سفر به زیباترین جنگل‌های بارانی در زیباترین پارک‌های ملی

جنگل‌های بارانی با تمام زیبایی‌ها و شکوهشان، از جهات بسیاری برای این کره‌ی خاکی حیاتی هستند. هم اینکه بار تنفس زمین را به دوش می‌کشند، هم این که بیش از ۵۰ درصد از حیوانات دنیا در آن‌ها زندگی می‌کنند. گردشگران نیز با رفتن به  پارک‌های ملی که دارای جنگل‌های بارانی هستند، وارد ماجراجویی جذاب و فراموش نشدنی از زیبایی‌های طبیعت و حیات وحش خواهند شد.
اما اگر نمی‌دانید زیباترین پارک‌های ملی دنیا که دارای جنگل‌های بارانی هستند در کدام نقاط دنیا قرار دارند، در ادامه‌ی مقاله‌ی امروز با ما همراه شوید.

 

 

پارک ملی دینتری؛ استرالیا

 

 

پارک ملی دینتری

 

 

دینتری یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های بارانی در دنیا محسوب می‌شود که در شمال شرقی کویینزلند استرالیا واقع شده است. جایی شامل جنگلی پر پشت و زیبا، ساحلی با شن‌های سفید و دریایی زیبا با آبزیان پرتعداد؛ این جنگل از نظر تنوع گیاهی و جانوری عالی بوده و نوعی کانگروی بسیار کم‌یاب در آن زندگی می‌کنند. این پارک ملی از سال ۱۹۸۸ به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

 

 

دومینیکن

 

 

دومینیکن

 

 

نام مستعار این کشور را "جزیره‌ی طبیعت کارابین" نامیده‌اند زیرا کل این جزیره با یک جنگل بارانی بزرگ پوشیده شده است. یک بخش صخره‌ای در این جزیره وجود دارد که بخش زیادی از ساخت و سازها در آن صورت گرفته و با توجه به اینکه درآمد کشور از راه همین جنگل و طبیعت به دست می‌آید، مردم و دولتش در نگهداری از آن سنگ تمام می‌گذارند. بخش زیادی از جنگل بارانی دومینیکن به عنوان پارک ملی در نظر گرفته شده و اگر اهل سفر به طبیعت و دیدار از انواع پرندگان باشید، این محل بهترین نقطه برای مسافرت شما خواهد بود.

 

 

بهترین مقاصد دنیا برای سفر در سال ۲۰۱۹

 

 

پارک ملی باکو؛ ساراواک، بورنئو

 

 

پارک ملی باکو (ساراواک، بورنئو)

 

 

ساراواک چندین پارک ملی دارد که قدیمی‌ترین آن‌ها با بیش از ۲۷ کیلومتر مربع وسعت در باکو است. شاید این پارک ملی کوچک به نظر برسد، اما تنوعی جذاب از انواع گیاهان و درختان، سواحل زیبا با پوشش گیاهی و مجموعه‌ای از جانوران زیبا از جمله تعداد بسیار زیادی میمون‌های پروبوسکی در خود جای داده است.
در تور باکو مسیری ۱۶ کیلومتری در این جنگل بارانی مشخص شده است تا بتوانید در آن به قدم زدن و دیدن از زیبایی‌های پارک ملی مشغول شوید، مسیری که به ساحل و دیدن گونه‌ای گیاه که بزرگ‌ترین گل جهان است ختم می‌شود.

 

 

جنگل بارانی هاراپان؛ سوماترا، اندونزی

 

 

harapan

 

 

یکی از متنوع‌ترین نقاط زیستی در تمام دنیا، جنگل بارانی هاراپان است که بسیاری گونه‌های در خطر انقراض در آن زندگی می‌کنند. از جمله این حیوانات می‌توان به ببرهای سوماترایی، اورانگوتان، فیل‌های آسیایی، ببرهای محلی و پلنگ‌های ابری اشاره کرد. اسم مستعار این مکان "جنگل امید" است که حالا با تلاشی که فعالان برای حفظ محیط زیست آن و حفظ گونه‌های در خطرش به کار بسته‌اند، به خوبی حفظ شده است. حتی از نظر تنوع پرندگان نیز تا به امروز ۳۰۵ گونه پرنده‌ی مختلف در آن به ثبت رسیده است.

 

 

مکان‌هایی در آسیا که حس می‌کنید در اروپا هستید

 

 

پارک ملی یاسونی؛ اکوادور

 

 

پارک ملی یاسونی (اکوادور)

 

 

پارک ملی یاسونی هم به جنگل‌های بارانی‌اش معروف است هم به اینکه دوزیستان زیادی داشته که از هر جای دیگری در دنیا بیشتر به چشم می‌آیند. تا به حال بیش از ۱۵۰ گونه از دوزیستان در این پارک ملی ثبت شده است. با این حال یاسونی را نباید تنها خانه‌ی این گونه حیوانات دانست، چون گونه‌های متنوعی از پرندگان و پستنداران در محیطی زیبا و منحصر به فرد از نظر پوشش گیاهی به زندگی مشغولند.
این پارک ملی بخش بزرگ و محافظت شده‌ای است که قسمتی از قلب جنگل‌های بارانی آمازون را به خود اختصاص داده. البته بازدید از این پارک به هیچ وجه آسان نیست. شما باید ابتدا با پرواز یا اتوبوس خود را از کویتو به کوکا رسانده و سپس با سافاری‌های مخصوص و به وسیله جیپ به دیدن یوزپلنگان، کیمن‌ها، لاکپشت‌ها و بسیاری جانوران دیگر بروید.

 

 

پارک ملی کائو یای؛ تایلند

 

 

پارک ملی یاسونی (اکوادور)

 

 

پارک ملی کائو یای، اولین و قدیمی‌ترین پارک ملی تایلند محسوب می‌شود. این پارک از سال ۱۹۶۲ پایه گذاری و مورد حفاظت قرار گرفته و به واسطه فاصله‌ی کمش تا بانکوک، گردشگران زیادی را در تور تایلند هر ساله از آن بازدید می‌کنند. کائو یای دارای بیش از ۴۰ آبشار زیبا، ۱۱۲ گونه پستانداران مختلف و بیش از ۴۰۰ گونه پرنده بوده و با این سطح از تنوع جانوری، از بهترین پارک‌های ملی است که جنگلی بارانی در قلبش دارد. برای رفتن به پارک، امکانات زیادی وجود دارد که در سفر به بانکوک می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، اگر هم به پارک رفتید می‌توانید اسکوتر یا دوچرخه کرایه کنید و با خیال راحت از گشتن در این مسیر زیبا لذت ببرید.

مطالب مرتبط