۸ کشور مقرون به صرفه آسیا برای سفر در سال ۲۰۱۹

آسیا با داشتن 45 کشور که بعضی‌هایشان خود به یک قاره شبیه هستند، مقاصد زیادی برای سفر پیش پایتان می‌گذارد. مقاصد متنوع ساحلی، جنگلی، کوهستانی، جزایر گوناگون و همه‌ی چیزهایی که ممکن است یک مسافر طبی کند، در بین مقاصد آسیایی وجود دارد. با این حال برای بسیاری از گردشگران مهم است به جایی بروند که هزینه‌ی کم‌تری برایشان داشته باشد. به همین دلیل ما لیستی از 8 کشور جذاب آسیایی برایتان گردآوری کرده‌ایم که سفر به آن‌ها مرقون به صرفه بوده و نقاط دیدنی بسیاری نیز دارند.

 

  1. ویتنام

 

vietnam

 

ویتنام یکی از زیباترین کشورهای آسیایی است که خوشبختانه از نظر بودجه‌ای نیز خیلی برایتان گران تمام نخواهد شد. تقریبا همه چیز در این کشور قیمت کم‌تری نسبت به کشورهای توریستی دارد، از هتل و حمل و نقل عمومی تا خورد و خوراک همه چیز بسیار ارزان و خوب است. چه در هانوی، پایتخت مدرن این کشور بمانید چه به سراغ نقاط زیبا و تاریخی کشور همچون هوی آن یا هوشی مین بروید، این وضعیت به همین صورت خواهد بود.

 

  1. مالزی

مالزی

 

تور مالزی محبوب مسافران به صورت کلی جایی مقرون به صرفه خواهد بود، اما چند نقطه‌ی این کشور همچون بورنئویِ مالزی به صورت کلی جاهایی گران و لاکچری برای سفر هستند. در غیر این صورت اگر به کوالالامپور بروید، می‌توانید سفری ارزان را تجربه کنید و از آن‌جا با حمل و نقل خوش قیمت مالزی، به شهرهای دیگری بروید که به مراتب از نظر قیمتی بهتر از کوالالامپور هستند. جاهایی همچون پنانگ که شهری بسیار زیبا و در عین حال مقرون به صرفه برای سفر است.

 

  1. نپال

 

نپال

 

برای کسانی که می‌خواهند به کشور ارزان، زیبا از نظر طبیعت و همچنین دارای مراکز تاریخی متنوع سفر کنند، نپال یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. اگر اهل پیاده‌روی و کوه پیمایی باشید، نپال جایی استثنایی برای شماست، مخصوصا اینکه به طور کلی کشوری ارزان برای سفر بوده و از همه نظر برایتان مرقون به صرفه تمام می‌شود.

 

  1. هند

 

هند

 

تور هند برای گردشگرانی که دیدنی‌های متنوع و جالب دوست دارند انتخاب خوبی است. هیچ کشوری در دنیا نیست که با این وسعت، این سطح از تنوع در همه‌ی زمینه‌ها و همچنین اینقدر رنگارنگ باشد.
هند از نظر تاریخی کشور با ارزش است و به هر گوشه‌اش که سفر کنید، نقاط مهمی خواهید دید که در صدر آن‌ها جاهایی همچون تاج محل وجود دارد. مقاصد ساحلی آن همچون گوا نیز بسیار مرقون به صرفه‌تر از مراکز ساحلی مهم آسیا هستند. در هر حال سفر به هند به هر نقطه‌ای که باشد، می‌تواند سفری ارزان و در عین حال لذت بخش لقب بگیرد.

 

  1. سریلانکا

 

سریلانکا

 

سریلانکا با داشتن پارک‌های ملی بسیار زیبا، سواحل فوق‌العاده، جنگل‌هایی بی‌نظیر و تنوع حیوانی حیرت آور، یکی از گنجینه‌های طبیعی آسیا محسوب می‌شود. در واقع این کشور یک استرالیا و یا یک آفریقای جنوبی در آسیاست که به هیچ وجه هزینه‌ی سفر ارزان به آن، با کشورهایی که ذکر کردیم قابل مقایسه نیست. در سفر به این کشور شما انتخاب‌های بسیاری خواهید داشت و می‌توانید میان شهرهای متنوعی، یک یا چند مورد را برای سفر به این کشور انتخاب کنید.

 

  1. تایلند

 

تایلند

 

سفر با تور تایلند بسته به مقصدی که انتخاب می‌کنید می‌تواند ارزان و البته بسیار مفرح باشد. مقاصد عمومی این کشور همچون بانکوک، کرابی، پاتایا یا پوکت، به طور کلی شهرهایی ارزان برای سفر هستند، البته اگر به سراغ هتل‌ها یا رستوران‌های لوکس نروید.
اما جزایر خاص و خصوصی این کشور که قرار است تجربه‌ای گران برایتان باشند، انتخاب مناسبی برای این سفر نخواهند بود. در سفر به تایلند انتخاب با شماست، اینکه به سراغ پایتخت زیبا و شلوغ کشور بروید یا اینکه به جزایر زیبا و رویایی آن سفر کنید و یا اینکه با توجه به حمل و نقل عمومی بسیار ارزان این کشور، سفری ترکیبی به دو یا چند نقطه از تایلند را تجربه کنید.

 

  1. ترکیه

 

ترکیه

 

ترکیه کشوری آسیایی-اروپایی محسوب می‌شود، اما اگر بخواهیم آن را جزو آسیا لحاظ کنیم، کشوری ایده‌آل برای سفری ارزان خواهد بود. کشوری که استانبول، یکی از زیباترین شهرهای دنیا را در خود دارد، چندین مقصد ساحلی همچون آنتالیا را پیش پایتان می‌گذارد و یا حتی جایی همچون کاپادوکیا را دارد که از نظر ظاهر متفاوت با تمام شهرهای دیگر دنیاست و سفر به تور استانبول تجربه ارزان و در عین حال کاملا متفاوت با هر سفر دیگری برایتان خواهد بود.

 

  1. گرجستان

 

گرجستان

 

بدون شک تور گرجستان از تمام کشورهایی که در لیست آوردیم ارزان‌تر است، مخصوصا اینکه از نظر بعد مسافت نیز به ایران نزدیک بوده و هزینه‌ی پرواز به آن نیز کم خواهد بود.
این کشور زیبا از نظر منابع طبیعی یکی از بهترین‌ها در منطقه است و از نظر مراکز تاریخی نیز نقاط متنوعی دارد. مسیرهای پیاده روی و طبیعت گردی، بازدید از کلیساهای دیدنی و همچنین خوردن غذاهای معروف گرجستانی از جمله فعالیت‌هایی است که می‌توانید در این مقصد جذاب و مرقون به صرفه تجربه کنید.

مطالب مرتبط