راهنمای سفر چند مقصدی برای تعطیلاتی شگفت‌انگیز در آسیا

بدون شک آسیا بهترین نقاط گردشی دنیا را با بهترین کشورهایی دارد که خیلی بهم نزدیک هستند. در واقع شما فرصت این را دارید که چند کشور را با هم سیاحت کنید. اما سوال اصلی اینجاست که کدام کشورها را با هم در یک پکیج قرار دهید؟ البته این کاملا به شما بستگی دارد که دوست دارید کجاها را بر اساس موضوع بگردید. مقاصد کوهستانی، دریایی، غذایی، تاریخی و یا طبیعی؟ بعد از این که موضوع شما مشخص شد باید به مواردی همچون حمل و نقل بین دو کشور و داشتن مرز مشترک بین آن‌ها دقت کنید. در نهایت آب و هوای فصلی و جشنواره‌ها را در نظر بگیرید. اما در اینجا پیشنهاداتی برای شما داریم.

 

 

تور فرهنگی بین پایتخت‌های آسیای جنوب شرقی؛ از بانکوک تایلند تا سیم ریپ کامبوج

 

 

تایلند

 

 

بیشتر بازدیدکنندگان دوست دارند در تورهای گردشی از مشهورترین نقاط جنوب شرقی آسیا دیدن کنند. شاید برخی از 20 میلیون بازدیدکننده‌ی بانکوک دل‌شان بخواهد چیزهای بیشتری از معابد و پادشاهان قدیمی ببینند و یا از زیبایی‌های طبیعی دیدن کنند.
تور تایلند، لائوس و کامبوج راهی برای کاوش در فرهنگ محلی و دیدن تاریخ این منطقه است. در عین وجود تفاوت‌ها شباهت‌های زیادی بین این سه کشور در زمینه‌های تاریخی و فرهنگی وجود دارد که می‌توانید با گردش در آن‌ها به تحقیق و مقایسه بپردازید. از فرهنگ مردم محلی مطلع شوید و به مقایسه تفاوت معابد بودایی بپردازید و همچنین غذاهای سنتی را امتحان کنید.
انتظار می‌روند چیزی بین 10 روز تا دو هفته سفر شما طول بکشد. پایتخت هر سه این کشورها با پروازهای یک ساعته و یا کم‌تر در دسترس هستند. غذاها و تاریخ عالی و تقابل زندگی سنتی و مدرنیته در آن‌ها به وضوح مشهود است.

 

 

بهترین هتل‌های دنیا برای کودکان؛ تجربه زندگی در سرزمین بازی‌ها

 

 

تور تفریحی در آسیا؛ ماجراجویی رودخانه مکونگ در کنگتونگ میانمار تا سایگون ویتنام

 

 

mekong-river-tour

 

 

رودخانه مکونگ یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین رودخانه‌های آسیا است که از دامنه‌ تپ‌های چین، میانمار، تایلند، لائوس، کامبوج و ویتنام عبور می‌کند. این رودخانه مسیر تجاری مهمی بین چین و آسیای جنوب شرقی محسوب می‌شود که در فصول مختلف عمق متفاوتی دارد. برای یک گردشگر شرایط رودخانه می‌تواند چالش‌ براانگیز باشد و سرعت سفر را آهسته کند.
شما در مسیر این کشورها می‌توانید از فرهنگ بومی مردم، زندگی رودخانه‌ای و همچنین بازار شناور خوش رنگ و لعاب ویتنام دیدن کنید. چیزهایی که در امتداد رودخانه خواهید دید یکی از بهترین سفرهای چندگانه شما را می‌سازند. این سفر بیش از دو هفته به طول می‌انجامد و شما می‌توانید با انجام پروازهای کوتاه بین کشورها سفر کنید.

