معرفی نورانی‌ترین شهرهای دنیا

یکی از جلوه‌های شهرها بعد از تاریکی هوا نحوه چراغانی کردن و نورپردازی آن‌هاست. بیشتر مواقع این موضوع با سلیقه و فرهنگ و همینطور با پیشرفت تکنولوژی در ارتباط است. شما در سفر به کشورهایی مثل چین و لاس وگاس با بیلبوردای بزرگ نورانی و برج‌های بلند چراغانی سوپرایز می‌شوید در حالی که این سبک را در جای دیگری از دنیا پیدا نخواهید نکرد. ما در این مقاله به معرفی شهرهای پرنور دنیا خواهیم پرداخت.

 

آمریکا، لاس وگاس

قطعا نمی‌شود حرف از روشن‌ترین شهرهای دنیا بزنیم و اسمی از لاس وگاس  که از پر بازدیدترین شهرهای دنیا است نیاوریم. این شهر به واسطه کلاب‌ها و کافه‌ها بسیار درخشان و پرنور است به طوری که در عکس‌های هوایی ناسا نیز هتل‌های نئون آن قابل رویت هستند. البته این موضوع دلایل زیادی دارد. مثلا بیابان نوادا تاریکی زیادی بعد از غروب ایجاد می‌کند در حالی که خیابان Fremont با 12 میلیون ال‌ای‌دی بزرگ‌ترین نمایشگر زمین در وگاس خودنمایی می‌کند. از طرفی دیگر نورپردازی هتل Bellagio و همچنین موزه نئون در حد خودشان روشنایی تولید می‌کنند. از پل‌های پر نور گرفته تا Luxor’s Sky Beam که قوی‌ترین پرتوی نور در جهان با 43 میلیارد برابر نور شمع، وگاس دلایل زیادی برای قرار گرفتن در این فهرست دارد.

 

بخوانید: شهر‌های جادویی دنیا برای سفر‌‌های رمانتیک

 

 

سنگاپور

سنگاپور با زیباترین شهرهای دنیا است. برای خیلی‌ها جلوه‌ای که محوطه پر زرق و برق Orchard Road غیرقابل انکار است. این محوطه با آسمان خراش‌های درخشان و فروشگاه‌های پرنور بعد از تاریکی هوا همه را به سوی خود می‌کشاند. با تله کابین شهر به ارتفاع 120 متری از سطح دریا بروید و منظره نورانی شهر را تماشا کنید. در خود شهر نیز محله چینی و لیتل ایندیا نیز با خیابان‌های نئون و غذاهای خیابانی فوق العاده به استقبال شما می‌آیند. به علاوه کافه‌های رو سقفی نیز تاثیر زیادی در روشنایی شهر بعد از تاریکی هوا دارند.

 

 

دبی

دبی را شب‌ها در بهترین حالت آن می‌توانید تماشا کنید. نه تنها دمای هوا کمی کاهش می‌یابد بلکه گرد و غبار کویری نیز کم‌تر می‌شود. می‌توانید به راحتی بین جاذبه‌های شهر غرق شوید و از زمان خود بهترین استفاده را ببرید. به استادیوم گلف دبی بروید، به مراکز خرید لاکچری دبی سر بزنید و یا به دیدن مناظر و جاذبه‌های سنتی مثل بازار مدینه بروید. از برج خلیفه گرفته تا هتل باشکوه آتلانتیس، از طریق آسمان خراش‌ها می‌توانید مناظر منحصر به فردی را نظاره‌گر باشید. برای تجربه‌ای عالی در تور Big Bus Night شرکت کرده و از تماشای یکی از خیره‌کننده‌ترین نورپردازی‌های امارات در مرکز خرید وافی لذت ببرید.

 

 

چین، شانگهای

اگر چشمان‌تان را ببندید و بخواهید شهری از آینده را تصور کنید بی‌شک چیزی شبیه به شانگهای کنونی در سرتان شکل خواهد گرفت. این شهر که خارج از هنگ کنگ قرار دارد نه تنها روشن‌ترین شهر چین است بلکه در رده پرنورترین شهرهای دنیا نیز قرار دارد. در واقع شانگهای ویترینی از جاه طلبی دنیا را به تصویر درآورده است. این شهر در حال تغییر به تازگی میزبان نمایشگاه‌های جهانی متعددی شده و این آسمان خراش‌های تجاری و تفریحی زیادی را به شهر هدیه داده که جمع تمامی این‌ها یعنی چراغ‌های بیشتر و بیشتر. به علاوه پودُنگ به عنوان مرکز شهر بیشترین سهم روشنایی را با هتل‌ها، فروشگاه‌ها و زندگی شبانه فعال به خود اختصاص داده است. شما در اینجا می‌توانید دومین ساختمان بلند در چین، یعنی برج جین مائو را ببینید که نمایان‌گر توافق بین ایالات متحده و این کشور است که به زیبایی عناصر طراحی غربی و شرقی را با هم تلفیق و به نمایش درآورده.

 

بخوانید: ۸ شهر ایده‌آل در آسیا برای گیاه‌خواران

 

 

آمریکا، سیاتل

در دهه 1850، سیاتل فقط یک شهرک ماهی‌گیری کوچک در ساحل خلیج الیوت بود. اما اگر حالا بخواهیم آن را بررسی کنیم مایه شگفتی خواهد که چگونه طی دهه‌های بعد و با رسیدن برق به قسمت شمال غربی این چنین پیشرفت کرد و نورانی شد. حالا پل‌های نورانی و چرخ و فلک بزرگ آن در حاشیه دریا بعد از تاریکی هوا انعکاسی خیره کننده به وجود می‌آورند که چشم‌ها را به خود ثابت می‌کند. آسمان خراش‌ها و مراکز خرید مانند مرکز کلمبیا که به عنوان 20امین ساختمان بلند آمریکا و دومین ساختمان بلند حاشیه ساحل غربی شناخته می‌شود هم در میان سهم خودشان را دارند. اگر به ساحل غربی سیاتل بروید در نمایی دیدنی فصرت قدم زدن و لذت بردن بین کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی را خواهید داشت.

 

 

آلمان، فرانکفورت

هر بهار، فرانکفورت میزبان نمایشگاه بزرگ صنعت نور، تلفیق نور و سازه می‌شود. غروب‌ها، Luminale رودخانه‌ای از نور را بین منطقه تجاری چشمگیر، آسمان خراش‌های شهر و مرکز نمایشگاه ایجاد می‌کند که خیره کننده است. در واقع فرانکفورت با 200 رویداد صنعت روشنایی به قطب اصلی نورپردازی دنیا تبدیل شده است. البته این به معنی انفجار نور نیست بلکه به نوآوری و سرگرمی اشاره دارد. شما می‌توانید کانون اصلی توجهات را بین گالری‌ها، خانه اپرا، موزه‌ها، کلیساها، فواره‌ها و پارک‌ها پیدا کنید.

 

بخوانید: برترین شهرهای دنیا با جاذبه‌های مختلف غذایی

 

مطالب مرتبط