بهترین کشورهای آسیا برای شکموهای خوش‌سفر!

برای رفتن به سفری جذاب و ماجراجویانه، دلایلی مختلفی می‌تواند وجود داشته باشد، از شگفت‌انگیزترین شهربازی‌ها گرفته تا زمین‌های کارتینگ و سواحل بی‌نظیر همگی بخشی از انگیزه‌های یک سفر را تشکیل میدهند. یکی از ماجراجویی‌های بسیار دلچسب برای سفر، رفتن به نقاط غنی از طعم‌های خوش خوراکی بوده و آسیا به عنوان قاره‌ای کهن در این موضوع زبانزد خاص و عام است. غذاهای کشورهای آسیایی معمولا از دستورالعملی کهن با شیوه و سنتی قدیمی با مواد تازه تهیه می‌شوند. شما در این قاره از ظرافت و طراحی سوشی در ژاپن و غذاهای تند تایلندی تا طعم‌های متنوع در مالزی، انتخاب‌های گوناگونی برای تجربه ماجراجویی غذایی خواهید داشت. ما در این مقاله به معرفی برترین این مقاصد خواهیم پرداخت.

 

 

ژاپن، توکیو

 

 

ژاپن

 

 

توکیو نه تنها بهترین غذاهای آسیایی را میزبانی می‌کند بلکه در سراسر دنیا بیش از ۲۰۰ رستوران میشلین را به خود اختصاص داده است. رامن اصلی‌ترین غذای ژاپن بوده که با سبزیجات متنوع و تازه تهیه می‌شود و شما می‌توانید در رستوران‌های راحت با میزهای ۸ یا ۱۰ صندلی اوقات دلنشینی را در کنار عزیزانتان بگذرانید. همچنین می‌توانید در خیابان‌های این شهر مغازه‌های نودل فروشی، سوشی فروشی با ماهی تازه، پنکیک خوشمزه Okonomiyaki و کباب مرغ سیر زده یاکیتوری را به راحتی پیدا کنید.

 

 

تایلند، بانکوک

 

 

تایلند، بانکوک

 

 

یکی از بهترین مقاصد غذایی برای علاقه‌مندان و آشپزان تور تایلند است. تایلند پر از غذاهای سنتی و تندی‌ست که در سراسر دنیا زبانزد گردشگران است. آشپزان این کشور مواد مغذی خوراکی را با انواع ادویه‌ها و سس‌های شیرین و تند طعم‌دار می‌کنند. شما نه تنها غذاهای متنوع بلکه با انواع چای‌ها و دمنوش‌های خوش طعم روبرو خواهید بود. چای سبز و زنجبیل و ماهی شناور در سس از خوراکی‌های معروف در تایلند شناخته می‌شوند. همچنین این کشور پر از خیابان‌ها و مناطق فرد کورت با قیمت‌های پایین و مقرون به صرفه نیز هست. بشقاب‌های سنتی تایلندی معمولا تند و شیرین بوده و با شیر نارگیل و لیمو سنگی معطر می‌شوند. ضمن این که پد تایلندی معروف‌ترین غذای این کشور محسوب می‌شود، شما می‌توانید از سوپ بسیار تند و ترش تام یام گونگ همراه با دسر انبه و برنج چسبنده نیز میل کنید.

 

 

هنگ کنگ

 

 

هنگ کنگ

 

 

هنگ کنگ بهترین جا برای یک ماجراجویی شاد و جذاب غذایی است، زیرا شما می‌توانید در هر زمان از روز که اراده کنید چیزی برای خوردن بیابید. معمولا غذاها در سبدهای بامبو سرو می‌شود. از غذاهای برجسته‌ای که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند نیز می‌توان به charsiew bao (گوشت بو داده)، پنکیک ادرک پکینگ و sieve mai (خوراک میگو و گوشت) اشاره کرد. هنگ کنک میزبان ارزان‌ترین رستوران‌های میشلین بوده و Tim Ho Wan به خاطر کباب گوشت و نان و خوراک دامپلینگ بخار پز شهرت فراوانی دارد. شما می‌توانید با رفتن به رستوران‌های میشلین بهترین کیفت و طعم غذا را با قیمتی نازل تهیه کنید.

