محبوب‌ترین مقاصد تاریخی دنیا در سال ۲۰۱۹

جهان پر از نقاط شگفت‌انگیز طبیعی و دست ساخته‌ی بشر است. هر ساله میلیون‌ها نفر از بخش‌های مختلف دنیا به دیگر نقاط سفر می‌کنند تا تعطیلات خود را در کنار دوستان و خانواده بگذرانند. بسیاری مکان‌های تاریخی هم وجود دارند که تصمیم گیری درباره آن‌ها دشوار است. ما در این پست محبوب‌ترین نقاط تاریخی دنیا در بین گردشگران را معرفی می‌کنیم.

 

 

کامبوج؛ آنگکور، معبد آنگکور

 

 

کامبوج، آنگکور، معبد آنگکور

 

 

وات آنگکور بزرگ‌ترین معبد جهان‌ست که در آنگکور کامبوج واقع شده است. این معبد توسط یکی از پادشاهان قدرتمند هندو به نام سوریاوارمان دوم از امپراطوری خمر در حوالی قرن ۱۲ام ساخته شده است. آنگکور وات نمونه بارز هم‌جوشی بودایی و هندو بوده و نشانه جلال و ثروت دوره خمر می‌باشد.
این معبد یکی از مقاصد تاریخی بسیار در دنیاست که سالانه مردم زیادی را روانه کامبوج می‌کند. به جز این معبد، معابد جذاب دیگری نیز در اطراف وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها هم دیدن کنید. شما با سفر به آنگکور نه تنها جاذبه‌های تاریخی و مذهبی در دسترس دارید بلکه زیبایی‌های طبیعی مثل جنگل‌های سرسبز گرمسیری هم در دسترس شما قرار دارند.

 

 

روسیه؛ مسکو، کاخ کرملین

 

 

kremlin

 

 

کرملین به معنای کاخی در شهر، بین سال‌های ۱۴۸۲ تا ۱۴۹۵ ساخته شد تا محل زندگی تزار، شاه روسیه باشد. بعد از آن نیز این کاخ محل استقرار ریاست جمهوری این کشور یعنی ولادمیر پوتین است. به نظر می‌رسد کرملین در روسیه نقشی نظیر کاخ سفید در آمریکا را دارد. جدا از این، بسیاری دیگر از سازه‌های ارزشمند دیگر هم در همان حوالی کرملین قرار گرفته‌اند که موقعیت فوق‌العاده‌ای برای گردش و بازدید با تور روسیه را فراهم می‌آورند.

 

 

اینستاگرامی‌ترین هتل‌های دنیا را بشناسید

 

 

گواتمالا، تیکال

 

 

tikal

 

 

تیکال ویرانه‌های شهر باستانی تمدن مایا است که در جنگل‌های بارانی گواتمالا قرار دارد. به علاوه این شهر بهترین نقطه به جا مانده از تمدن مایا است. به علاوه شواهد تاریخی زیادی وجود دارد که افراد زیادی برای یافتن گنجینه به این منطقه سفر کرده‌اند. شما در بین این ویرانه‌های چیزهای زیادی برای کسف و بازدید دارید. موقعیت‌هایی برای جنگل‌گردی و بازدید از منطقه اطراف وجود دارد.

 

 

یونان، آتن، معبد پارتنون

 

 

parthenon

 

 

با این که معبد پارتنون وضعیت مساعدی ندارد اما هنوز هم یکی از معروف‌ترین مکان‌های تاریخی کل اروپا است که در تور اروپا امکان بازدید از آن را دارید. پارتنوت معبد اختصاصی الهه باستان آتنا است که در قرن ۵ام قبل از میلاد ساخته شده. این معبد که در دوره اوج امپراطوری آتن در سال ۴۴۷ قبل از میلاد ساخته شده بود در طی حمله ایرانیان در سال ۴۸۰ تا حدودی تخریب شد.
این معبد در قرن ششم به کلیسای مریم مقدس تبدیل شد. بعد از آن با حمله عثمانی‌ها در اوایل دهه ۱۴۶۰ به یک مسجد تبدیل گشت. سرانجام در سال ۱۶۵۷ این معبد به محاصره ونزی‌ها درآمد. تقریبا معجزه است که قسمت عمده‌ای از ساختار اولیه آن هنوز دست نخورده باقی مانده است.

 

 

بزرگترین مراکز خرید آسیا کجاست؟

 

 

چین، دیوار چین

 

 

چین، دیوار چین

 

 

دیوار بزرگ چین یکی از عظیم‌ترین و مشهورترین سازه‌های تاریخی است که مردم سراسر دنیا  با تور چین برای بازدید از آن روانه این کشور وسیع می‌شوند. دیوار چین در ابتدا از بخش‌های جدا از هم تشکیل شده بود اما کم کم و به مرور بهم متصل شده و به شکل یک دیوار دفاعی سراسری در آمد. بخش‌های معروف دیوار توسط اولین پادشاه چین Qin Shi Huang طی سال‌های ۲۰۶ تا ۲۲۰ قبل از میلاد ساخته شد. این دیوار نه تنها جزو عجایب هفتگانه جهان است بلکه شایعات می‌گویند که این دیوار از ماه دیده می‌شود.

 

 

تایلند، سخوتای

 

 

sukhothai

 

 

این شهر که در شمال مرکزی تایلند واقع شده پایتخت حکومت پادشاه سخوتای (سیام و یا تای) در قرن ۱۳ام بوده است. سخوتای به معنی سپیده‌دم خوشبختی برای دویست سال به عنوان پایتخت این پادشاهی برقرار ماند. این شهر مخروبه دارای بخش‌های مختلفی مثل معابد و بناهای تاریخی متعدد است که به ثبت میراث جهانی یونسکو در آمده‌اند. این شهر قدیمی در تور تایلند با پیش‌ زمینه طبیعت زیبا و دلربا، موقعیت‌های گردشگری متعددی را در اختیار جهانگردان قرار می‌دهد. به همین دلیل آن‌ها رفتن به این شهر را در کنار برنامه‌های سفر خود قرار می‌دهند.

 

 

جذاب‌ترین فستیوال‌های جهان برای انتخاب مقصد سفر هیجان‌انگیز

 

 

هند، آگرا، تاج محل

 

 

india-taj-mahal

 

 

تاج محل که نشانه وفاداری و عشق عمیق شاه جهان امپراطور ۵ام سلسله پادشاهی مغول است، به عنوان مقبره ممتاز محل ساخته شده است. این مقبره که تماما با سنگ مرمر سفید ساخته شده در فهرست عجایب هفتگانه جهان قرار گرفته است. تاج محل در سال ۱۹۸۳ به ثبت میراث جهانی یونسکو رسید.
هر ساله میلیون‌ها زوج با تور هند به تاج محل می‌روند تا چنین عشق و زیبایی را از نزدیک تماشا کنند. البته در حال حاضر دولت محلی بازدید توریست‌ها را محدود کرده است. زیرا آلودگی هوا بر کیفیت سفید سنگ مرمر این سازه تاثیر سو می‌گذارد.

مطالب مرتبط