 

 

تور غذایی در آسیا؛ کاوش در خوراکی‌های رنگی هندوچین از وینتیان لائوس تا خلیج هالونگ در ویتنام

 

 

mekong-river-tour

 

 

کاوش در غذاهای رنگی و خوشمزه هندوچین یکی از بهترین روش‌ها برای شناخت مردم منطقه است. چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد و چه راهی جذاب‌تر از شناخت نقاط مختلف به وسیله غذاهایشان؟ شما می‌توانید مسیرتان را از وینتیان لائوس شروع کنید و با عبور از کامبوج به خلیج هالونگ در ویتنام برسید.
این مسیر پر از مناظر زیبا و دیدنی و غذاهای ظگفت‌انگیز  به یادماندنی است. با این که برخی از غذاهای ویتنامی جوایزی در طح جهانی دریافت کرده‌اند اما لائوس هم چیزهای زیادی برای ارائه در چنته دارد. آیا می‌دانستید که برخی از غذاهای محبوب تایلندی ریشه‌ در لائوس دارند؟ در نهایت می‌توانید در خلیج هالونگ به کلاس آشپزی بروید.

 

 

شگفت‌انگیزترین مقاصد برای طرفداران واقعی ابرقهرمان‌ها

 

 

انجام سفر چندگانه کوتاه در آسیا؛ از بانکوک تایلند تا وات آنگکور کامبوج

 

 

mekong-river-tour

 

 

اگر به دنبال انجام تعطیلاتی چندگانه اما کوتاه هستید که بتوان یک هفته‌ای و حتی کم‌تر انجامش داد، قطعا باید بین تنها دو کشور سفر کنید. بیشتر گردشگران رفتن به بانکوک را در صدر فهرست خود قرار می‌دهند. بانکوک به دلیل جاذبه‌های فراوان خود به تنهایی 4 تا 5 روز زمان شما را به خودش اختصاص می‌دهد.
شما در این مدت می‌توانید از معابد برجسته و بازارهای شهر دیدن کنید. بعد از آن به سیم ریپ بروید که مشهورترین مجموعه معبد دنیا را در خود میزبانی می‌کند. با گردش در این شهر می‌توانید از معماری‌های برجسته و بخش‌های مختلف معبد آنگکور که به عنوان سفر روزانه هم در نظر گرفته می‌شود دیدن کنید. شب‌ها نیز تفریحات مردم خاص و منحصر به فرد است که چیزهای زیادی راجب فرهنگ مردم به شما یاد می‌دهد.
در روز آخر سفرتان برای کروز در دریاچه تنل ساپ برنامه‌ریزی کنید. سپس ناهار را در یکی از نقاط سنتی بخورید و بعد حاشیه دریاچه را قدم بزنید. سپس به سیم ریچ برگردید و قبل از بازگشت کمی سوغاتی بخرید.

 

 

کاوش در تاریخی چینی؛ از پکن چین تا هنگ کنگ

 

 

beijing

 

 

چین کشوری وسیع و پهناور با فرهنگ و تاریخی گسترده است که عمرا نمی‌توان تمام آن را در دو هفته با تور چین و حتی چند ماه از بر شد و زمان مناسب برای آن را حتی می‌توان تا یک سال دانست. با این همه شاید بتوان در سفری یک هفته‌ای از معابد برجسته و قصرهای پادشاهان مشهور در این کشور بازدید کرد.
شما با سفر از پکن تا هنگ کنگ می‌توانید بین زمان سلسله مینگ تا به امروز را کاوش کنید. در پکن از شهر ممنوعه، دیوار بزرگ چین و معبد بهشت دیدن کنید. روز چهارم را در هنر معاصر پکن یعنی منطقه هنری 798 در داشانزی و کافه‌ها و رستوران‌های برجسته‌اش کاوش کنید. سپس به هنگ کنگ بروید و از بازارهای سنای، کوچه پس کوچه‌های محلی و ساختمان‌های بلند و چشمگیر دیدن کنید. روز آخر سفرتان را به گردش در جزیره لانتائو و کاوشی تاریخی اختصاص دهید. از بودای برنزی تیان تان دیدن کنید و بعد به سمت کوه تای او و شهر سنتی و ماهیگیری آن حرکت کنید.

مطالب مرتبط