راهنمای گردش دو هفته‌ای در جنوب شرقی آسیا

جنوب شرقی آسیا پر از تجربیات فوق‌العاده‌ایست که همیشه شما را با چیزی جدید آشنا می‌کنند. از صعود و پیاده‌روی گرفته تا غواصی و شنا، خوردن غذاهای تند و شیرین، بازارگردی‌های شگفت‌انگیز، و معابد رویایی زیبا تنها بخشی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این منطقه وسیع شمرده می‌شود. جنوب شرق آسیا وسیع است و گشتن همه آن برای تعطیلاتی کوتاه غیرممکن. اما اگر در هر مقصدی زیاد توقف نکنید ما به شما خواهیم گفت که چگونه ۱۵ مقصد را ظرف دو هفته بگردید.

 

 

تایلند؛ بانکوک و آیوتهایا

 

 

 آیوتهایا

 

رفتن به بانکوک با تور تایلند را در این دو هفته خود بگنجانید و پروازتان را برای صبح زود رزرو کنید. فقط چمدان‌ها را در هتل بگذارید و برای کاوش در پایتخت تایلند یعنی بانکوک بروید.
برای شروع به مهم‌ترین نماد این شهر یعنی گرند پلیس بروید و بعد برای خوردن صبحانه‌ای دیروقت به بازار غذای واقع در Tha Chang Pier بروید. بعد از خوردن صبحانه به تور گردشی در کانال‌های آبی شهر با قایق‌های مسافربری بروید. از آنجایی که به محض رسیدن تور فشرده‌ای را دنبال کرده‌اید بسته به انرژی‌ای که دارید به بازدید از وات آرون معروف به معبد سپیده‌دم و یا شهر چینی بروید. در نهایت روز اول سفرتان را با خوردن شام در رستورانی رو با نمای شهر به پایان برسانید.

صبح روز بعد سفری روزانه به آیوتهایا پایتخت سابق پادشاهی سیام را شروع کنید. در حالی که با اتوبوس و تاکسی می‌توانید سفری کوتاه‌تر را تجربه کنید اما قطار سواری برای تماشای مناظر زیبا و چشمگیر بیرون ارزش تحمل دو ساعت و نیم قطارسواری را دارد. معبد آیوتهایا که از نقاط میراث فرهنگی تایلند محسوب می‌شود جاییست که حتما باید به آن بروید. یک بلیط پرواز به پوکت برای نیمه شب تهیه کنید تا بتوانید از ساعات پایانی روز هم به بهترین نحو استفاده کنید.

 

 

معماری‌های بی‌نظیر دوره بیزانس، از دیدنی‌ها تا خرابه‌ها

 

 

جزایر پوکت و سیمیلان

 

 

جزایر پوکت و سیمیلان

 

 

بعد از صرف دو روز در بانکوک حالا نوبت آنست که دو روز شگفت‌انگیز را در پوکت تجربه کنید. این جزیره که در دریای آندامان قرار گرفته و میزبان سواحل رویایی زیبا، بازارها و مناظر زیبای جنگلی و ویلاهای آنچنانی است. روزتان را در یک لژ و یا ساحل داغ و نوشیدنی خنک بگذرانید و عصر را به کاوش در بازار شبانه اختصاص دهید. شام را در ساحل بخورید و بعد به جشن و پایکوبی‌های محلی بپیوندید.

صبح روز بعد با یک قایق‌سواری کوتاه به جزیره سیمیلان بروید. شما می‌توانید در این جزیره شگفت‌انگیز گرمسیری با یک پارک ملی و ۱۱ جزیره الحاقی‌اش تفریح کنید و به فعالیت‌هایی همچون شنا و غواصی، قایق‌سواری و پیاده‌روی بپردازید.

 

 

کرابی و فی‌فی

 

 

فی‌فی

 

 

بدون تردید مقصد پیشنهادی بعد ما کرابی است که شما می‌توانید با اتوبوس، تاکسی، کشتی یا قایق سریعا به آنجا برسید. اگر به دنبال لمس تایلند به شیوه‌ای سنتی و بومی هستید، پس اتوبوس را انتخاب کنید.
اما اگر الویت اول شما تماشای زیباترین مناظر ممکن است، پس راه دریا را انتخاب کنید. اولین روز خود را به خوردن غذاهای دریایی تازه، بازدید از چشمه‌های آب گرم و شنا در تالاب زمرد، یک تالاب خیره کننده با آبشار اختصاص دهید. در روز دوم با یک قایق‌سواری کوتاه خودتان را به کو فی‌فی برسانید و در تفریحات متنوع و مناظر رویایی‌اش غرق شوید. بعد از گذشت این مدت حالا تایلند برای شما به پایان رسیده و باید خودتان را برای مقصد شگفت‌انگیز بعدی آماده کنید.

