پرطرفدارترین مقاصد گردشگری کشتی‌های کروزها در سال ۲۰۱۸

یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های سفر در میان گردشگران سراسر جهان، سفرهای آبی است؛ سفرهای آبی طولانی‌مدت با کشتی‌های کروز مجهز که می‌توانند یک یادگار ماندگار گردشگری دل‌نشین برای‌شان بر جای بگذارند. این سفرها، که هنوز هم به سفرهای نسبتا لوکس مشهور هستند، بخش ارزشمندی از صنعت گردشگری را به خود اختصاص داده‌اند.

در ادامه با پنج مقصد محبوب مسافران کشتی‌های کروز در سراسر دنیا آشنا می‌شویم. این آمار را کروز کریتکت منتشر کرده است، یک وب سایت معروف برای گردشگران که در هر ماه حدود شش میلیون بازدیدکننده دارد.

 

 

خلیج یخی آلاسکا، میزبان عظیم ترین یخچال های طبیعی جهان

 

 

خلیج یخی آلاسکا

 

 

هیچ جای دیگری از دنیا نمی‌توانید هم‌زمان حجم عظیمی از صخره‌های پوشیده از برف و یخچال‌های طبیعی را در کنار یکدیگر ببینید. حیات وحش بکر و دست نخورده این خلیج یکی دیگر از دلایلی است که آلاسکا توانسته است میزبان بیشترین تعداد گردشگران را که از طریق کروز سفر می‌کنند، باشد.

این خلیج یخی، منحصر به فردترین یخچال‌های طبیعی دنیا را در خود جای داده‎است. مسافرانی که در سال ۲۰۱۸ این مقصد را برای سفر با کروز انتخاب کرده‌ بودند، شانس این را داشتند که نهنگ‌های بومی منطقه را از فاصله‌ای نزدیک مشاهده کنند.

 

 

 آرل در فرانسه، شهر الهام‌بخش ونگوگ

 

 

 آرل در فرانسه، شهر الهام‌بخش ونگوگ

 

 

فرانسه، یکی از مقاصد گردشگری پر طرفدار است که بسیاری از مردم جهان، آرزوی دیدنش را دارند. اما از موزه ها، خیابان های سنگفرش شده، کافه های متنوع و فروشگاه‌های مد و پوشاک که بگذریم، طبیعت بکر فرانسه دلیل محکم دیگری برای گردشگران است. یکی از این مناطق، بندر آرل است.

آرل، یکی از شهرهای فرانسه است که در منطقه پروانس جنوبی واقع شده و در حاشیه یک رودخانه رویایی واقع شده است. علاوه بر این بیشتر مردم جهان، این شهر را به عنوان شهری که الهام بخش ونگوگ بوده، می‌شناسند.  آرل دارای مناطق قدیمی عجیب و غریبی است که جذابیت زیادی برای گردشگران دارد.

 

 

معرفی بهترین مقاصد آسیایی برای خرید ارزان

 

 

کبک در کانادا و تماشای آبشارهای مونت مورنسی

 

 

quebec

 

 

کبک یک شهر بزرگ است که به مسافران دریایی کروز فرصت می‌دهد تا بدون عبور از اقیانوس اطلس، طعم سفر به اروپا را احساس کنند. همان‌طور که می‌دانید این شهر یکی از شهرهایی است که از کشور فرانسه تاثیر گرفته است. این شهر، خیره کننده ترین ساختمان‌ها و خیابان‌های قدیمی رادر میان شهرهای دیگر کانادا در بر گرفته است.

این شهر از سواحل رودخانه سنت لورنس که یکی از بزرگ‌ترین رودخانه‌های جهان است، به سوی کوهپایه‌های لورنتیان امتداد دارد. کبک از قسمت شرق به سمت آبشارهای مونت مورنسی می‌رسد و از غرب با گذشتن از پل‌های ارتباطی شهر با سواحل جنوبی و ساحل ژاک کارتبه به سمت شهرهای دیگر ادامه پیدا می‌کند. همه این زیبایی‌ها در کنار میراث تاریخی جهانی کبک، یکی از دلایلی است که این شهر سومین میزبان گردشگران کروز در جهان است.

 

 

بوداپست مجارستان و شاهکارهای معماری تاریخی

 

 

بوداپست مجارستان و شاهکارهای معماری تاریخی

 

 

بوداپست یک نقطه مشترک یا پایانی برای کروزهای رودخانه دانوب است. این شهر  از دو بخش بودا و پست تشکیل شده که بودا در کرانه باختری رود ‏دانوب و پست در سمت دیگر این رود واقع شده‌ است. این شهر برای گردشگرانی که دوست دارند با پرداخت هزینه کمتری با تجربه یک سفر دریایی از شهر تاریخی در اروپا بازدید کنند، یک انتخاب عالی است.

یکی از پرطرفدارترین تفریحات برای مردم بومی و گردشگران در بوداپست، تفریح با کشتی‌های کروز بر روی رودخانه دانوب است. گردشگران در این سفر آبی، می‌توانند بعضی از جاذبه‌های این شهر مثل پل باشکوه و دیدنی زنجیر، ساختمان پارلمان و موزه‌ها و ساختمان‌های قدیمی این شهر بازدید کنند.

 

 

بهترین فرودگاه‌ها برای سفر در سال ۲۰۱۹

 

 

وورتسبورگ در آلمان گوهر پنهانی اروپا

 

 

وورتسبورگ در آلمان گوهر پنهانی اروپا

 

 

وورتسبورگ نام شهری در شمال غربی ایالت بایرن آلمان است. که در مسیر رودخانه ماین قرار دارد. مردم محلی این منطقه، از این رودخانه که بین نورنبرگ و فرانکفورت به عنوان گوهر پنهانی یاد می‌کنند که گردشگران زیادی را به ساحل وورتسبورگ جذب کرده است.

وجود کلیساهای قدیمی، کاخ قدیمی رزیدنسف که قدمت آن به قرن هجدهم میلادی می‌رسد که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده‌اند، به ارزش گردشگری این شهر افزوده اند.

مطالب مرتبط