کشورهایی با بیشترین تعداد هتل‌های ساحلی

شهرهای ساحلی و جزیره‌هایی که مانند نگین‌های درخشانی در دل اقیانوس‌ها و دریاها خودنمایی می‌کنند، محبوب‌ترین مقاصد برای گردشگران هستند. نزدیکی به ساحل، لذت بردن از ورزش‌ها و تفریح‌های آبی، وقت گذرانی خانوادگی در استخرهای رو به دریا و پارک‌های آبی، آفتاب گرفتن، خوردن غذاهای تازه دریایی و فرصت لذت بردن از تماشای آبی دریا تنها تعدادی از دلایل محبوبیت این سرزمین‌ها برای گردشگران هستند.

در حقیقت، میل به استراحت و تفریح در مناطق ساحلی منحصر به عصر مدرن نیست. بر اساس داستان‌ها و حکایت‌های تاریخی به آسانی می‌توان درک کرد که سواحل برای مدت طولانی مکان‌های دیدنی و تفریحی پرطرفداری بودند. نه تنها برای تفریح و کسب آرامش، بلکه برای زندگی، تجارت و ساختن تمدن‌های جدیدی که به لطف دسترسی به ارتباط‌های آبی، شکل گرفته و گسترش می‌یافتند.

 

asian-countries

 

امروز هم، این سرزمین‌های حیرت انگیز از خوش اقبال‌ترین مکان‌هایی هستند که به یمن ورود گردشگران، رونق پیدا کرده‌اند. پیشنهاد وقت گذرانی در کنار ساحل، آب تنی و قدم زدن هنگام تماشای غروب آفتاب در دل دریا، آنقدر وسوسه انگیز است که احتمالا کسی به راحتی نمی‌تواند به آن نه بگوید. کافی است قایق‌سواری یا سفر با کشتی‌های کروز، خوردن تازه‌ترین غذاهای دریایی در رستوران‌های محلی و بین‌المللی و تفریح‌های آبی دیگر را هم به این پیشنهاد اضافه کنید، تا بهترین بسته سفر و تور مسافرتی را تضمین کنید.

همه این دلایل سبب شده‌اند که در صد سال گذشته، هتل‌ها، ویلاهای گردشگری و اقامت‌گاه‌های فراوانی در سواحل دریا و جزایر ساخته شوند تا بتوانند از میل بی اندازه گردشگران به سفرهای ساحلی استقبال کنند. جالب است بدانید که رابطه معنی داری میان تعداد هتل‌های ساحلی و رشد جذب گردشگران در کشور میزبان وجود دارد.
در ادامه این مطلب با کشورهایی آشنا خواهیم شد که بیشترین تعداد هتل‌ها و اقامتگاه‌های ساحلی را در خود جای داده‌اند.

 

از آمریکا و اروپای قدیمی تا آسیای مدرن

در سال‌های نسبتا دور، ایالت‌های ساحلی کشور ایالات متحده آمریکا و اروپا رکوردار بیشترین هتل‌های ساحلی بودند. اما در سال‌های نه چندان دور، کشورهای آسیایی هم جای خود را در این لیست پیدا کرده‌اند. چراکه با تغییر الگوی گردشگری در بیست سال گذشته، کشورهای آسیایی متوجه شدند که می‌توانند با سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های این‌چنینی درآمد خوبی از حضور گردشگران کسب کنند.

 

usa

 

تایلند در صدر جدول

تور تایلند توانسته بعد از سال‌ها رکوردهای قدیمی ایالات متحده آمریکا، مکزیک و ایتالیا را پشت سر بگذارد و خودش را به رتبه نخست جهان برساند. بر اساس آمار اعلام شده در وب سایت اطلس جهانی، بررسی‌های انجام شده دو سال گذشته توسط سازمان جهانگردی جهانی نشان داده که تایلند در بین کشورهایی که دارای بیشترین هتل‌های ساحلی هستند، مقام نخست را از آن خود کرده است.

 

thailand2

 

این یک رکورد بسیار اعجاب انگیز است چراکه اگر بخواهیم از نظر مساحت جغرافیایی و مرزهای ساحلی کشور تایلند را با آمریکا مقایسه کنیم، خواهیم دید که مجموع مرزهای ساحلی ایالت‌های آمریکا، بسیار بیشتر از تایلند است.
از سوی دیگر قدمت گردشگری در آمریکا هم طولانی‌تر است؛ با این حال تایلند در یک بازه زمانی کمتر از بیست سال، توانسته این رکورد را به نفع خودش تغییر بدهد. این کشور محبوب برای گردشگران، فقط در سال ۲۰۱۳ میلادی توانست جایگاه برتر خود را در میان ده کشور برتر با بیشترین تعداد گردشگر تثبیت کند.

