۷ پارک دیدنی دنیا برای ماجراجویی در کنار حیوانات وحشی

پارک‌های طبیعی همانطور که از نامشان پیداست، از زیبایی‌های طبیعی برخوردارند و وقتی می‌خواهید برای سفر یکی از آن‌ها را انتخاب کنید کار به مشکل برخواهید خورد. در اینجا با فهرستی روبه‌رو هستید که به شما کمک می‌کند مقصد ایده‌آل را انتخاب کنید. عواملی چون دسترسی آسان، فراوانی گونه‌های حیات وحش، محل‌های چادر زدن و کمپینگ و همچنین مناظر طبیعی باشکوه را در نظر گرفتیم. این فهرست با آمار و نظرسنجی مسافرین و همچنین متخصصان تهیه و تنظیم شده و ممکن است تا رای‌گیری سال آینده تغییر کنند.

 

۱- آمریکا؛ پارک طبیعی گرند تِتُن

 

 

آمریکا؛ پارک طبیعی گرند تِتُن

 

 

این پارک طبیعی یک تابلو نقاشی همه چیز تمام با داشتن داشتن کوه‌های سر به فلک کشیده برفی، دریاچه و جنگل‌های سرسبز است. در بالای دریاچه جکسون هُل، کوه‌های تتن قرار گرفته که با برف پوشیده شده‌اند. مناظر طبیعی و انعکاس کوه‌های تتن در داخل دریاچه جدای از زیبایی گردشگری سوژه عکاسی عکاسان طبیعت‌گرد است. با این‌همه فقط توجه عکاسان به درک این مناظر نبوده و در تابستان مناطق این پارک شاهد بازدیدکنندگانی زیادی است که برای تماشای صخره‌ها، آبشارهای مخفی و زیبایی‌های تتن می‌روند. همچنین امکان فعالیت‌ها و تفریحات آبی در رودخانه اسنک و برای علاقه‌مندان به تاریخ بازدید از آثار به جا مانده از قرن ۱۹ام نیز وجود دارد. پارک تقریبا به مساحت ۵۰۰ مترمربع و دارای طیف وسیعی از حیات‌وحش، از جمله خرس سیاه، گریزلی، گوزن، و انواع دیگر است.

 

۲- تانزانیا؛ پارک طبیعی سرنجتی

 

 

تانزانیا؛ پارک طبیعی سرنجتی

 

 

این پارک طبیعی باشکوه به وسعت ۵۷۰۰ مایل در شمال تانزانیا و در شرق آفریقا گسترده شده است. وقتی یک شکارچی آمریکایی به نام استوارت ادوارت وایت برای نخستین بار پایش را در سرنجتی گذاشت اینگونه آن را توضیح داد: " ما بیشتر یک کشور بیابانی را پیموده بودیم که درختان سرسبز و رودخانه را دیدیم، بعد از سپری کردن دو مایل دیگر ناگهان خود را در بهشت پیدا کردیم." در این منطقه هزاران جانور زندگی می‌کنند و حفره‌های آب زیر زمینی فراوانی دارد. فیل‌ها و ۲۰۰۰ قلاده شیر تنها ساکنان کمی بین انواع گونه‌ها محسوب می‌شوند. زرافه‌ها به آرامی با قدم‌های بلند بین درختان می‌خزند و میمون‌ها روی شاخ و برگ آن‌ها جنبش به پا می‌کنند. دشت‌های وسیع آن صحنه نبرد و تعقیب و گریز حیاط وحش بوده و از همین رو همیشه مورد توجه عکاسان برای شکار لحظه‌ها بوده است.

 

۳- تایلند؛ پارک طبیعی Doi Inthanon

 

 

تایلند؛ پارک طبیعی Doi Inthanon

 

 

عکس‌های پارک ملی Doi Inthanon به اندازه کافی برای قاپیدن دل هر کسی که به فکر سفر به مناطق بکر و طبیعی‌ست کافی خواهد بود. Doi Inthanon در واقع بعد از چیانگ مای و بلندترین کوه تایلند با نمای دره‌های عمیق در زیر آن است. در تور تایلند برنامه‌ی بازدید از این پارک شامل بازدید از معابد باستانی و پیاده‌روی در مسیر آبشارهای فراوان آن است. همچنین امکان تفریحاتی نظیر قایقرانی و پرش از بالای آبشارها نیز مقدور است. این پارک نیز دارای تمام زیبایی‌های طبیعی کوهستانی، جنگل‌های و سرسبز و آب‌های خروشان است. اگر به ارتفاعات صخره‌ایی آن بروید شانس تماشای ابرهای صدف و یکدست را زیر پای خود خواهید داشت.

