بمانید، زیرا به دلایل مختلف ممکن است که سفرتان بیش از آنچه برنامه‌ریزی کرده‌اید طول بکشد. مثلا ممکن است که پروازتان لغو شود و یا در سفر دچار کسالت و بیماری شوید.

 

 

بیمه مسافرتی تهیه کنید

در سفر به پر بازدیدترین شهرهای دنیا، بیمه مسافرتی تهیه کنید. همچنین، از وضعیت واکسیناسیون خود اطمینان حاصل نمایید. برای ورود به برخی کشورهای مقصد، لازم است که واکسیناسیون ویژه‌ای انجام دهید.

 

بخوانید: بهترین مقاصد دنیا برای سفرهای انفرادی

  

 

قبل از رفتن به کشور مورد نظر خود، تحقیق کنید

بهترین و سریع‌ترین روش تحقیق، جستجو در اینترنت برای کسب اطلاعات قانونی و مواردی است که باید قبل از سفر به یک کشور خارجی به خوبی بدانید. حتی اگر سفر به بهترین مقاصد دنیا هم کنید، باید شماره‌های اضطراری و حداقل کمی زبان و کلمات مهم کشور مقصد نظیر سلام، خداحافظ، کمک و ... را بداند. همچنین مکان‌های بدنام و خطرناک را شناسایی کنید. در ادامه، جاذبه‌های توریستی را شناسایی کنید تا به نحو بهتری از سفر خود بهره‌برداری کنید.

 

 

برای سفر سه نسخه از مدارک مهم خود کپی کنید 

کپی گذرنامه، برنامه سفر و بلیط، کارت‌های اعتباری، گواهینامه رانندگی و سایر مدارک مهم خود را تهیه کنید. از پشت مدارک نیز کپی تهیه کنید. در صورت به سرقت رفتن هر یک از مدارک، با این کپی‌ها راحت‌تر می توانید آنها را پیگیری و پیدا کنید.

 اگر مدارک شما در کشور مقصد به سرقت برود و یا آنها را گم کنید، باید مدارکی داشته باشید که هویت خود را اثبات نمایید و بتوانید مجددا به کشور خود بازگردید. لازم است که این کپی‌ها را در جایی امن نگهداری کنید. همچنین می‌توانید از مدارک خود اسکن تهیه کنید و آنها را در ایمیل‌تان نگه دارید و در صورت نیاز در کشور مقصد از آنها پرینت بگیرید.

 

 

آدرس و شماره تلفن سفارت کشور خود را داشته باشید

 برای برخی از کشورها، مانند آمریکا و استرالیا، امکان ثبت نام در کنسولگری بصورت آنلاین و پیش از سفر وجود دارد. پس از انجام این کار، در صورت بروز هر نوع مشکل طبیعی یا درگیری نظامی، کنسولگری می‌داند که شما در آن کشور هستید. این اولین قدم برای ارائه کمک به شما است.

 

بخوانید: ۵ دانستنی مهم برای سفری راحت با نوزاد


 

 

نسخه پزشک‌تان را همراه داشته باشید

 اگر داروی خاصی را استفاده می‌کنید، حتما نسخه پزشک را همراه خود داشته باشید زیرا حمل و نقل دارو در برخی کشورها جرم محسوب شده و زندان را برای  شخص به همراه خواهد داشت.

 

 

شارژر و آدابتور همراه داشته باشید

به یاد داشته باشید که کشورها از لحاظ ولتاژ و دوشاخه برق شهری، با یکدیگر متفاوتند. بنابراین مثلا اگر می‌خواهید آی‌پد خود را به همراه داشته باشید، مطمئن شوید که می‌توانید آنرا در سفر شارژ کنید.

 

بخوانید: بیشترین گردشگران جهان، به کدام کشورها سفر کرده‌اند؟


 

 

پول رایج کشور مقصد را تهیه کنید

قبل از حرکت، حتما بخشی از پول خود را به ارز رایج کشور مقصد تبدیل کنید. البته برای دریافت ارز رایج، در فرودگاه آن کشور نیز می‌توانید به دستگاه‌های خودپرداز یا صرافی های شهر مراجعه کنید. سعی کنید که در کشور مقصد، همیشه پول نقد رایج را همراه داشته باشید، زیرا لزوما همه مکان‌ها، کارت‌های اعتباری را قبول نمی‌کنند، به خصوص حمل و نقل عمومی نظیر قطار و اتوبوس.

 

 

 برنامه Travelzoo را دانلود کنید

در نهایت باید گفت که برنامه Travelzoo می‌تواند به شما برای داشتن تعاملات عالی در کشورهای مختلف کمک کند. این برنامه، گزینه‌هایی از تعاملات محلی در کشور مقصد تا حمل و نقل را دربردارد.

همانطور که دیدیم آماده کردن مقدمات سفر کار سختی نیست، اگرچه می‌تواند تا حدودی وقت شما را بگیرد. اما در عوض، آرامش بیشتری را در سفر به یک کشور خارجی برایتان به ارمغان خواهد آورد. همواره به یاد داشته باشید دلپذیر بودن سفر، در درجه اول به خودتان بستگی دارد. پس مسئولیت خود را بپذیرید.

 

بخوانید: سفر به شهرهایی با خانه‌های رنگارنگ


 

مطالب مرتبط