تمیزترین شهرهای گردشگری در آسیا

وقتی حرف از تمیزی به میان می‌آید ناخودآگاه ذهن به سمت نظافت می‌رود. اما وقتی درباره شهر یا پایتختی تمیز صبحت می‌کنیم صرفا منظورمان نظافت نیست. مجموعه‌ای از ویژگی‌ها در کنار یکدیگر شهری تمیز را توصیف می‌کنند.
به این ترتیب ویژگی‌هایی مثل مسیرهای پیاده‌روی مناسب، قوانین مناسب جاده‌ای برای موتوریست‌ها، زیبایی اطراف جاده‌ها، خیابان‌های پاک و تمیز، مسیرهای آبی تمیز، رستوران‌های تمیز دو طرف جاده، فقر کم‌تر و معماری نو و تمیز در کنار هم صفت تمیز را به یک شهر می‌دهند. ما در اینجا تمیزترین شهرهای آسیا را معرفی می‌کنیم.

 

پاکستان، اسلام آباد

با ساختمان‌های جدید و تازه ساخت اسلام آباد یکی از بهترین شهرهای تمیز آسیاست. این شهر با قدرت کنترل ترافیک و برنامه‌ریزی مناسب یکی از شهرهای برجسته آسیا بر شمرده می‌شود. آب و هوا نیز از 12 ماه سال 9 ماه خوب را تجربه می‌کند. بدون تردید اسلام‌ آباد یکی از زیباترین شهرهای آسیا در سرسبزی و نظافت است. اسلام آباد پاکستان هیچ شباهتی به اسلام آباد هند ندارد. شما با سفر به اسلام آباد می‌توانید حس رفتن به آفریقای جنوبی و یا آمریکا را حس کنید.

 

پاکستان، اسلام آباد

 

سنگاپور

سنگاپور یکی از جدیدترین شهرهای تمیز آسیاست که هر نقطه آن زیبایی خاصی را ارائه می‌دهد. نه تنها رستوران‌ها همه جا هستند بلکه باغات و پارک‌های سرسبز زیادی هم وجود دارد. شاید خیلی‌ها در مورد رتبه اولی اختلاف نظر داشته باشند اما به نظر می‌رسد سنگاپور شهر اول آسیا در تمیزی و زیبایی باشد و سفر با تور مالزی + سنگاپور بسیار دلچسب است. 

 

سنگاپور

 

مالزی، کوالالامپور

کوالالامپور، به طور رسمی قلمرو فدرال کوالالامپور، یا به طور کلی KL نام داشته و پایتخت ملی و بزرگ‌ترین شهر مالزی است. کوالالامپور شهری تمیز و زیباست که برای برای رسیدن به این جایگاه از چند سال پیش تلاش و پشت کار به خرج داده که امروزه نتیجه‌اش را می‌بینیم. از همسایگان این شهر، سنگاپور کشور کوچک همسایه نمونه بسیار خوبی برای تمیز شدن کوالالامپور و ادامه روند پروژه‌های حفاظت از طبیعت محسوب می‌شود. کوالالامپور شهری بزرگ در آسیاست که عاشقان زیادی در سراسر دنیا برای دیدنش با تور مالزی سفر می‌کنند. 

 

مالزی، کوالالامپور

 

ژاپن، توکیو

این شهر که از سال 1869 به عنوان پایتخت ژاپن خدمت کرده یکی از شهرهای تمیز آسیاست. در سال 2018 منطقه توکیو به عنوان بزرگ‌ترین منطقه شهری در جهان معرفی شد. با چنین اوضاعی نباید خیلی انتظار نظم و تمیزی را داشت اما ژاپن همه چیز را ممکن می‌سازد. آن‌ها یکی از شهرهای تمیز آسیا را ارائه می‌دهند.

 

tokyo

 

فیلیپین، مانیل

مانیل یکی از پاک‌ترین آب و هوای جنوب شرقی آسیا را دارد. فیلیپین یکی تز کشورهای رو به رشد دنیاست که با زکاوت سعی می‌کند با رعایت استانداردها خودش را دنیا مطرح کند. به علاوه مانیل یکی از مهمان‌نوازین و مهربان‌ترین مردم آسیا را میزبانی می‌کنند که هرگز لبخند از لب‌هایشان نمی‌رود.

 

فیلیپین، مانیل

 

اقامتگاه‌های آرامش‌بخش یوگا در آسیا

سریلانکا، کلمبو

تا سال 2014 کلمبو شهری به شدت برجسته بود و تا سال 2016 هیچ زاغه‌نشینی در آن وجود نداشت. الان هم تعداد زاغه‌نشینان حدود 40 هزار نفر از جمعیت 1.2 میلیون نفری شهر را تشکیل می‌دهد. پیدا کردن زباله در کنار خیابان‌ها کری دشوار است و مردم خیلی راحت به نقاط سرسبز دسترسی دارند.
فقر در این شهر بسیار کم بوده و شهر جدید آن نیز معماری فوق‌العاده‌ای دارد. کلمبو به معنای واقعی تمیز است مخصوصا که با بازسازی ساختمان‌های دوره استعماری جاذبه زیادی در شهر ایجاد شده است. با این همه برای کم کردن تعداد ماشین‌ها نیاز به سیستم حمل و نقلی قوی و سریع است.

 

سریلانکا، کلمبو

 

هند، دهلی

دهلی پایتخت و محل استقرار دولت این کشور است. شاید باورتان نشود اما منطقه NDMC دهلی می‌تواند پاک‌ترین ناحیه در جهان باشد. به علاوه این شهر دارای سیستم ریلی گسترده است که امکان رفت و آمد داخل و خارج شهر را آسان می‌کند. دهلی شهری بزرگ و تمیز بوده و تور هند انتخابی مناسب برای سفر شناخته می‌شود.

 

هند، دهلی 

 

سالن‌های اسپای شاهانه در خاورمیانه

امارات، ابوظبی

ابوظبی پایتخت کشور امارات و دومین شهر پرجمعیت این کشور است. این شهر پیشرفته و مدرن با به کارگیری امکانات و صرف هزینه‌های آنچنانی تمام کم و کاستی‌های خودش را جبران می‌کند. شما می‌توانید در این شهر مدرن از امکانات زیادی بهره‌مند شوید و از نظم و تمیزی آن لذت ببرید.

 

امارات، ابوظبی

 

کره جنوبی، سئول

سئول پایتخت و بزرگ‌ترین شهر بزرگ جمهوری کره است که قلب منطقه سرمایه سئول را تشکیل داده و شامل کلان شهر اینچئون و استان Gyeonggi، بزرگترین شهر بزرگ جهان و دومین منطقه بزرگ شهری است. سئول در دره 14ام شهرهای بزرگ دنیا و دومین منطقه بزرگ شهری قرار دارد.
با این همه در این شهر همه چیز به شدت منظم و تمیز است. خیابان‌های عریض و تمیز، دوربین‌های مدار بسته گسترده و نرخ پایین جرایم همگی در همان ابتدا توجهات را به خود جلب می‌کنند.

 

کره جنوبی، سئول

مطالب مرتبط