چشم‌گیرترین جزایر در اقیانوس هند

اقیانوس هند در شرق قاره آسیا و در قسمت گرمسیری آن واقع شده است. این اقیانوس پهناور دارای تعداد زیادی جزایر زیبا و شگفت‌انگیز است که در سراسر آن و بین کشورهای حاشیه‌ای پخش شده‌اند. این جزایر گرمسیری که در بیشتر روزهای سال آفتابی هستند توریستی‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد تابستانی را تشکیل می‌دهند. در اینجا نگاهی به جذاب‌ترین‌شان می‌کنیم.

 

جزایر آندامان

جزایر آندامان مجمع‌الجزایری در منطقه خلیج بنگال و در سمت آب‌های شرقی هند در اقیانوس هند است که از قسمت شمالی نقطه مقابل جزایر نیوبار واقع شده است. تقریبا 300 جزیره کوچک جزایر آندامان را تشکیل می‌دهند که به خاطر آب‌های فیروزه‌ای، سواحل ماسه سفید پودری و درختان نخل جذاب شناخته شده و مشهور هستند.

 

andeman

 

به علاوه آندامانی‌ها بازمانده برخی از بازمانده‌های زیباترین صخره‌های مرجانی دنیا را میزبانی می‌کنند. به علاوه این جزایر برای غواصی نیز بسیار محبوب و شناخته شده هستند.

 

هند، جزایر لاکشادویپ

لاکشادویپ دومین مجمع‌الجزایر بزرگ سواحل هند است که از جزایر کوچک تشکیل شده و در سمت غربی شبه جزیره در دریای لاکادیو قرار گرفته است. نام لاکشادویپ از کلمات سانسکریت لاکشا به معنی صد هزار و دِویپ به معنی جزایر تشکیل شده است. از 39 جزیره این مجمع‌الجزایر تنها ده جزیره آن مسکونی هستند. این مجمع‌الجزایر که سرشار از زندگی دریایی‌ست میزبان بیش از 600 نوع ماهی و 78 گونه مرجانی است. تور هند انتخاب هیجان انگیزی است.

 

هند، جزایر لاکشادویپ

 

بهترین شهرهای دنیا برای جشن و پایکوبی

سیشل

سیشل کشوی مجمع‌الجزایر متشکل از 115 است که در شرق قاره آفریقا واقع شده و متعلق به آنست. خیلی از این جزایر کوچک متروکه شده‌اند و بسیاری دیگر هم در ذخیره منابع طبیعی هستند. سیشل منطقه‌ای توریستی و رو به رشد است که با داشتن ماسه‌های سفید پودری، آب‌های لاجوردی و مناظر نفسگیر به عنوان بهشت گردشگران شناخته می‌شود.

 

سیشل

 

مالزی، جزایر لنکاوی

جزایر لنکاوی در تور مالزی که در قسمت شمال غربی مالزی واقع شده از 104 جزیره تشکیل شده است. در سال 2007 یونسکو این مجمع‌الجزایر را "ژنوپارک دنیا" نامید. برخی از نقاط این مجمع‌الجزایر همچون خلیج بورائو، خلیج داتای، و پانتای سنانگ محبوب‌ترین نقاط توریستی آن شناخته می‌شوند.
پرندگان مهاجری که به بورائو می‌روند از ویژگی‌های توریستی این خلیج زیبا برشمرده می‌شود. در حالی که ماسه‌های سفید خلیج داتای با جنگل‌های سرسبز و زیبا پوشیده است. به علاوه پل آسمان لنکاوی از توریستی‌ترین بخش‌های جزیره است که با تله کابین در دسترس بوده و فوق‌العاده زیبا و دیدنی‌ست.

 

مالزی، جزایر لنکاوی

 

استرالیا، جزیره کریسمس

جزیره کریسمس استرالیا به خاطر خرچنگ‌های مهاجر قرمز شناخته شده و مشهور است. صخره‌های مرجانی زیبای اطراف جزیره یکی دیگر از جاذبه‌های این جزیره هستند و گردشگران نیز عاشق غواصی بین آن‌ها. طبق محاسبات این جزیره قله کوهی زیر آب است که حدود 4،200 متر آن زیر آب‌های اقیانوسی و فقط در حدود 300 متر از آن بیرون آب است.

 

استرالیا، جزیره کریسمس

 

توریستی‌ترین کشورهای منطقه اوراسیا

سریلانکا

سریلانکا که به جزیره زمرد شهرت دارد، کشوری جزیره‌ای و فوق‌العاده زیباست. این مکان که سرشار از جانوران و گیاهان است و بالاترین تراکم و تنوع زیستی آسیا را میزبانی می‌کند یکی از 25 نقطه داغ تنوع زیستی جهان است. سریلانکا کشوری کاملا توریستی با بسیار جاذبه‌های دیدنی و نفسگیر مثل سواحل شگفت‌انگیز، کوه ها، حیوانات وحشی، هنر و میراث فرهنگی است.

 

سریلانکا

 

مالدیو

مالدیو با داشتن 26 صخره حلقه‌ای شکل و بیش از 1000 جزیره مرجانی به خاطر آب‌های شفاف و کریستالی و مناظر زیبا به شهرت رسیده است. مالدیو با آب‌های کم عمق آبی-سبز و ماسه‌های طلایی براق به یکی از محبوب‌ترین مقاصد لاکچری دنیا تبدیل شده است. این کشور از نظر مساحت و جمعیت، کوچکت‌رین کشور آسیا بوده و دارای رشته کوه‌های بزرگ زیردریایی است. جالب است بدانید مالدیو با متوسط ارتفاع 1.5 متری بالاتر از سطح دریا پست‌ترین کشور دنیا هم هست.

 

مالدیو

 

پوکت

پوکت  در تور تایلند با داشتن داشتن زیباترین سواحل ممکن و آب‌های نیلگونش به عنوان محبوب‌ترین مقصد گرمسیری برای ماه عسل رفتن، گروه‌های کوله‌گرد، خانواده‌ها و همچنین مسافران تنها شناخته می‌شود. به علاوه وجود انواعی از هتل‌ها و ویلاها، کافه و رستوران‌های ساحلی و بیشمار فعالیت انجام دادنی توانسته‌اند نظر عمومی دنیا را به این جزیره معطوف کنند. به لحاظ تاریخی نیز این جزیره یکی از اصلی‌ترین مسیرهای تجاری بین هند و چین بوده است. اما در حال حاضر درآمد اصلی جزیره نه تجارت بلکه گردشگری و پذیرایی از مردم سراسر دنیا است.

 

phuket

 

معرفی بهشتی‌ترین جزایر آسیا برای سفر در شهریور

ماداگاسکار

ماداگاسکار چهارمین جزیره بزرگ جهان‌ست که در ساحل شرقی آفریقا واقع شده. این جزیره خانه برخی از جذاب‌ترین گونه‌های منحصر به فرد گیاهان و جانوران است که می‌توان آن‌ها را به منطقه وسیع هند، در دوره ماقبل تاریخ 88 میلیون سال پیش نسبت داد که به مرور سیر تکاملی را طی کرده‌اند. ماداگاسگار دارای تنوع زیستی شگفت‌انگیزی است که چشم‌ها را به خود خیره می‌کند.

 

madagascar

مطالب مرتبط