آیا از جذاب‌ترین جزایر خالی از سکنه دنیا اطلاع دارید؟

جزایر معروفی که برای سفر در نظر گرفته می‌شوند، همگی دارای سکنه بوده و هر چه معروف‌تر باشند، از حجم گردشگران بیشتری برخوردارند. اما جزایر بدون سکنه‌ای در دنیا وجود دارند که به عنوان شگفتی‌های طبیعی در این کره‌ی خاکی شناخته می‌شوند. جزایری زیبا و بکر که انسان‌ها در آن دست نبرده‌اند و تنها برای تماشایشان می‌توانند به آن‌جا مراجعه کنند.
امروز ما قصد معرفی ۸ مورد از برترین جزایری را داریم که همگی خالی از سکنه هستند.

 

 

 جزایر Rock

 

 

 

 جزایر Rock

 

 

این جزایر را به نوعی می‌توان آثار باستانی به حساب آورد که از زیر خاک سر برآورده‌اند. جزایری واقع در کشور پائولا که که مساحت آن را جزایر کوچک و بزرگ تشکیل داده است. بخش زیادی از این جزایر خالی از سکنه بوده که relics نیز بخشی از آن است. دریاچه‌های شکل گرفته در این نقطه‌ی منحصر به فرد از دنیا، جایگاه زندگی گونه‌ای خاص از عروس دریایی است که سمی نبوده و می‌توان در کار آن‌ها شنا کرد.

 

 

Aldabra

 

 

aldabra

 

 

Aldabra در دورترین نقاط مرز سیشل قرار گرفته و حدود ۱۱۰۰ کیلومت از ماهه فاصله دارد. به خاطر همین دوری و دسترسی سخت که تنها به وسیله گردش‌های خاص با کشتی صورت می‌گیرد، این جزیره کاملا دست نخورده باقی مانده و نقطه‌ای باورنکردنی است. همین باعث شده Aldabra خانه‌ی بیش از ۱۵۲هزار لاکپشت غول پیکر باشد و بزرگ‌ترین جمعیت این گونه را در آن شکل دهد، گونه‌ای که در این محل میانگین سنی‌شان به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد. بزرگ‌ترین خرچنگ‌ها و بسیاری گونه‌های دیگر نیز در زیبایی‌های این جزیره زندگی می‌کنند.

 

 

راهنمای گردش دو هفته‌ای در جنوب شرقی آسیا

 

 

جزایر خالی از سکنه مالدیو

 

 

جزایر خالی از سکنه مالدیو

 

 

مالدیو کشوری متشکل از چند صد جزیره است که در ۲۶ مجموعه در کنار هم پدید آمده‌اند. تنها ۲۰۰ جزیره از کل جزایر ذکر شده دارای جمعیتی هستند که در آن‌ها زندگی می‌کنند و تنها ۵ جزیره‌ بیش از ۳ هزار نفره سکنه دارد. آنقدر جزیره‌ی بکر و زیبا در مالدیو وجود دارد که به هیچ وجه تا به حال دست نخورده که ذکر کردن از یکی از آن‌ها ناممکن است و باید همه‌ی آن‌ها را به عنوان یکی از موارد ذکر می‌کردیم.

 

 

Tetepare

 

 

Tetepare

 

 

این جزیره جزوی از جزایر سلیمان محسوب شده و بزرگ‌ترین جزیره‌ی بدون سکنه در جنوب اقیانوس آرام است. نکته‌ی جالب در مورد این جزیره که آن را از دیگر گزینه‌های لیست ما متمایز می‌کند این است که پیش‌تر چند دهکده‌ی کوچک در آن وجود داشته و مردم در آن زندگی می‌کردند، اما ۲۰۰ سال پیش به دلایلی نامعلوم، ناگهان همه این مکان بی‌نهایت زیبا را ترک می‌کنند و جزیره برای دو سده است که حالا خالی از سکنه بوده و تنها گردشگران به آن مراجعه می‌کنند.

 

 

چشمگیرترین غارهای جنوب شرقی آسیا را بشناسید

 

 

جزایر Mamanuca

 

 

جزایر Mamanuca

 

 

۲۰ جزیره‌ی آتشفشانی بسیار زیبا و خالی از سکنه که از محبوب‌ترین مسیرهای گردشگری در فیجی به حساب آمده و خیلی از مسافران این کشور برای دیدن آن‌ها سوار بر قایق‌های بزرگ به این بخش از دریا می‌روند. این جزایر به این دلیل خالی از سکنه هستند که در آن‌ها آب شیرین به صورت طبیعی وجود ندارد و به همین خاطر تنها برای دیده شدن مناسبند نه زندگی. از زیبایی‌های این جزایر همین بس که تا به حال صدها فیلم در آن فیلم‌برداری شده است!

 

 

جزایر Phoenix

 

 

جزایر Phoenix

 

 

این جزایر که در کشور Kiribati قرار گرفته است، نقطه‌ای منحصر به فرد در جهان است. ابتدا اینکه بابت شرایط خاص جغرافیایی و دور افتادگی‌اش، کاملا از ساخت و ساز و سکونت مردم در امان بوده است و به همین سبب جمعیت بسیار زیادی از انواع پرندگان در آن‌ها زندگی می‌کنند. از طرفی، کشور Kiribati کل این مجموعه را به عنوان یک منطقه محافظت شده قرار داده که باعث شده جزایر Phoenix، بزرگ‌ترین منطقه درایی محافظت شده در دنیا باشد.

 

 

جزایر Cocos

 

 

جزایر Cocos

 

 

جزیره Cocos ۳۰۰ مایل از منطقه اصلی کاستاریکا دور بوده و در نقطه‌ای دور افتاده در اقیانوس جا خوش کرده است. جزیره‌ای جنگلی که بدون سکنه بوده و تنها برای تعداد محدودی گردشگر در روز، امکان رفتن به این منطقه وجود دارد. از مهم‌ترین دلایل معروفیت این جزیره و دلیل اصلی رفتن گردشگران به آن، دنیای زیر آب و غواصی در حیات وحش شگفت‌انگیزش است. البته شنیده‌هایی از بابت گنج‌های دفن شده در قرن نوزدهم نیز باعث شده جستجوگران گنجینه نیز گاه و بیگاه به این مکان مراجعه کنند.

 

 

پرطرفدارترین مقاصد گردشگری کشتی‌های کروزها در سال ۲۰۱۸

 

 

جزایر Mu Ko Ang Thong

 

 

جزایر Mu Ko Ang Thong

 

 

این مجمع‌الجزایر بسیار زیبا در خلیج تایلند از جمله مکان‌های خاص در این کشور است که بسیاری آن‌ها خالی از سکنه و تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده‌اند. از بسیاری جهات این جزایر با دیگر نقاط تایلند متفاوت بوده که اغلب آن‌ها به خاطر دخالت نداشتن انسان‌ها و ساخت و ساز نکردن در زمین‌هایش پدید آمده است. اگر به سفر سامویی رفته باشید، به راحتی می‌توانید از این نقطه‌ی جذاب تایلند دیدن کنید.

مطالب مرتبط