 

 

مالزی، کوآلالامپور

 

 

مالزی، کوآلالامپور

 

 

با تور مالزی به کوالالامپور پایتخت بسیار شلوغ و پر جنب و جوش این کشورخواهید رفت که دارای مجموعه‌ای متنوع از گزینه‌های غذایی است. ترکیبی از غذاهای چینی، هند، تایلندی و مالایی باعث شده تا شهر دارای لیست بلندی از غذاهای محبوب باشد. توصیه می‌کنیم در طی سفر به این شهر از غذای کاری لاسکا، نارگیل بخارپز شده با توفوی سرخ شده، خوراک گوشت و تخم مرغ رشته فرنگی را حتما امتحان کنید. همچنین غذای Nasi lemak که ریشه‌ای چینی دارد و از نودل برنج تهیه می‌شود نیز غذای ملی این کشور شناخته می‌شود.

 

 

تفریح‌های منحصر به فردی که فقط در مالزی تجربه می‌کنید

 

 

سنگاپور

 

 

سنگاپور

 

 

سنگاپور یک مقصد مجلل و باشکوه برای گردشگران علاقه‌مند به غذاهای رنگی با ترکیبی از غذاهای چینی، تایلندی، مالایی و هندی است. مرکز شهر و در مراکز خرید پر از دست‌فروشان غذایی‌ست که ظرفی از برنج مرغ، نودل سرخ شده با خوراک Char kway teow که تهیه شده از میگو و انواع سبزیجات است را به فروش می‌رسانند. سنگاپور که وام‌دار چندین فرهنگ مختلف است، یک مکان عالی برای لذت بردن از خرچنگ چیلی که با یک سس شیرین و تند چیلی تهیه و سرو می‌شود نیز هست. معمولا این خوراک لذیذ را با نان نرم و خوشمزه نعنا سرو می‌کنند و گردشگران بسیاری نیز آن را جزو غذاهای محبوب و از تجربیات بی‌نظیرشان در سنگاپور نام می‌برند. بنابراین اگر به این کشور رنگارنگ سفر کردید حتما این غذای کم‌نظیر را امتحان کنید.

 

 

اندونزی، بالی

 

 

بالی

 

 

بالی تنها جزیره هندی در اندونزی است که منویی شگفت‌انگیز از غذاهای متنوع را به شما عرضه می‌دارد با تور بالی حتما این غذاهای هیجان انگیز را امتحان کنید. ماجراجویی‌تان را از غذای کلاسیک اندونزیایی به نام staple mie goring آغاز کنید. این غذا را از نودل برنج سرخ شده با مرغ، میگو یا گوشت تهیه می‌کنند سپس از آن دسر خوشمزه pisang goring که از موز سرخ شده و عسل درست می‌کنند میل کنید. گاها در این دسر از تکه‌های نارگیل یا بستنی نیز استفاده می‌کنند. یکی دیگر از غذاهایی که اساس آن را برنج تشکیل می‌دهد Nasi goring است که همراه مرغ و ادویه‌جات سرو می‌کنند. شما بسته به نوع سلیقه‌تان انتخاب‌های متنوع گیاهی و دریایی پیش رو خواهید داشت. اما توجه داشته باشید که به دلیل نزدیکی فرهنگی هند به این جزیره اغلب این غذاها با ادویه‌جات تند درست می‌شوند.

 

 

۵ استخر شنای اختصاصی بالی با منظره‌ی بهشت!

 

هند، دهلی

 

 

هند، دهلی

 

 

تور هند دارای مجموعه‌ای باور نکردنی از انتخاب‌های غذایی بوده، و دهلی جایی مناسب برای غذاهای بی‌نظیر شمال هند است. دهلی معمولا محلی محبوب و بسیار معروف برای گردشگران علاقه‌مند به غذاهای تند محسوب می‌شود که اغلب تحت تاثیر استان‌های هم‌جوار پنجابی و راجستان هستند. معمولا در غذاهای این منطقه از لبنیاتی مانند پنیر به شدت استفاده می‌شود. یکی از ظرف‌های غذای شناخته شده در دهلی تیکا ماسالا است که از سبزیجات متنوع و سس گوجه فرنگی با نان گرم تهیه و برای میهمانان سرو می‌کنند. ما توصیه می‌کنیم که حتما پیراشکی samosa را در این شهر هزار رنگ امتحان کنید.

 

۸ کار مهیج‌ که باید تا قبل از ۴۰ سالگی در هند انجام دهید!

مطالب مرتبط