مقاصد گردشگری مهم دنیا با بیش‌ترین بازدید کننده در سال

بخش زیادی از خواسته‌های ما در دنیا، به دیدن نقاط جذابی در این کره‌ی خاکی بر می‌گردد که سالانه میلیون‌ها نفر از آن‌ها بازدید می‌کنند. امروز ما لیستی از پربازدیدترین مراکز گردشگری دنیا را برایتان تهیه کرده‌ایم که سالانه میلیون‌ها نفر از آن‌ها دیدن می‌کنند. اما ممکن است این لیست کمی برایتان عجیب باشد چون نشانی از بعضی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا همچون دیوار چین در ان دیده نمی‌شود. بخشی از این ماجرا به خاطر حجم بالای گردشگری است که بعضی کشورها دارند و به همین خاطر جاذبه‌های گردشگری آن‌ها بیشتر دیده می‌شود.

نتایجی که در این نوشته به کار رفته مربوط به سال 2018 است و مراکز خرید، سواحل، پل‌ها و مراکز مذهبی از آن جدا شده‌اند.

 

ترمینال بزرگ مرکزی نیویورک، آمریکا

نیویورک یکی از پربازدیدترین شهرهای دنیا به حساب می‌آید و این ترمینال به چند دلیل بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. اول این که این محل معماری و طراحی بسیار زیبایی دارد و هم اینکه عملا  هنوز به عنوان یک ایستگاه مهم از طرف گردشگران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

بخوانید: برترین شهرهای دنیا با جاذبه‌های مختلف غذایی

 

 

آبشار نیاگارا، آمریکا و کانادا

آبشار نیاگارا در واقع مجموعه‌ای از سه آبشار است که در مرز کشورهای آمریکا و کانادا واقع شده است. این آبشار طبق آمار سالانه بیش از 22 میلیون گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند، جایی که مردم می‌توانند یکی از شگفت‌انگیزترین آبشارهای جهان را از فاصله‌ای نزدیک ببینند، آن هم بدون این که مجبور باشند مسیری طولانی را در طبیعت سفر کنند.

 

 

معبد سنسوجی توکیو، ژاپن

ژاپن یکی دیگر از کشورهایی در دنیا است که هر ساله تعداد بیشماری گردشگر به آن سفر می‌کنند. از همین رو است که این معبد بسیار معروف در توکیو به تنهایی بیش از آبشار نیاگارا یا دیوار بزرگ چین بازدید کننده دارد و سالانه حدود 30 میلیون‌ نفر از آن بازدید به عمل می‌آورند. این معبد جزوی از یک مجموعه‌ی بزرگ است که دیدنی‌های زیادی در خود جای داده.

 

 

عبادتگاه میجی جینگو توکیو، ژاپن

مراکز تفریحی و یا نقاطی که مرکز دیجیتال دنیا هستند، هنوز نمی‌توانند گردشگران را در توکیو آنقدر به خود جذب کنند که این نمادهای مذهبی بودایی قدیمی می‌توانند. سالانه بیش از 30 میلیون نفر به سراغ این زیارتگاه خاص می‌آییند تا در فضای سبز و جذابش، کمی آرامش کسب کنند.

 

بخوانید: معرفی مرموزترین مقاصد گردشگری آسیا

 

 

بخش تفریحی لاس وگاس، آمریکا

نمی‌توان دقیقا یک مکان خاص را در لاس وگاس جدا کرد، اما بخش تفریحی و عظیم این شهر آمریکایی، به تنهایی بیش از 30 میلیون و 500 هزار نفر در سال را میزبانی می‌کند. از همین رو است که بعضی از بزرگ‌ترین و بهترین هتل‌های دنیا در این بخش از آمریکا ساخته شده‌اند.

 

 

ایستگاه اتحادیه واشنگتن، آمریکا

خیلی از مردم دنیا وقتی به آمریکا سفر می‌کنند، شهرهای بزرگ این کشور همچون واشنگتن یا نیویورک را برای دیدن انتخاب می‌کنند. به همین خاطر است که ایستگاه‌های مهم و البته از نظر معماری دیدنی این شهرها تا این حد بازدید کننده دارند و ایستگاه اتحادیه نیز از این قائده مستثنی نبوده و سالانه بیش از 40 میلیون بازدیدکننده دارد.

 

 

پارک مرکزی نیویورک، آمریکا

پارک مرکزی یکی از خاص‌ترین محل‌ها در آمریکا است و درست شبیه به اسمی که دارد، یک پارک در مرکز شهر نیویورک است که بخشی از این شهر به درو آن ساخته شده. اگر چه این پارک چیزی ورای پارک‌های مهم دیگر شهرهای بزرگ دنیا نیست، اما به واسطه نمادین بودن و دیده شدن در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های دنیا، یکی از محبوب‌ترین نقاط گردشگری دنیاست که سالانه حدود 40 میلیون بازدید کننده به خود می‌بیند.

 

بخوانید: ۵ مقصد گردشگری و درمانی برای سفر در سال ۲۰۱۹

 

 

میدان تایمز نیویورک، آمریکا

همانطور که گفتیم، نیویورک از جمله بیشترین بازدیدکننده در طول سال را به خود می‌بیند و مهم‌ترین میدان آن نیز بدون شک جایی خواهد بود که تمام گردشگران حداقل یک بار از آن بازدید به عمل می‌آورند. به همین دلیل آمار خیره کننده‌ی 50 میلیون بازدیدکننده برای این مکان ثبت شده است.

 

 

زوکالو مکزیکو، مکزیک

مکزیکو یکی از مهم‌ترین شهرهای گردشگرپذیر دنیا در قاره‌های آمریکا به شمار می‌آید و زوکالو نیز نامی است که به میدان اصلی این شهر می‌گویند. جایی که بیش از 85 میلیون بازدیدکننده به خود دیده است.

 

 

بازار بزرگ استانبول، ترکیه

بازار بزرگ استانبول در صدر این لیست قرار می‌گیرد. بازاری بسیار قدیمی که جزو مکان‌های تاریخی استانبول به حساب آمده اما هنوز هم به عنوان مهم‌ترین بازار استانبول میزبان گردشگرانی از سراسر جهان است.

 

بخوانید: زیباترین شهرهای گردشگری دنیا از لحاظ معماری

 

مطالب مرتبط