برترین شهرهای دنیا با جاذبه‌های مختلف غذایی

دوست داران غذا معمولا سلیقه غذایی محبوب خودشان را دارند و به دنبال جاهایی هستند که به عطر و طعم دلخواه‌شان برسند. در حالی که برخی از شهرها تخصص به عرضه غذاهای به خصوصی تحت، شمالی، شرقی، و یا غربی تخصص پیدا می‌کنند اما نقاط دیگری هم هستند که از چیزی کم ندارند و می‌توان بدون انجام پروازهای طولانی از صحنه‌های مختلف غذایی لذت برد.
ما در این مقاله متنوع‌ترین صحنه‌های غذایی شهرهای برجسته دنیا را معرفی خواهیم کرد.

 

 

آمریکا، نیویورک

 

 

آمریکا، نیویورک

 

 

بر اساس تحقیقات Bott + Co در انگلستان، شهر نیویورک با میزبانی از ۹۴ صحنه غذایی بین‌المللی توانسته چیزی شبیه دانشنامه غذایی را در خودش ارائه دهد. شما در این شهر می‌توانید محبوب‌ترین غذاهای مناطق مختلف را که در شهر خودشان یافت می‌شوند را پیدا کنید. در نیویورک می‌توانید انواع غذاهای مناطق دور دست همچون غذاهای هندی، قبرسی، قزاقی و خیلی موارد بیشتری را پیدا کنید.
به علاوه در طول سفر به این شهر شما می‌توانید در طیف وسیعی از گزینه‌های کلاسیک مثل شیرینی‌های حلقوی و پیتزاهای سبک نیویورکی نیز کاوش کنید. سپس به بخش‌های سنتی و فرهنگی بروید و از طعم‌های اصیل هر کشوری امتحان کنید. برخی از مشهورترین رستوران‌ها شامل Roberta’s، Saraghina، Los Tacos No. 1، و همچنین Katz’s Delicatessen می‌شوند.

 

 

کانادا، تورنتو

 

 

کانادا، تورنتو

 

 

تورنتو یکی دیگر از شهرهای بزرگ دنیا برای کشف انواع صحنه‌های غذایی دنیاست که با توجه به مهاجرپذیر بودنش تحت تاثیر اقوام و ملل مختلف سراسر دنیا قرار گرفته است. دست کم شما می‌توانید ۷۳ نوع غذای ملل مختلف از جمله غذاهای گواتمالا، غذاهای سومالی و غذاهای بلژیکی را در این شهر پیدا کنید.
این سال‌ها صحنه غذایی تورنتو تغییرات زیادی کرده و سرآشپزان معروف شهر تمایل زیادی به خوراک‌های محلی پیدا کرده‌اند. Grand Electric، Gusto 101، White Brick Kitchen و Richmond Station از نام‌های برجسته و معروف شهر است که می‌توانید در آن‌ها غذاهای فوق‌العاده‌ای را نوش جان کنید.

 

 

انگلستان، لندن

 

 

انگلستان، لندن

 

 

در لندن شما می‌توانید به راحتی غذاهای ۸۹ ملل مختلف ولو ایرانی را هم پیدا کنید. بنابراین کافی‌ست تا فقط هوس کنید. شما می‌توانید غذاهای هندی، لبنانی، بولیوی، یمنی و غذاهای شرقی را به وفور و به آسانی پیدا کنید. به علاوه لندن در اغلب مواقع به عنوان پایتخت آشپزی جهان شناخته شده و در طول سال میزبان رویدادهای مختلفی همچون بازارهای خیابانی غذا و جشنواره‌های غذایی است.
همانند تمام نقاط دنیا این شهر هم رستوران‌های مشهوری دارد که نسبت به دیگر گزینه‌ها از امتیازات بالاتری برخوردار هستند بنابراین بائو برای غذاهای لذیذ کره‌ای، فلت آیرون برای استیک‌های بی‌نظیر، و همچنین برد (Bread) برای انواعی از نان قندی و شیرینی‌ها از محبوبیت بالاتری برخوردارند.

 

 

فرانسه، پاریس

 

 

فرانسه، پاریس

 

 

وقتی حرف از پاریس می‌شوند مردم بیشتر به یاد باگت‌ها، نان قندی‌ها و همچنین انواع پنیرهای عجیب و غریب می‌افتند در حالی که این شهر صحنه‌ای چند فرهنگی از رستوران‌های ملل مختلف را میزبانی می‌کند.
در پاریس شما می‌توانید دست کم از ۶۵ گزینه مختلف غذایی استفاده کنید. در واقع جالب است که بدانیم پاریس غذاهای طول تاریخ را پشتیبانی می‌کند. مطمئنا رستوران‌های فرانسوی در عین سادگی غذاهای شگفت‌انگیز و کم‌نظیری را سرو می‌کنند. غذاهای اقاوم مختلفی از گوشه و کنار دنیا در پاریس دور هم جمع شده‌اند. برای نمونه شما در این شهر می‌توانید انواع غذاهای ژاپنی، آفریقایی و کانادایی را پیدا کنید.

 

 

آلمان، برلین

 

 

آلمان، برلین

 

 

برلین یکی دیگر از شهرهای فهرست ماست که در نه تنها به لحاظ معماری، تاریخی و نقاط دیدنی اهمیت بالایی دارد بلکه از نظر صحنه غذایی هم چیزی ندارد. البته همه ما می‌دانیم که آلمان و بالاخص برلین به خاطر شرایط مهاجرپذیری‌اش تلفیقی از چندین فرهنگ مختلف را در خود به نمایش گذاشته است.
قدر یقین همین ویژگی در صحنه غذایی شهر بازتاب پیدا کرده و این شده که حالا شما در طی سفر به این شهر می‌توانید انواعی از غذاهای ملل مختلف را در کیفیت‌های عالی امتحان کنید. شما دست کم در این شهر می‌توانید دست کم غذاهای ۶۴ کشور مختلف دنیا را از جمله پرو، مصر، غنا، لوکزامبورگ و اوکراین را به راحتی پیدا کنید. برلین دارای صحنه غذایی متنوع و متضادی است که در طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری کرده است. در حقیقت بسیاری از مسافران غذا دوست تنها برای کاوش در رستوران‌ها به این شهر سفر می‌کنند.

 

 

دبی

 

 

دبی

 

 

تور دبی گردشگران سراسردنیا را به خودش جذب می‌کند و به همیت دلیل است که وقتی در خیابان‌هایش قدم می‌زنید حس می‌کنید دور دنیا را در حال گردش هستید.
دبی میزبان رستوران‌های ملل مختلفی از جمله خطه خلیج فارس و گزینه‌های اروپایی است. در واقع شما رستوران‌های ایرانی، هندی، کویتی، سنگاپوری و سوئدی، اندونزی و حتی گزینه‌های افریقایی را به راحتی در دسترس خود دارید. به علاوه با رفتن به دبی می‌توانید انواع غذاهای سراسر آسیا را در دسترس داشته باشید و تجربه گردش در تمام این قاره پهناور را تنها در این شهر کویری به دست بیاورید.

مطالب مرتبط