شهر‌هایی با غذاهای خیابانی مشهور و لذیذ

اصطلاع استریت فود و یا همان غذای خیابانی برای مردم سراسر دنیا جا افتاده و شناخته شده است. حتی حالا فستیوال‌هایی برگزار می‌شود که شرکت کنندگان آن‌ها سعی می‌کنند در طعم و ظرافت از هم پیشی بگیرند.
ما اینجا برترین شهرهای غذای خیابانی را معرفی می‌کنیم. به طور کلی غذاهای خیابانی شامل طیفی از نوشیدنی‌ها و ظروفی می‌شود که توسط غرفه‌ها و یا در بازارها به فروش می‌رسند. آن‌ها به عنوان یک میان وعده سبک یا حتی غذای اصلی ایده‌آل هستند و بزرگ‌ترین مزیت آن‌ها این است که می توان آن‌ها را به راحتی از دست جا می‌شوند.

 

ترکیه، استانبول؛ اغذیه‌ فروشی‌های شناور

به نظر می‌رسد در تور استانبول مغازه‌داران و فروشگاه‌ها بیشتر شناخته شده باشند اما با کمی دقت می‌بینیم که دست فروشان خیابانی هم در غرفه‌های کوچک محصولاتی مثل سوغاتی‌های دست‌ساز و غذاهای سبک به فروش می‌رسانند.
این غذاهای خیابانی از نظر تازگی و طراوات و همچنین قیمت‌ها بی‌نظیر هستند. بنابراین توصیه می‌کنیم تا زمانی که در استانبول هستید حتما روزتان را با نان حلقه‌ای کنجدی به اسم سیمیت شیرین کنید.
البته سیمیت‌ها انواع مختلفی دارند و بعضی از آن‌ها به عنوان غذا و نه نان قندی به فروش می‌رسند. از سیمیت‌های شیرین با یک فنجان چای لذت ببرید.

 

istanbul

 

ظهر به سمت یکی از قایق‌های شناور در نزدیکی بندر بروید و از خوردن ماهی‌های کبابی تازه همراه با ادویه‌جات و آب لیمو لذت ببرید. اگر برای عصرانه میل غذا دارید حتما در یکی از کبابی‌های سرپایی ساندویچ کباب بخرید و بخورید.

 

معرفی مرموزترین مقاصد گردشگری آسیا

 

مغرب، مراکش؛ غذای خیابانی عربی در بازار شبانه

ایستگاه شکم‌بار بعدی ما مراکش است. وقتی داخل شهر را کاوش می‌کنید رنگ و لعاب بی‌نظیر و افراد متنوعی را می‌بینید.
فضای شهر به سبکی‌ست که به راحتی می‌توانید بوی غذا و گیاهان مختلف را از هر جای آن استشمام کنید. اجازه دهید بوی غذا شما را راهنمایی کند تا به برخی از مسیرهای غذای خیابانی برسید.
مخصوصا شب‌ها در بازارهای شبانه بوی انواع غذاهای عربی خوش رنگ و بو شما را حسابی وسوسه خواهد کرد. برای این که گم نشوید توصیه می‌کنیم از افراد محلی بپرسید از کجا غذای خیابانی بخرید زیرا آن‌ها به خوبی از قیمت‌ها و مزه‌ها آگاهند.

 

مراکش

 

تگزاس، آستین؛ غذای خیابانی روی ارابه‌های چهار چرخ

شاید انتظارش را نداشته باشید اما شهر بعدی سفر ما آستین در تگزاس است. در شهر آستین از سال 1987 تا کنون همه ساله فستیوال South by Southwest برگزار می‌شود و طرفداران فیلم و موسیقی را به سمت خود می‌کشاند.
البته ما به دنبال غذا هستیم درست است؟ در طول این فستیوال دور تا دور محوطه بزرگی انواع مختلف کامیون‌های غذا مستقر می‌شوند که در عرضه غذاهای خیابانی به شدت خبره هستند.
وقتی در بین غذاهای این کامیون‌ها کاوش می‌کنید انگار دارید دور دنیا را در مقیاسی بسیار کوچک‌تر گردش می‌کنید. این غذاها شامل غذاهای مکزیکی، همبرگر، بستنی ایتالیایی و حتی شیرینی‌های فرانسوی می‌شود.

 

آستین

 

انگلیس، غذاهای نامحدود در لندن

حداقل در یک مورد همه با هم موافق هستند و آن هم لندن در انگلیس است. در این شهر خبری از کامیون‌های غذا و عرضه غذاهای خیابانی به شکلی کلاسیک و شناخته شده وجود ندارد.
در عوض شما می‌توانید غذاها را در بازارهای محلی شهر پیدا کنید. احتمالا محبوب‌ترین و متنوع‌ترین بازار شهر Borough Market است که می‌توان طیفی از انواع غذاهای خوشمزه و باکیفیت را با قیمت‌های مقرون به صرفه در آن پیدا کرد. در این بازار می‌توانید شیرینی ، اسموتی ، رولت گوشت، نان تازه ، انواع پنیر تازه خرد شده، کباب، دونات پر شده و چیزهای دیگر لذت ببرید.

 

انگلیس

 

تایلند، بانکوک؛ تجربه ماجراجویی آشپزی

در واقع پیدا کردن خیابانی بدون غذا در تور تایلند مخصوصا بانکوک دشوار است. در این بین ما تجربه خوردن غذا در بازارهای شبانه را توصیه می‌کنیم که غذاهای محبوب محلی را با قیمت‌های باورنکردنی عرضه می‌کنند.
به طور کلی شما می‌توانید غذاهایی سالم و متنوع با مواد طبیعی و سبزیجات را میل کنید و چون سزیع آماده می‌شوند لازم نیست مدت زیادی را در انتظار بگذرانید. شما می‌توانید انواعی از نودل‌ها، سوپ‌ها، برنج سرخ شده و مرغ را نوش جان کنید.

 

بانکوک

 

تمیزترین شهرهای گردشگری در آسیا

 

سنگاپور، مادر غذاهای خیابانی

آیا تا به حال مجبور شده‌اید از شدت پرخوری دکمه لباس‌تان را باز کنید؟ این چیزیست که قرار است در تور کوالالامپور + سنگاپور تجربه کنید پس برای آن آماده باشید.

 

سنگاپور


آخرین توقف ما سنگاپور مادر غذاهای خیابانی‌ست. فستیوال سالانه غذاهای خیابانی سنگاپور گستره‌ای از انواع غذاهای خیابانی را در اختیار شما قرار می‌دهد.
در واقع مفهوم غذای خیابانی در سنگاپور به معنی غذا خوردن و حرکت کردن است. شما در اینجا انواع سوپ‌ها، نودل‌ها، سام دیم سام، سیب زمینی و سس خردل و چیزهای متنوع دیگری را در دسترس خواهید داشت.

مطالب مرتبط