معرفی ۸ فستیوال پاییزه جذاب در سراسر دنیا

فصل پاییز اگر چه پایان تعطیلات است، اما در بسیاری کشورها زمانی برای برگزاری فستیوال‌های مختلف است. فستیوال‌هایی خود که باعث آمدن گردشگران زیادی می‌شود. این فستیوال‌ها در کشورهای مختلف و در قاره‌های متفاوتی برگزار می‌شود. پس با ما همراه باشید تا بعضی از مهم‌ترینِ آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

 

فستیوال Matchmaking

لیسدونوارنا، ایرلند (سپتامبر)

به نظرتان چطور می‌شود که یک دهکده‌ی کوچک و زیبا با تنها 700 نفر جمعیت، پاییز هر سال هزاران گردشگر را به خود می‌بیند؟ این مهم به خاطر یک فستیوال 150 ساله است که یک ماه به طول می‌انجامد و در آن افراد مجرد مهمان این دهکده‌ی زیبا می‌شوند. این فستیوال از برجسته ترین فستیوال‌های پاییز در دنیا شناخته می‌شود. البته در گذشته شاید این فستیوال کمی متفاوت بود، اما در حال حاضر یک ماه جشن، موسیقی، رقص و خوشگذرانی در این دهکده جریان دارد و بزرگ دهکده که در حال حاضر یک فرد 70 ساله است و بیش از 3 هزار ازدواج را سبب شده، به جوانان گوشزدهایی در باب ازدواج می‌کند.

 

بخوانید: بهترین شهرهای دنیا برای جشن و پایکوبی

 

 

فستیوال میانه‌ی پاییز

چین، تایوان، تایلند، ویتنام و بسیاری کشورهای دیگر این حوضه (سپتامبر یا اکتبر)

فستیوال میانه‌ی پاییز یا فستیوال ماه، در خیلی از کشورهای جنوب و جنوب شرق آسیا جشن گرفته می‌شود و یکی از جذابترین فستیوال های جهان است. این جشن بزرگ و مهم برای مردم این حوضه، جشنی برای بازدید خانوادگی، روشن کردن فانوس‌های کاغذی، خوردن کیک‌های مخصوص این جشن و برگزاری نمایش‌های سنتی است. این جشن در کشورهای مختلف تفاوت‌هایی دارد و بیش‌تر این تفاوت‌ها به واسطه مدرنیزه شدن فستیوال میانه‌ی پاییز روی داده است. برای مثال اگر چه رقص اژدها و یا شیر معروف از قبل در این جشن نبوده، اما برای جذابیت و رونق بخشیده به فستیوال کشورهایی همچون هنگ کنگ و ویتنام آن را برگزار می‌کنند.

 

 

Chuseok

کره جنوبی (سپتامبر یا اکتبر)

این جشن سه روزه حوالی ماه کامل انجام می‌شود و در آن خانواده‌ها به دیدن هم می‌روند و محصولاتی که در برداشت سالانه در داخل خاک کره به دست آمده را میل می‌کنند. این فستیوال به گذشته‌ی دور بر می‌گردد زمانی که مردم این کشور برای برداشت سالانه به این ترتیب شاکر بودند. گردشگران در این ایام جدا از دیدن تزیینات زیبایی که به کار برده می‌شود، از خوردن کیک‌های برنجی که شکل ماه هستند لذت خواهند برد.

 

بخوانید: ۱۰ فستیوال برتر گل جهان؛ نمایشی زیبا از گل‌های رنگارنگ


 

 

جشن مهرگان

ایران و کانادا (1 و 2 اکتبر)

مهرگان جشن برداشتی است که از گذشته‌ی دور به نسل‌های حال حاضر ایرانیان به ارث رسیده و یک گنجینه‌ی باستانی از دوران امپراطوری ایران است و از فستیوال‌های معروف پاییزه است. جشن مهرگان، برپا داشتن آن در کانادا است. این مهم به واسطه مهاجرت‌های زیادی که در نیم قرن اخیر رخ داده و شکل گیری بخش‌های ایرانی نشین در این کشور روی داده است و در این روز مردم به یکدیگر هدیه داده و مهرگان را پاس می‌دارند.

 

 

فستیوال برداشت سیب

آریندتسویل، آمریکا (7 تا 15 اکتبر)

بیش از 25 هزار نفر، هر سال خود را به این شهر کوچک در آمریکا می‌رسانند تا در این فستیوال جذاب شرکت کنند. فستیوالی 53 ساله که هنوز به شکل قدیمی برگزار می‌شود و مردم در آن به بازی، ساخت کار دستی، تزیین باغات و خانه‌ها و برگزاری جشن‌های مختلف مشغول می‌شوند.

 

بخوانید: معرفی فستیوال‌های تابستانی سراسر دنیا

 

 

دیوالی

جنوب و جنوب شرق آسیا (اکتبر و نوامبر)

این فستیوال 5 روزه‌ی هندو، جشنی برای پیروزی روشنایی بر تاریکی است و از معروف‌ترین فستیوال های آسیایی است. جلوی همه‌ی خانه‌ها آذین بسته می‌شود، خیابان‌ها چراغانی می‌شود و تزییناتی ماندالا مانند را همه جای شهر می‌بینید و هر جا که فکرش را بکنید شمعی روشن است و شهرها غرق در روشنایی هستند. البته این جشن نیز در کشورهای مختلف به شکل‌های متفاوت برگزار می‌شود. مثلا در نپال رسم است که در این روزها همه‌ی سگ‌های ولگرد را غذا می‌دهند و دسته‌ی گل به گردنشان می‌اندازند.

 

 

شب Guy Fawkes

انگلستان (5 نوامبر)

این جشن قدیمی قصه‌ی جالبی دارد. 5 نوامبر سال 1605، کسی به نام Guy Fawkes می‌خواست تا کاخ پادشاهان لندن را منفجر کند تا در نهایت پادشاه جیمز اول را به قتل برساند. اما Guy Fawkes دستگیر شد و بعد از آن سال، قرن‌هاست که مردم انگلستان این شب را جشن می‌گیرند، آتش بازی می‌کنند و رقص و پای کوبی می‌پردازند.

 

بخوانید: برترین فستیوال‌های بهاره در قاره‌ی آسیا


 

 

Loi Krathong یا Yi Peng

تایلند (نوامبر)

دو جشن مختلف تقریبا به یک شکل در تایلند برگزار می‌شود که یکی مربوط به جنوب غرب تایلند بوده و Loi Krathong نام دارد و دیگری مربوط به شمال تایلند است و به آن Yi Peng می‌گویند و هردوی آنها از زیباترین فستیوال‌های تایلند به شمار میروند و هر دو در ماه نوامبر و نزدیک به ماه کامل بر گزار می‌شوند. Loi Krathong مردم به دور هم جمع شده و هزاران هزار شمع روشن می‌کنند در صورتی که در جشن دیگر که بسیار معروف‌تر است، مردم با روشن کردن بالن‌های کاغذی و به هوا فرستادن آن‌ها تصویری خارق‌العاده در شب رقم می‌زنند.

 

مطالب مرتبط