چشمگیرترین غارهای جنوب شرقی آسیا را بشناسید

بیشتر مردم در مورد غارهای باستانی دوره‌های قبل از تاریخ و چگونگی شکل‌گیری و فرایند تغییر و تحولات آنان جستجو می‌کنند. در حالی که رابطه شرق آسیا با غارها قابل درک‌تر است.
هنوز هم هستند معابد باستانی قبیله‌ای که مورد استفاده قرار می‌گیرند و تشکیلات زیر زمینی آن‌ها در جنگ‌های تاریخی جان انسان‌ها را حفظ کرده است. حتی برخی از آن‌ها دارای قدمت زمین‌شناسی هستند که توسط دانشمندان بررسی شده‌اند. در بین تعداد زیاد غارها برخی از آن‌ها پذیرای بازدیدکنندگان کنجکاو و ماجراجو هستند. با هم نگاهی به چشمگیرترین‌شان خواهیم انداخت. 

 

 

 

لائوس؛ استان هوآ فان، غارهای وی‌اِنگ ژای

 

 

لائوس، استان هوآ فان، غارهای وی‌اِنگ ژای

 

 

در نزدیکی لائوس سمت مرز ویتنام، شبکه‌ای از غارهای آهکی زنبوری گسترانده شده است. گرچه مقاله ما در مورد غارنوردی‌ترین تشکیلات سنگی دنیا نیست اما حقیقت اینست که وی‌اِنگ ژای از غارهای چشمگیر دنیا محسوب می‌شود زیرا در طی نه سال بمب باران‌های دائمی ارتش آمریکا این شبکه غاری توانست از بیست هزار نفر محافظت کند. این بمباران‌ها دومین تلاش برای سرکوب کمونیسم در آسیا و در دهه ۱۹۶۰ بود. به صورت اولیه این غارهای برای مقاومت علیه نیروی فرانسه استفاده می‌شد که بعد تبدیا به پناهگاه مردم محلی گردید. اکنون این غارها در اختیار دولت بوده و بازدید از آن به روی عموم مردم باز است. وی‌اِنگ ژای دارای مناطق مختلفی مثل معابد، بیمارستان‌ها و مدارس و همچنین مناطق نظامی است.

 

 

بیشترین گردشگران جهان، به کدام کشورها سفر کرده‌اند؟

 

 

ویتنام، پارک ملی فونگ نهاکه بانگ، غار فونگ نها

 

 

ویتنام، پارک ملی فونگ نهاکه بانگ، غار فونگ نها

 

 

فونگ نها یکی از موارد بسیار برجسته و مهم لیست ماست که تشکیلات به شدت زیبا و دیدنی‌ای داشته و توسط یونسکو محافظت می‌شود. این غار بسیار وسیع با طول ۴۲ کیومتری خود دارای غارهای بی‌شمار و رودخانه زیر زمینی است. بسیاری از بخش‌های این غار برای بازدید خظرناک بوده و تنها ابتدای آن به روی مردم باز است.
حتی برخی از جاهای آن را باید با قایق مورد گردش و بازدید قرار داد. اما صرف نظر از ابعاد دراماتیک آن، این غار به دلیل ظاهر هیجان انگیز آن با سازه‌های پیچیده، غارهای خشک فراوان، استالاکتیت‌های پر زرق و برق، و تراس‌های چشمگیر و صد البته رودخانه زیر زمینی‌اش شهرت پیدا کرده است.

 

 

سریلانکا، غار معبد دامبولا

 

 

سریلانکا، غار معبد دامبولا

 

 

این غار که در قسمت شمال غربی کندی، قسمت مرکزی سریلانکا واقع شده که نه تنها ارزش دیدن دارد بلکه در مثلث فرهنگی این کشور قرار گرفته است. به طوری که ۵ جزیره و هفت نقطه میرات جهانی یونسکو در این منطقه واقع شده‌اند. پس خودتان را برای یک ماجراجویی شگفت‌انگیز آماده کنید.
غار معبد دامبولا که در فاصله کمی از شهر دامبولا واقع شده به دلیل مجسمه بودا و چشم‌اندازهای دیدنی‌اش محبوبیت زیادی در سراسر دنیا دارد. بالای صخره با غارهای باستانی، جوی آرام و مناظری زیبا پوشش داده شده و شما می‌توانید مجسمه‌های مختلف بودا مربوط به دوره‌های مختلف تاریخ را از نزدیک مشاهده کنید.
دیوارها و سقف‌ها در دهه ۱۷۰۰ با نقاشی‌های بودا پر شد که حالا اطلاعات زیادی راجب سبک زندگی و پیوند مذهبی مردم با زندگی روزانه در اختیار دانشمندان قرار می‌دهند. این نقطه به شدت از لحاظ بصری قابل ستایش است. بنابراین دوربین‌تان را با خودتان ببرید.

 

 

جذاب‌ترین کامیون‌های غذا فروشی در دنیا

 

میانمار؛ نزدیک کالاو، غارهای پیندایا

 

 

میانمار، نزدیک کالاو، غارهای پیندایا

 

 

این غارها مجموعه‌ای تشکیلات آهکی هستند که گفته می‌شود حداقل ۸ هزار تصویر و مجسمه بودا پر شده‌اند. باورها بر اینست که این قدمت این مجموعه به ۱۷۵۰ برمی‌گردد. بوداها به طرزی باورنکردنی سبکی از ساز و کار را در سراسر میانمار پخش کرده‌اند که در طول ۲۵۰ سال گذشته تاثیرات زیادی بر این مرز و بوم داشته است. برای ورود به غارها بازدیدکنندگان باید دلیرانه از چیزی شبیه به مدل غول‌پیکر عنکبوت دیزنی عبور کنند که دندانی عظیم دارد.
بعد از آن شما باید از مسیری پلکانی بالا بروید که شامل پیمودن ۷۰۰ پله به سمت بالای تپه می‌شود. بالا رفتن از این مسیر پلکانی طولانی اصلا راحت نبوده و برای خیلی‌ها حتی دلهره‌آور و هولناک هم هست. با این همه احتمالا افرادی که مذهبی نیستند کم‌تر دچار تشویش و نگرانی می‌شوند و بیشتر به عنوان جنبه دیدنی از آن بازدید می‌کنند. در ماه مارچ یا فوریه بسته به تقویم قمری میانمار این غارها میزبان جشنواره هستند که فرصتی عالی برای بازدید به شما می‌دهند.

 

 

مالزی؛ ساراواک، پارک ملی گونونگ مولو، غارهای مولو

 

 

sarawak

 

 

کوهستان گونوگ مولو یک میراث جهانی یونسکو در برنئوی و در تور مالزی است که با وسعت ۵۱۷٫۹۹ کیلومتر مربعی خود جنگل‌های بارانی گرمسیری را به همراه ده‌ها هزار گونه جانوری و چند قبیله بومی در خود میزبانی می‌کند. در زیر این منطقه یکی از بزرگ‌ترین غارهای شبکه‌ای دنیا با شعبات فراوان، تالارها و رودخانه زیر زمینی گسترده شده است. رسیدن به این منطقه سفری ماجراجویانه است که با وجود کلبه‌های ییلاقی در سراسر پارک حتی جذاب‌تر هم می‌شود.

مطالب مرتبط