معرفی ۶ مقصدی که باید پاییز به آنها سفر کنید

پاییز یکی از بهترین زمان‌ها برای مسافرت و بازدید از نقاط مختلف دنیا، مخصوصا برای بزرگسالان است. با آمدن این فصل هوا خنک‌تر شده و رنگ برگ‌ها به طیف زیبایی از طلایی تا سرخ در می‌آیند. مدارس و دانشگاه‌ها باز می‌شوند و از شلوغی‌ها کم می‌شود. بنابراین تجارب، بزرگسالان و زوج‌های جوان فرصت رفتن به سفری بی‌دردسر و آرام را خواهند داشت. به علاوه پاییز به اندازه زمستان روزهای کوتاه نداشته و فرصتی مناسب در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. ما در اینجا مقاصدی که حداقل باید یک بار پاییزشان را ببینید معرفی می‌کنیم.

 

چین، شانگهای

شانگهای در شرق چین و در منطقه‌ای به نام Delta River Yangtze واقع شده و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای دنیا که هرگز نمی‌خوابد شناخته می‌شود و از زیبا‌ترین نقاط دنیا برای سفرهای پاییزی به شمار می رود. این شهر افق افسانه‌های کهن، خریدهای عالی، غذاهای خوشمزه و زندگی پرجنب و جوش خیابانی است. احتمالا این‌ها اصلی‌ترین دلایلی هستند سالانه هزاران نفر خودشان را به شانگهای می‌رسانند. شهریور و مهر بهترین زمان برای رفتن به شانگهای است. این زمان هوا کم کم خنک شده و برگ درخشان رو به کم‌رنگ شدن می‌روند.

 

 

آلمان، مونیخ

مونیخ مرکز استان باواریا، شهری فوق‌العاده زیباست که با جاهای دیدنی مانند موزه‌ها، گالری‌ها، سالن‌های تئاتر و ساختمان‌های تاریخی دوست داشتنی پر شده است. مونیخ که به عنوان سومین شهر بزرگ آلمان شناخته می‌شود پاییز به خاطر جشنواره Oktoberfest میزبان مردم سراسر اروپا می‌شود. آب و هوای خنک، درختان پاییزی و غروبی به شدت رمانتیک باعث شده تا مونیخ یکی از مقاصد مهم پاییزی در دنیا و مخصوصا اروپاییان باشد.

 

بخوانید: با زیباترین کلیساهای اروپا آشنا شوید

 

 

مکزیکو، ریویرا مایا

اگر تابستان فرصت نداشتید تا تجربه‌ای گرم و آفتابی داشته باشید ریویرا مایا مقصدی عالی‌ست که امکان داشتن تعطیلاتی تابستانی را برای‌تان فراهم می‌آورد. یکی از بهترین کشورهایی که میتوان در پاییز به آن سفر کرد مکزیک است. ریویرا مایا که در شبه جزیره یوکاتان در مکزیکو واقع شده با کیلومترها ساحل ماسه سفید و پودری، آب‌های درخشان، ویرانه‌های باستانی مایان و آب و هوای عالی گرمسیری از بازدیدکنندگان خود استقبال می‌کند. البته با این که شهریور و مهر مرطوب‌ترین ماه‌های این منطقه در سال هستند اما آفتاب درخشان و قیمت‌های پایین با امکانات لاکچری باعث می‌شود به سختی بتوان از این مقصد چشم‌پوشی کرد.

 

 

آمریکا، مائوی

مائوی که اغلب به عنوان یکی از بهترین جزیره‌های دنیا محسوب می‌شود، گزینه‌ای عالی برای تعطیلات پاییز شما در آب و هوایی گرمسیری است. فرقی نمی‌کند به دنبال سواحل زیبا، فرهنگ متنوع، تاریخ غنی و یا مناظر دیدنی و جذاب از هاوایی باشید، در این منطقه تعطیلاتی بی‌تکرار را تجربه خواهید کرد. یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به مائوی بین نیمه‌های مرداد تا نیمه‌های آذر است. این دوره آب و هوای جزیره عالی و جمعیت گردشگران کم‌تر است. به علاوه قیمت‌ها پایین‌تر هستند و جشن‌های فرهنگی شگفت‌انگیز مانند جشنواره‌های Aloha، جشنواره Maui Ukulele، و یا جشن روزهای کاشت Lahaina برگزار می‌شوند.

 

بخوانید: معرفی ۸ فستیوال پاییزه جذاب در سراسر دنیا

 

 

یونان، سانتورینی

در حالی که بیشتر مسافران از تیر تا مرداد به سمت سانتورینی می‌روند اما بهترین زمان سال برای بازدید از این جزیره جذاب Cycladic که به خاطر غروب‌های دیدنی و چشمگیر از افق دریای اژه شهرت دارد، از اواخر مرداد تا اوایل آبان است. در این دوره شدت تابش آفتاب مناسب، جمعیت‌ کم‌تر و هنوز آب برای شنا گرم است. هتل‌ها آفرهای خوبی ارائه می‌دهند که سطح اقامت را می‌تواند برای شما با توجه به بودجه‌تان یکی دو لول بالاتر ببرد. آب و هوا هم برای گردش و دیدن موزه‌ها، خرابه‌های تاریخی، و کلیساهای گنبدی آبی رنگ فوق‌العاده است.

 

 

ایتالیا، Siena

توسکانی از مقاصد واقعی بهشتی در طول پاییز است و siena با زیبایی بی‌نظیر معماری، آسمانی آبی روشن، و بازمانده‌های قرون وسطایی الهام‌بخش از مکان‌های تاثیرگذار روی چشم و قلب است. شهریور در siena هنوز گرم است اما مهر و آبان زمانی عالی برای برنامه‌ریزی سفری جذاب خواهد بود. در این دوره شهر زیبای ایتالیایی با جشنواره‌های هنری در سطح جهانی و نمایشگاه‌های رنگارنگ غذایی زنده می‌شود و عاشقان فرهنگ و هنر را از همه جای دنیا به سمت خود می‌کشاند. اگر می‌خواهید بیشترین استفاده را از بودن در این شهر ببرید حتما سفری روزانه به روستاهای اطراف مثل مونتریگیونی و سان جیمینیانو ببرید و تجارب فرهنگی جذاب و منحصر به فردی را به دست بیاورید.

 

بخوانید: در تعطیلات پاییز به کجاها سفر کنید؟

 

 

آمریکا، نیویورک

نیویورک هنگام پاییز فوق‌العاده است. از شدت تابش آفتاب کم شده و هوا خنک‌تر می‌شود. این شهر در هر زمان از سال که باشد جذابیت‌های خاص خودش را دارد. اما وقتی پای پاییز به میان می‌آید نمی‌توان از لذت پیاده‌روی در خیابان‌های طولانی و عاشقانه‌اش چشم‌پوشی کرد. یکی از مهم‌ترین رویدادهای نیویورک در پاییز، رژه هالووین در تاریخ 31 اکتبر است که نیویورک جادویی را جشن می‌گیرد.

 

مطالب مرتبط