بلندترین آسانسورهای دنیا با نمای پانوراما در کدام کشورهاست؟

تقریبا یکی از زیباترین مناظری که می‌توان از محلی به تماشا نشست نمای وسیع و باز از بالا است که گستردگی منطقه را پیش چشمان بیننده می‌آورد. اگر چه همه افراد از جمله کسانی که ترس از ارتفاع دارند، از دیدن چنین منظره‌ای خشنوده نشده و احساس ناامنی و دلهره خواهند داشت، اما بیشتر مردم به بالای تپه‌ها و آسمان‌خراش‌ها می‌روند تا شاهد منظره‌ای شگرف از یک طبیعت بکر و یا شهری پر جنب و جوش باشند. در سفر به مناطق گردشی مدرن احتمالا با آسانسورهای پانورامای شیشه‌ مواجه خواهید شد که لذت صعود به ارتفاع را به شما ارائه می‌دهد. ما در این مقاله به معرفی بلندترین آسانسورهای دنیا که نمای پانوراما دارند خواهیم پرداخت.

 

 

کانادا، تورنتو

 

 

کانادا، تورنتو

 

 

CN بلندترین برج جهان است که خط افق تورنتو را پیش چشمان شما ترسیم می‌کند. این برج دارای یک آسانسور شیشه‌ای است که شما را تنها ظرف ۵۸ ثانیه به ارتفاع ۴۴۷ متری از سطح زمین رسانده و منظره شگرفی از افق را جلوی چشمان‌تان می‌آورد. توصیه می‌کنیم اگر به اندازه کافی شجاع هستید بازدید از این آسانسور بی‌نظیر را از دست ندهید. اشاره کنیم که می‌توانید در ارتفاع بالاتری به تماشای آسمان بپردازید اما برای آن باید بلیط دیگری تهیه نمایید.

آدرس: 301 Front St W, Toronto, ON M5V 2T6, Canada

 

 

کانادا، ویکتوریا

 

 

 ویکتوریا

 

 

قدیمی‌ترین آسانسور قفسی سال ۱۸۹۹ و در آمریکای شمالی در این ساختمان احداث گردید که زمانی میزبان دادگاه‌های دادگستری استان بود. این آسانسور را برای رییس دوم دادگاه احداث می‌کردند که قبل از بهره‌برداری فوت شد و دیگر ساخت آسانسور بی‌معنی گردید. اگر گذرتان به منطقه ویکتوریای کانادا افتاد حتما از این آسانسور طلاکوب شده و مجلل که با حفاظ توری دور تا دور آن محسور شده دیدن کنید تا با بالا رفتن طبقات، شکوه آسانسور را فراموش کرده و دچار هیجان ارتفاع شوید.

آدرس: 634 Humboldt St, Victoria, BC V8W 1A4, Canada

 

 

کالیفرنیا، سان فرانسیسکو

 

 

وستین

 

 

یکی از ۵ آسانسور سریع و پانورامای بیرونی سان فرانسیسکو در لابی هتل  Westin St. Francis واقع شده است. شما می‌توانید از لابی سوار این آسانسور شده و با فشردن دکمه ۳۲، ظرف یک دقیقه به ارتفاع ۳۰۵ متری از سطح زمین رسیده و منظره شهر را از بالا مقابل چشمانتان ببینید. فکرش را بکنید که تنها در ظرف ۳۰ ثانیه تمام سانفرانسیسکو زیر پای شما قرار خواهد گرفت. گرچه برای افرادی که ترس از ارتفاع دارند اصلا سواری در این آسانسور توصیه نمی‌شود.

آدرس: 335 Powell St, San Francisco, CA 94102, USA

 

 

تایوان، تایپه

 

 

تایوان، تایپه

 

 

آسمان خراش ۱۰۱ که در تایوان واقع شده، شما را بدون خروج از زمین به اوج آسمان‌ها و در ارتفاع ۵۰۸ متری از سطح زمین می‌برد. این سازه ۱۰۱ طبقه‌ای دارای ۶۷ بالابر بوده و رتبه دوم سرعت در کل دنیا را به خود اختصاص داده‌اند. برای صعود به دو طبقه آخر هم دستگیره‌هایی تعبیه شده که می‌توان به وسیله‌ آن‌ها به بالاتر رفت. ولی این ارتفاع برای افرادی که به هر دلیلی از تحمل و توان کمی برخوردار هستند توصیه نمی‌شود.

