فهرستی از کارهای مقرون به صرفه در جنوب شرقی آسیا

آسیا به لطف تنوع محیطی و جغرافیایی و موهبت‌های طبیعی منحصر به فرد و چشمگیر همیشه از برجسته‌ترین اهداف تفریحی مردم سراسر دنیا برشمرده می‌شود. اما بیشترین سهم از این حجم سفر به جنوب شرق آسیا می‌رسد. مسافران به صورت تکی، خانوادگی و گروه‌های دوستانه به این بخش سفر می‌کنند تا از موهبت‌های طبیعی و امکانات انسانی استفاده کنند و تجاربی به یادماندنی به دست بیاورند. از رودخانه‌ها، تالاب‌ها، آبشارها و کوه‌ها طیفی از فعالیت‌های مقرون به صرفه وجود دارد که باید انجام‌شان دهید.

 

 

ویتنام، صعود به ساپا

 

 

sapa

 

 

ساپا از زیباترین جاهای ویتنام است که با تپه‌های سرسبز و زیبا، دره‌های دیدنی و تراس‌های برنج پر شده و قله‌هایش در هاله‌ای از مه رقیق فرو رقته است. این بخش از ویتنام یکی از بهترین جاها برای عکاسی محسوب می‌شود. این نقطه تفریحی و خوش آب و هوا در سال 1922 توسط فرانسه تاسیس شد و حالا شما با رفتن به آن می‌توانید ترکیبی از فرهنگ‌ بومی و فرانسوی را در کنار هم ببینید که در چیزهایی مثل ذائقه غذایی نمود پیدا کرده است.
به این قسمت از جنوب شرق آسیا بروید و به قله‌های سر در مه صعود کنید و در فرهنگ مردمش غوطه‌ور شوید.

 

 

فیلیپین، گردش در جزیره کرون

 

 

فیلیپین، گردش در جزیره کرون

 

 

کم‌تر جایی در فیلیپین و حتی در آسیا همچون زیبایی‌های جزیره کرون هیتنوتیزم کننده است. در سفر به این جزیره حتما باید از دریاچه کایانگان و باراکودا دیدن کنید. اگر قصد سفر به کرون را کردید فراموش نکنید که حتما ماسک صورت و ضد سوختگی همراه خودتان ببرید. شما در سفر به این جزیره تجارب شگفت‌انگیزی کسب خواهید کرد بدون آن که مجبور شوید جیب‌هایتان را خالی کنید.

 

 

پربازدیدترین قصرهای جهان برای گردشگران

 

 

اندونزی، تنها به بالی سفر کنید

 

 

اندونزی، تنها به بالی سفر کنید

 

 

سفری تنها با تور بالی ؟ بالی یکی از بهترین نقاط جنوب آسیا برای تنها سفر کردن شناخته می‌شوند. شما می‌توانید در سواحل سفید و شگفت‌انگیز پرسه بزنید و در تراس‌های برنج درخشان آرامش را پیدا کنید. به علاوه بالی دارای ویژگی‌های تاریخی و باستانی هم هست که جمع تمام این‌ها باهم از آن مقصدی غیرقابل چشم‌پوشی می‌سازد. اشتباه نکنید، بالی فقط مقصد جیب‌های پر پول نیست. شما می‌توانید از گزینه‌های مقرون به صرفه استفاده کنید.

 

 

ویتنام، گردش در هوی آن

 

 

ویتنام، گردش در هوی آن

 

 

این شهر به دلیل خانه‌های سنتی و چوبی، با معماری منحصر به فرد و پیچیدگی شهری از نقاط محبوب بین گردشگران شناخته می‌شود. شما می‌توانید در خیابان‌های باریک و جذابش قدم بزنید و در بین ده‌ها مغازه سوغاتی فروشی بچرخید و چیزهای واقعا ارزانی برای خرید پیدا کنید. مخصوصا لباس در این شهر به شدت ارزان است. شما می‌توانید در بهترین هتل‌ها اقامتی مقرون به صرفه داشته باشید.

 

 

بهترین هتل‌های ۷ ستاره دنیا را بشناسید

 

 

مالزی، پنانگ، خوراکی‌های لذیذ را تجربه کنید

 

 

مالزی، پنانگ، خوراکی‌های لذیذ را تجربه کنید

 

 

پنانگ با ترکیبی از نفوذ فرهنگ‌های ملل مختلفی همچون مالایی، چینی و هندی از بهترین مقاصد خوراکی در جنوب شرقی آسیا برشمرده می‌شود. پنانگ پر از غذاهای خوشمزه و سوپ‌هایی مشهور با نام و آوازه جهانی است که شما را در دنیای پر از خوشمزگی‌شان غرق می‌کنند. به علاوه بیشتر رستوان‌ها به طرز باورنکردنی ارزان هستند به طوری که اصلا نیاز نیست برای پرخوری‌های بی حد و مرز کارتی پر پول داشته باشید. در کنار کشف غذاها به جورج تاون و بازدید از نقاط تاریخی یونسکو هم بپردازید.

 

 

تایلند، از معبد سفید در چیانگ مای دیدن کنید

 

 

تایلند، از معبد سفید در چیانگ مای دیدن کنید

 

 

معبد وات رونگ خون به عنوان عبادتگاهی بودایی در تایلند ساخته شده اما ظاهر آن با دیوارهای سفید و عجیب بیشتر شبیه داستان‌های جادوگری و بازی‌های ویدئویی به نظر می‌رسند. البته هرچقدر بیرون این معبد مرموز و سفید است طراحی داخلی آن متفاوت است. یعنی دیوارهای معبد در داخل با کارتون‌های تاریک پر شده که بر عجیب بودن آن می‌افزاید. چیانگ مای را باید به عنوان یکی از مقاصد اصلی خود در فهرست سفرهایتان درج کنید.

 

 

چند مقصد ایده‌آل برای سفرهای لاکچری در آسیا

 

 

لائوس، گردش در آبشارهای کوآنگ سی

 

 

لائوس، گردش در آبشارهای کوآنگ سی

 

 

وقتی اسم گردشگری در آسیا به میان می‌آید لائوس یکی از مناطقی است که مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد در حالی که این کشور دارای نقاط جذاب و خیره کننده است. یکی از جاذبه‌های برجسته این کشور کوچک آبشارهای کوآنگ سی است که همیشه مملو از بازدیدکننده‌ست. گرچه که این منطقه همیشه شلوغی ناشی از گردشگران را تجربه می‌کند اما هنوز هم ارزش بازدید و وقت گذاشتن را دارد. به علاوه شما می‌توانید در بهترین هتل‌ها با قیمتی ارزان و مقرون به صرفه اقامت داشته باشد.

 

 

تایلند، بهشت را در سواحل کرابی پیدا کنید

 

 

krabi

 

 

اگر به دنبال نهای‌ترین نقاط آسیا برای انزوا و استراحت هستید در مورد رفتن با تور تایلند و دیدن کرابی تردید نکنید. حتی اگر این بخش بهشتی تایلند پر از گردشگر هم باشد باز می‌توانید نقطه‌ای را برای خودتان پیدا کنید.
کرابی در بیشتر سایت‌های گردشگری بین مقاصد لوکس قرار گرفته است اما این کاملا بستگی به شما دارد. زیرا هزینه اصلی مربوط به اقامت است که می‌توانید به جای هتل‌ها و ویلاهای ساحلی در گزینه‌های ارزان‌تر مثل هاستل‌ها اقامت داشته باشید.

مطالب مرتبط