 

سفر به مهربان‌ترین شهرهای اروپا

فیلیپین در مسیر رشد

کشور فیلیپین هم یکی دیگر از کشورهای آسیایی‌ جنوب شرقی است که توانسته رشد خوبی را در تعداد هتل‌های ساحلی داشته باشد. به نظر می‌رسد کشور فیلیپین که یکی از همسایگان کشور تایلند است، با درس گرفتن از الگوی موفق تایلند برنامه دقیقی برای توسعه هتل‌ها و اقامتگاه‌های ساحلی دارد تا بتواند هر سال، تعداد بیشتری از گردشگران را به کشور خود دعوت کند.

 

فیلیپین در مسیر رشد

 

جزایر کارائیب در حال پس‌رفت

جزایر کارائیب از نظر تعداد هتل‌های ساحلی، از کشورهای آسیایی عقب مانده‌اند. این سرزمین که تا چند سال گذشته یکی از محبوب‌ترین و شلوغ‌ترین سواحل گردشگری را به خود اختصاص داده بود، بازی را به کشورهای آسیایی واگذار کرده و هر روز بیشتر از پیش از آن‌ها جا می‌ماند. بر اساس پیش بینی‌ها، احتمالا تا چند سال گذشته تعداد گردشگران کارائیب هم تا یک دوم کاهش پیدا خواهد کرد. یکی از دلایل اصلی این تغییرات، اقامتگاه‌های لوکس و هتل‌های پیشرفته‌ای است که هر روز در کشورهای آسیایی بیشتر و بیشتر می‌شوند.

 

kareeb

 

آینده‌ای روشن برای گردشگری کشورهای آسیایی

شاید هنگام مشاهده این تغییرات سوال بزرگی که از ذهن شما عبور می‌کند این است که چرا کشورهای قاره آمریکا که هم در زمینه گردشگری با سابقه‌تر هستند و هم خط ساحلی طولانی‌تری دارند، از کشورهای جزیره‌ای نه چندان بزرگ آسیایی جا مانده‌اند؟
واقعیت این است که هجوم گردشگران در آسیا ممکن است ناشی از حس کنجکاوی طبیعی انسان‌ها باشد. تجربه‌های جدید همیشه نسبت به قدیمی‌ها ترجیح داده می‌شوند. آسیا یک سرزمین تازه شناخته شده برای گردشگران است و این یعنی عده بیشتری ترجیح می‌دهند در این سرزمین نسبتا ناشناخته ماجراجویی کنند نه در آمریکای مدرن و تکراری!

 

thailand

 

روند رو به رشد جذب گردشگران و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در کشورهای آسیایی، نوید این را می‌دهد که نه تنها کشورهای آسیایی در صدر جدول کشورهایی با هتل‌ها و اقامتگاه‌های ساحلی جایگاه بیشتری برای خود پیدا خواهند کرد، بلکه احتمالا در زمینه‌های دیگر گردشگری مانند حمل و نقل هم پیشرفت چشمگیری خواهند داشت.

تمیزترین شهرهای گردشگری در آسیا

 

 کشورهایی که بیشترین تعداد هتل‌های ساحلی را به خود اختصاص داده‌اند:

  1. رتبه اول: تایلند با هزار و ۲۵۰ هتل ساحلی
  2. رتبه دوم: ایالات متحده آمریکا با هزار و ۱۶ هتل ساحلی
  3. رتبه سوم: مکزیک با ۹۴۳ هتل ساحلی
  4. رتبه چهارم: اسپانیا با ۷۳۶ هتل ساحلی
  5. رتبه پنجم:  فیلیپین با ۵۹۱ هتل ساحلی
  6. رتبه ششم: یونان با ۵۷۶ هتل ساحلی
  7. رتبه هفتم:  ایتالیا با ۵۲۸ هتل ساحلی
  8. رتبه هشتم: ترکیه با ۴۱۸ هتل ساحلی
  9. رتبه نهم: مصر با ۳۴۲ هتل ساحلی
  10. رتبه دهم: سریلانکا با ۲۹۷ هتل ساحلی

مطالب مرتبط