آدرس: Taipei 101, No. 7, Section 5, Xinyi Road, Xinyi District, Taipei City, Taiwan 110

 

 

بانکوک، تایلند

 

 

بایوک

 

 

اگر در بین آسانسورهای شیشه‌ای خروج از ساختمان را در آسیا زیر و رو کنید قطعا آسانسو هتل Baiyoke Sky تایلند صدرنشین خواهد بود. این آسانسور ظرف مدت کوتاهی شما را به ارتفاع ۳۲۸ متری از سطح زمین می‌رساند و منظره وسیع و باورنکردنی از شهر را مقابل چشمان شما می‌آورد. جدا از اینکه هتل بایوک میزبان یک رصدخانه است، یک عرشه مدور هم در طبقه ۸۴ام خود دارد که یک در واقع لژ استراحت با منظره خط افق بوده و حس رهایی را به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌دهد. بنابراین وقتی با تور تایلند سفر می‌کنید، در خلال رفتن به معابد رنگی بانکوک بازدید از این آسانسور کم نظیر را از دست ندهید.

آدرس: Ratchaprarop Rd, Khwaeng Thanon Phaya Thai, Khet Ratchathewi, Nakhon 10400, Thailand

 

 

کارهای عجیبی که در هر سفر به بانکوک باید انجام دهید

 

 

فرانسه، پاریس

 

 

ایفل

 

 

تقریبا می‌توان گفت همه برج ایفل را به عنوان نماد فرانسه می‌شناسند و سفر به پاریس و بازدید از این برج بلند فلزی آرزوی خیلی‌ها است. گرچه سبک ساختار و معماری آن که برای نمایشگاه جهانی سال ۱۸۸۹ ساخته شد کمی خشن به نظر می‌رسد اما در نهایت اگر به بالای آن بروید کاملا نظر شما تغییر خواهد کرد. اگر به همراه همسرتان به پاریس سفر می‌کنید، می‌توانید یکی از زیباترین غروب‌های دنیا را در این منظره پانورامای این برج تماشا کرده و لحظاتی عاشقانه را سپری کنید. شاید وقتی زیر این برج بروید محو عظمت آن شوید اما وقتی این آسانسور شما را در ارتفاع ۳۲۰ متری از سطح زمین قرار داد و منظره وسیعی از بالای این شهر زیبا را مقابل چشمانتان گذاشت، آن لحظه همه چیز را فراموش کرده و به درک عمیقی از کوچکی ما در برابر این دنیای شگفت‌انگیز نائل آیید. توصیه می‌کنیم از آسانسورهای Gustave در قسمت زیرین برج سوار نشوید زیرا الارغم گذشت ۱۰۰ سال از ساخت آن هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آدرس: Champ de Mars, 5 Avenue Anatole France, 75007 Paris, France

 

 

امارات، دبی

 

 

برج الخلیفه

 

 

با تور دبی از برج خلیفه که در حین ساخت و ساز به برج دبی شناخته می‌شد دیدن کنید. در واقع با یک طراحی اسلامی به شکل گل کویر سال ۲۰۱۰ افتتاح شد. این آسانسور سریع‌ترین موتور دنیا را با بدنه‌ای دو جداره داشته و با داشتن بیش از ۱۵۰ طبقه شما را تا ارتفاع ۷۹۲ متری بالا می‌برد. این برج دارای یک عرشه در طبقه ۱۲۴ام است که می‌توانید در آن به تماشای منظره باشکوه دبی و منظره زیبای خلیج همیشه فارس بپردازید. اگر زمان کافی داشتید این بهترین تفریح‌های ماجراجویانه‌ در دبی را هم امتحان کنید. 

آدرس: 1 Sheikh Mohammed bin Rashid Blvd - Dubai - United Arab Emirates

مطالب مرتبط