 

۴- استرالیا؛ پارک طبیعی مانگو

 

 

استرالیا؛ پارک طبیعی مانگو

 

 

پارک ملی مانگوی استرالیا از تپه‌های ماسه‌ای و دریاچه‌های خشک شده تشکیل شده و چهره‌ای کاملا کویری داشته و برعکس موارد بالا از جنگل‌های سرسبز و انواع گونه‌های حیوانی خبری نیست. بالعکس مکانی بکر و زیبا برای عاشقان کویر و عکاسان طبیعت‌گرد است. معروف‌ترین نشانه آن دیوار چین است که از یک سری ستون‌های شن و ماسه‌ای تشکیل شده است. شما می‌توانید با پای پیاده و یا با دوچرخه این منطقه زیبا را طی کرده و آن دیدن کنید. می‌توانید دیوار چین را تماشا کنید، عکس‌های عالی به ثبت برسانید و به تماشای غروب بی نظیر خورشید بنشینید. همچنین در این منطقه چندین محل برای کمپینک با امکاناتی نظیر چادر و کابین نیز وجود دارد.

 

۵- هند؛ پارک طبیعی جیم کربت

 

 

هند؛ پارک طبیعی جیم کربت

 

 

پارک ملی جیم کربوت یک پناهگاه حیات وحش مورسته در ایالت اوتاراکند شمالی در هند، و در اصل پناهگاهی برای ببرها است. این منطقه که از انواع گونه‌های گیاهی و جناوران پوشیده شده به اقامتگاه ببر بنگال شهرت دارد. حیواناتی، نظیر ببرها، پلنگ‌ها و فیل‌ها وحشی در منطقه دیکالا به پرسه‌زنی و زندگی مشغولند. همچنین منطقه سونادی محل زندگی فیل‌ها، پلنگ‌ها و صدها نوع پرنده است. این پارک قدیمی‌ترین پارک ملی هند و محل زندگی فیل‌های رو انقراض آسیایی و خانه همیشگی آن‌ها بوده است. در این پارک چندین منطقه توریستی / سافاری وجود دارد که می‌توانید در تور هند از طریق جیپ سفری از آن استفاده کنید. البته نمی‌توان رویارویی با پلنگ‌ها را به طور قطعی پیش‌بینی کرد اما به احتمال زیاد می‌توانید حیوانات دیگر نظیر گوزن، تمساح و سمور دریایی را از نزدیک ببینید. این منقطه وسیع و پرجاذبه با درختان سرسبز و گل‌های رنگی خودرو یکی از ترویستی‌ترین مناطق طبیعی در دنیا است.

 

۶- آفریقای شمالی، پارک طبیعی کروگر

 

 

آفریقای شمالی، پارک طبیعی کروگر

 

 

به طور تقریبی این پارک در ۲۶۰ مایلی شمال شرقی جوهانسبورگ واقع شده است و حدودا با ۵۰۰۰ نوع انواح حیوانات و جانوران، حیات وحش آفریقا را به تصویر می‌کشد. به طور عمده ۵ گونه بزرگ حیواناتی نظیر بوفالو، فیل‌ها، پلنگ‌ها، شیرها و کرگدن‌ها در این محل اقامت دارند و در کنار این‌ها گونه‌های دیگری مثل تمساح نیل، اسب آبی و پرندگان کم‌یاب مانند هرن‌بیل زندگی می‌کنند. این پارک طبیعی وسیع تنها مختص حیوانات نبوده و محل زندگی درختان کم‌تر دیده شده‌ای مثل بوآباب‌های غول پیکر و درخت انبه نیز است. همچنین در شمال پارک جنگل‌های زیبا و چشم‌انداز گل‌های خودروی وحشی نیز از جاذبه‌های کروگر محسوب می‌شود.

 

۷- آمریکا؛ چارک طبیعی یوسمیت

 

 

آمریکا؛ چارک طبیعی یوسمیت

 

 

هر کسی که از پارک طبیعی یوسمیت بازدید کرده بر جادویی بودن آن گواهی خواهد داد، مخصوصا بعد از دیدن قله هف دام. در حالی که ده‌ها گزینه تفریحی در این پارک وجود دارد، دوچرخه‌سواران می‌توانند از پیمودن بیش از ۱۲ مایل مسیر صخره‌ای لذت ببرند. اقامت در هتل با شکوه مجستیک یوسمیت و هتل تاریخی تریپل ای فر دایموند (AAA Four-Diamond Hotel) یکی از دو گزینه فوق‌العاده جذاب اقامت در این منطقه است. البته فقط اقات در این هتل‌ها گزینه‌های پیش‌روی شما نیستند، کمپ‌های یوسمیتی های سیرا، نیز برای افراد ماجراجو وجود دارد. تنها چیزی که نیاز دارید یک تور روزانه و انتخاب بین گردش با پای پیاده و یا با اسب‌سواری و خوابیدن زیر آسمان و تماشای ستارگان است.

 

مطالب مرتبط