سفر به شهر‌های گردشگری برای جواهر دوستان

طبق پیش‌بینی‌ها تا سال 2020 تولیدات صنعت جواهرسازی به 300 میلیارد دلار برسد و این هنر به شکوفایی و اوج خودش برسد. جدا از ارزشی که این قطعات زینتی و زیبا دارند هر کدام‌شان به حسب شکل و طرحی که دارند نماد و معرف چیزی هستند. جواهرات به عنوان زیبت لباس به کار می‌روند اما با توجه به طرح و نوع‌شان شخصیت خاصی به افراد و لباس‌ها می‌دهند که جای توجه دارد. پس جواهرات صرفا قطعاتی ارزشمند و برابر با پول نیستند بلکه خودشان شخصیت مستقلی دارند. اما برای یافتن زیباترین قطعات باید به کجاها سفر کنیم؟

 

امارات متحد عربی، دبی

 

امارات متحد عربی، دبی

 

اگر از علاقه‌مندان به طلا هستید حتما با تور دبی به سفر بروید که تنوع طلا در آن به شدت بالاست. تجارت طلا در این شهر فوق مدرن در سال 2014 به 75 میلیون دلار رسید. یکی از ارزان‌ترین و محبوب‌ترین مکان‌های خرید طلا در این شهر بازار طلای دیره است که در آن 400 فروشگاه عرضه طلا فعالیت می‌کنند.
شما در این بازار می‌توانید هر طرح و وزنی که می‌خواهید را قیمت‌های خیلی مناسب‌تر از پاساژهای لوکس پیدا کنید. توجه داشته باشید که فروشندگان به شدت ماهر هستند و توریست‌ها را تشخیص می‌دهند. بابراین هوشیار باشید تا قیمت‌ها را بالا نبرند. از ترفندهای چانه‌زنی استفاده کنید.

 

جمهوری چک، پراگ

 

جمهوری چک، پراگ

 

پراگ برای سنگ لعل بومی و مخصوص به خودش شهرت زیادی دارد به طوری که سنگ لعل چک را از بهترین لعل‌های دنیا می‌دانند. در پراگ معادن لعل وجود دارد که آن‌ها را در رنگ‌های مختلف زرد، نارنجی روشن و قرمز استخراج می‌کنند. البته قیمت این سنگ زینتی و زیبا بسته به کیفیت و اندازه در فروشگاه‌های مختلف متفاوت است.
بنابراین سعی کنید اگر واقعا قصد خرید دارید به فروشگاه‌های معتبر بروید. مثلا Granat Turnov از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لعل بومی است که با سه فروشگاه خرده فروشی در شهر محصولاتش را عرضه می‌کند.

 

چین، هنگ کنگ

 

چین، هنگ کنگ

 

در تور چین بخصوص شهر هنگ کنگ یکی از بهترین نقاط دنیا برای خرید بهترین و مرغوب‌ترین یشم سبز است. برای رفتن به بازار یشم هنگ کنگ به تسیم شا تسیو بروید. در این بازار صدها فروشنده یشم وجود دارد که می‌توانید بین آن‌ها کاوش کرده و سنگ مورد نظرتان را پیدا کنید. توجه داشته باشید که بازار داغ فروش یشم باعث شده تا عرضه سنگ‌های تقلبی هم رواج پیدا کند. پس هوشیار باشید و از فروشنده شناسنامه سنگ را درخواست کنید. به جز این مورد که باید مراقبش باشید این بازار نقطه‌ای عالی برای خرید یشم سبز است.

 

کارهای هیجان‌انگیز زیر آبی را بلد هستید؟

 

ژاپن، توکیو

 

ژاپن، توکیو

 

مروارید از دیرباز یکی از انواع سنگ‌های ارزشمند محسوب می‌شد که به حسب اندازه و رنگ قیمت متفاوتی داشته است. در تمام طول دوره‌ها مروارید به عنوان سرمایه و چیزی برای تبدیل پول مورد استفاده قرار می‌گفته تا جایی که از آن در ساخت جواهرات هم استفاده می‌شد. مروارید امروزه هنوز اصالت گذشته خودش را حفظ کرده و به عنوان سنگی ارزشمند همچنان در مرکز توجه قرار دارد.
بنابراین اگر شما هم از علاقه‌مندان به مروارید هستید و دوست دارید وقار ملکه‌ها را با پوشیدن آن‌ها حس کنید باید به توکیو بروید. بازار Yonamine Pearls در سال 1963 افتتاح شده و از آن زمان تاکنون به عرضه مجموعه‌ای از مرواریدهای دریای جنوبی و آب شیرین پرداخته است. یونامین فروشگاهی خانوادگی‌ست که قطعات ناب و زیبایی را براساس سلیقه و رنگ پوست‌تان به شما پیشنهاد می‌کند. حتما می‌دانید ارزش قطعات آن‌ها با کیفیت‌های نهایی بسیار بالاست، پس اگر به دنبال قیمت‌های معقول‌تری هستید بهتر است به اُکاچیماچی بروید و فروشگاه‌های آن را بگردید.

 

سریلانکا، کندی

 

سریلانکا، کندی

 

سریلانکا را قطب جواهرشناسی برای طیف وسیعی از انواع جواهرات در سطح جهانی می‌دانند. با این همه در بین تمام جواهراتی که می‌توان در این کشور پیدا کرد یاقوت کبود چیز دیگری‌ست.
این سنگ ارزشمند در سراسر سریلانکا پیدا می‌شود اما مقصد برجسته آن کندی جایی که متنوع‌ترین فروشگاه‌های عرضه یاقوت قرار دارند است. البته پرواضح است که همچون بازار یشم هنگ کنگ اینجا هم یاقوت‌های کبود به وفور بین سنگ‌های اصل به فروش می‌رسد برای همین بهتر است از فروشگاه‌های مورد تایید سازمان جواهر ملی و اداره جواهرات خرید کنید.

 

معرفی جنگل‌های باستانی خاورمیانه

 

بلژیک، آنتورپ

 

بلژیک، آنتورپ

 

تا قرن 18ام میلادی اکثر الماس‌های دنیا از هند تامین می‌شد. با این همه طی گسترش روابط تجاری بین اروپا و آسیای شرقی، تسهیلات بهتر آنتورپ باعث شد تا این شهر به قطب اصلی الماس در دنیا تبدیل شود. با پایین‌ترین قیمت‌ها و استادانه‌ترین تراش‌ها این شهر در فاصله کمی به پایتخت الماس دنیا بدل شد. حالا شما می‌توانید ناب‌ترین الماس‌ها را در چندین بلوک میدانی و فروشگاه‌های متنوع آن‌ها پیدا کنید.

مطالب مرتبط