 

 

بیشترین گردشگران جهان، به کدام کشورها سفر کرده‌اند؟

 

 

کامبوج؛ معبد آنگکور و سیم ریپ

 

 

سیم ریپ

 

 

تنها با یک پرواز ۴ ساعته از کرابی می‌توانید خیلی راحت به سیم ریپ برسید. اولین روزتان را به کاوش در این شهر اختصاص داده و به بازدید از جاهایی مثل میداد فرانسوی قدیمی و بازار قدیمی بروید. سپس باقی اوقات را به استراحت در استختر هتل بپردازید. بعد خوردن شامی خوشمزه بدن خسته‌تان را مهمان خوابی راحت کرده و برای ماجراجویی فردا آماده شوید.

دومین روز خود در کامبوج را به بازدید از بزرگ‌ترین بنای یادبود مذهبی در جهان، معبد مشهور آنگکور وات اختصاص دهید. این معبد در قرن ۱۲ام به عنوان عبادتگاهی هندو ساخته شد اما خیلی خود به معبدی بودایی تغییر ماهیت داد.

 

 

ویتنام؛ هانوی و خلیج هالونگ

 

 

hanoi

 

 

کوله بارتان را ببندید و برای رفتن به هانوی ویتنام آماده شوید. روز اولتان را صرف گشت و گذار در شهر به خصوص دیدن میدان قدیمی با معبدش کوچک و غذاهای خیابانی‌اش کنید. روز دوم اما به دیدن خلیج شگفت‌انگیز هالونگ بروید. در صورت علاقه به ورزش‌های آبی به شما توصیه می‌کنیم که کایاک کرایه کنید و به گشت و گذار در اطراف خلیج بروید. این خلیج با صخره‌های شگفت‌انگیزش به شما امکان تجربه خیلی کارها مثل شیرجه و شنا را می‌دهد.

 

 

لائوس؛ لوآنگ پرابانگ

 

 

لائوس؛ لوآنگ پرابانگ

 

 

برای رفتن به چهارمین کشور تورتان ما لائوس را در نظر داریم. مخصوصا شهر لوآنگ پرابانگ جاییست که حتما باید به آن بروید. این پرواز از هانوی تنها کمی بیش از یک ساعت به طول می‌انجامد و برای زمانی که دارید بهترین گزینه محسوب می‌شود. لوآنگ پرابانگ از ۵۸ روستای کنار هم تشکیل شده که ۳۳ مورد آن‌ها در ثبت میرات جهانی یونسکو هستند. این شهر از شگفتی‌های طبیعی مانند غارها و آبشارها تا معابد و صومعه‌های زیبا برخوردار است. بازار شبانه را برای خریدی بسیار مقرون به صرفه از دست ندهید.

 

 

فیلیپین؛ پالاوان

 

 

فیلیپین؛ پالاوان

 

 

برای استراحت در روزهای پایانی سفر ما اقامتی دو روزه در پالاوان را در نظر گرفتیم. با پروازی ۳ ساعته به مانیل بروید و از آنجا با قایق‌سواری یک ساعته خودتان را به پالاوان رسانید. شما می‌توانید در این جزیره گرمسیری زیبا کاوش کنید، حمام آفتاب بگیرید و یا به شنا و غواصی بپردازید. حتی می‌توانید به ورزش‌های مهیج‌تری همچون شیرجه از صخره و جت‌اسکی سواری نیز نگاهی بیاندازید.

 

 

سنگاپور

 

 

singapore

 

 

برای آخرین روز سفر، سنگاپور را توصیه می‌کنیم. چه جایی بهتر از سنگاپور برای به پایان رساندن این تعطیلات فشرده‌ی به یادماندنی؟ شما با پروازی حدودا هفت ساعته می‌توانید به سنگاپور بروید. بهتر است طول پرواز را استراحت کنید و برای گردش در شهر مدرن و رنگی سنگاپور آماده شوید. این شهر با جاذبه‌های تفریحی و هزار رنگش بهترین اختتامیه را برای این تعطیلات به شما ارائه می‌دهد. در شهر بگردید و از زیباترین پارک‌ها و بترین نقاط تفریحی آن دیدن کنید. به خلیج مارینا بروید، و از اسکله کلارک دیدن کنید. سعی کنید نوشیدن چای عصرانه در هتل شیک و لاکچری لافلز را از دست ندهید.

مطالب مرتبط