سفر به مهربان‌ترین شهرهای اروپا

مهمان‌نوازی و دوست‌یابی در شهرها مقیاسی قبال اندازه‌گیری نیست. هر مسافری که چند سفر انجام داده باشد می‌تواند بگوید عموما باید چه انتظاری در شهرها داشته باشید. بعد از گشت و گذار و انجام چند سفر شما به خوبی می‌توانید درک کنید که فارغ از مهمان‌نوازی، وقتی گم می‌شوید و یا قطارتان را از دست می‌دهید مهربانی مردم بومی تا چه حدی می‌توان بر روند سفر و روحیه شما تاثیر بگذارد.
با این که عموما در مورد مهربانی آسیایی‌ها صحبت می‌شود اما اروپا هم مردم بسیار مهربانی دارد که به برجسته‌ترین‌هایش اشاره می‌کنیم.

 

سوئد، گوتنبرگ

بسیاری از گردشگران دنیا مردم این شهر سوئدی را در رده مهربان‌ترین و مهمان‌نوازترین مردم دنیا می‌دانند. سوئد کشوری زیبا و به شدت پرطرفدار است و گمان می‌رود که همین ویژگی باعث شده مردم سراسر دنیا به آن سفر کنند.
در نتیجه مردم بومی به دیدن توریست‌ها و معاشرت با آن‌ها عادت دارند. در تحقیقات اخیر هاست‌ورلد عنوان شده که سوئدی‌ها به شدت اجتماعی هستند و دوست دارند با افراد جدید معاشرت کنند. فارغ از این که مسافری تنها هستید و یا کسی همراه‌تان است ماهیت آرام این افراد بر شما هم تاثیر گذاشته و ناخودآگاه احساس راحتی و امنیت می‌کنید.

 

سوئد، گوتنبرگ

 

سوئد، استکهلم

پایتخت سوئد استکهلم نیز در در تحقیقات رفتار دوستانه و مهربانانه نمره‌های خوبی به دست آورده است. این شهر به طبیعت احترام زیادی می‌گذارد و سعی می‌کند این را در سیاست‌گذاری‌ها و حفاظت از آن به خوبی نشان دهد. مردم استکهلم برخی از ماه‌های سال نوری کمی دریافت می‌کنند بنابراین ماه‌های دیگر به شدت پر جنب و جوش و خوش‌رو به نظر می‌رسند.

 

سوئد، استکهلم

 

بهترین مراکز ماساژ و حمام در منطقه قفقاز

پرتغال، پرتو

اکثر شهرهای پرتغالی مهمان‌دوست و مهربان هستند. حتی لیسبون نیز چنین جوی دارد. شما در سفر به پرتغال دوستان بومی فیس بوکی پیدا می‌کنید و حتی بعدا نیز به ارتباط پراکنده با آن‌ها ادامه خواهید داد. اما پرتو بالای تمام فهرست پرتغال قرار دارد. این می‌تواند به خاطر آب و هوای دل‌انگیزشهر، آمار بالای مسافران به این شهر، جامعه پرجنب و جوش آن و برخورد مداوم با گردشگران باشد. مجموعه‌ای از عوامل که باعث شده مردم شهر نسبت به گردشگران مهربان و بخشنده باشند.

 

پرتغال، پرتو

 

گرجستان، تفلیس

گرجستان کشوری در شرقی‌ترین مرز اروپا است و تور گرجستان پر از جاذبه‌های دیدنی طبیعی و تاریخی به شدت قدیمی است. مردم گرجستان به کل مهربان و مهمان‌دوست هستند و مهمان‌دوستی بخشی از فرهنگ آنانست. در واقع آنان معتقدند قدم‌های مهمان با خودش برکت می‌آورد. مهمانی دادن و مهمانی گرفتن نیز از شریان‌های اصلی فرهنگ‌شان است.
با این همه به نظر می‌رسد تفلیس به عنوان پایتخت و شهر اول گردشگری این کشور با توریست‌ها آشناتر باشد. مردم بومی کاملا به حضور گردشگران و زبان‌های بی‌گانه عادت دارد و کاملا با صبر و لبخند سعی در برقراری ارتباط دارند.

 

گرجستان، تفلیس

 

ایرلند، دوبلین

ایرلندی‌ها نه تنها در اروپا بلکه مهربانی و مهمان‌نوازی‌شان زبانزد دنیاست. مهمان‌نوازی در این مردم به سبکی کلاسیک و ایرلندی رواج دارد. برای مردمی که خیلی به چنین فرهنگی عادت ندارد شاید کمی برقراری ارتباز سخت باشد. اما بگذارید رو راست بگوییم با توجه به روحیه گرمسیری آسیایی‌ها سفر به ایرلند می‌تواند یکی از بهترین تجارتی باشد که می‌توانید کسب کنید. تاریخ طولانی دوبلین و حضور همیشگی مردمان غیربومی باعث شده تا دوبلین روحیه‌ای مهمان‌نواز و مهربان داشته باشد.

 

ایرلند، دوبلین

 

آلمان، برلین

سفر به برلین و گذر زمان به شما ثابت می‌کند که اکثر کلیشه‌هایی که راجب آلمان می‌شنوید اصلا حقیقت ندارند. پایتخت این کشور پر از مردم مختلف با فرهنگ‌های متفاوت است بنابراین خیلی هم بعید نیست که شهر روحیه مهمان‌نوازی داشته باشد. فرقی نمی‌کند در یکی از کلاب‌های شهر در حال تفریح باشید و یا قهوه‌ای در یک کافه می‌خورید همیشه با افرادی روبرو می‌شوید که سر صحبت را با شما باز کنند.

 

آلمان، برلین

 

۱۰ مدل سفر پر‌طرفدار در سال ۲۰۱۹

نروژ، لهستان

نروژ به طور منظم در بین شادترین کشورهای دنیا قرار دارد. وقتی کیفیت زندگی در نروژ را مد نظر قرار دهید کاملا متوجه می‌شوید که چرا این مردم شاد و مهربان هستند. گرچه ممکن است آب و هوا و رنج بالای متوسط قیمت‌ها کمی دلهره‌آور باشد اما بعد از رفتن به این شهر و قرار گرفتن در طبیعت آرام، زیبا و فوق‌العاده‌اش و همچنین آشنایی با مردم مهربان و رئوفش شما را عاشق سفرتان می‌کند به طوری که ترجیح می‌دهید اقامت‌تان کمی بیشتر طول بکشد.

 

نروژ، لهستان

 

دانمارک، کپنهاگ

دانماک یکی از کشورهای اسکاندیناوی که به عنوان شادترین کشور دنیا شناخته می‌شود با طبیعت فوق‌العاده زیبا، سیاست‌های اجتماعی درست و حفاظت از محیط زیست یکی دیگر از مقاصد اروپایی با مردمی مهربان است. در کپنهاگ پایتخت این کشور مردم زیادی با دوچرخه به این طرف و آن طرف می‌روند و سعی می‌کنند با طبیعت دوستانه رفتار کنند. همین خصیصه باعث شده با نسبت به انسان‌ها نیز رئوف و بامسئولیت باشند.

 

دانمارک، کپنهاگ

مطالب مرتبط