۸ شهر ایده‌آل در آسیا برای گیاه‌خواران

کشورهای آسیایی به تنوع غذایی شهرت دارند. هر بخشی از آسیا غذاهای مختص به خود را داشته که در رنگ‌ها و طعم‌های مختلف دل از گردشگران سرتاسر جهان می‌برد و به همین واسطه جمعیت زیادی از مسافران را به قاره‌ی کهن می‌کشاند. این روزها بسیاری از رستوران‌های شهرهایِ بزرگ، دارای منوهای مختلف غذاهای گیاهی هستند، اما شهرهای خاصی وجود دارند که به طور کلی برای گیاه‌خواران بسیار مناسب‌تر از دیگر شهرها به حساب می‌آیند. امروز ما سعی داریم در مقاله‌مان به شهرها بپردازیم.

 

 

۱- تایپه، تایوان

 

 

تایپه، تایوان

 

 

تایپه به لطف تعداد بسیار زیادی رستوران گیاهی و همچنین تنوع چشم‌نواز غذاهای گیاهی که دارد، سال ۲۰۱۸ به صدر لیست سایت PETA رسید. چیزی که شما در تایپه تجربه می‌کنید، تنوعی از غذاهای محلی گیاهی در کنار رستوران‌ها و کافه‌هایی است که غذاهای و حتی دسرهای بین‌اللمی را به فروش می‌رسانند. نکته آخر رستوران‌هایی هستند که غذاهای ترکیبی به فروش رسانده و دستورهای گیاهی بین‌المللی را با طعم‌دهنده‌ها و مواد اولیه محلی مخلوط می‌کنند تا غذایی متفاوت و خوشمزه را آماده کنند.

 

 

۲- سنگاپور

 

 

سنگاپور

 

 

 

سنگاپور هم از دیگر کلان‌شهرهای آسیاست که توانسته با رستوران‌های پرتعدادش که مختص گیاه‌خواران درست شده، از بهترین انتخاب‌ها برای گردشگران تور کوالالامپور + سنگاپور  باشد. در این کشور غذاهای محلی خاصی وجود ندارد و اغلب رستوران‌هایی که غذاهای آسیایی می‌فروشند، منویی مملو از غذاهای چینی، هندی یا تایلندی دارند. از نکات بسیار جذاب سنگاپور، رستوران‌هایی همچون VeganBurg است که در آن‌ها می‌توانید غذاهایی همچون انواع برگرهای یا استیک‌ها را که عموما به صورت گوشتی تهیه می‌شوند، گیاهی سفارش دهید.

 

 

عجیب‌ترین دریاچه‌های توریستی؛ از گورستان حیوانات تا رقص با عروس دریایی

 

 

۳- بانکوک، تایلند

 

 

بانکوک، تایلند

 

 

فرهنگ غذایی تایلند، مملو از انواع غذاهای گیاهی است که آن‌ها را نه تنها در بانکوک، بلکه در تمامی شهرهای این کشور می‌توانید پیدا کنید. چیزی که بانکوک را از دیگر شهرها متمایز می‌کند، انتخاب‌های گسترده شما در این شهر است. از رستوران‌های تماما گیاهی لوکس تا دکه‌های غذا فروشی که انواع خوردنی‌های گیاهی را به فروش می‌رسانند، باعث شده تا در سفر با تور تایلند ، بانکوک از متنوع‌ترین محل‌ها برای گیاه‌خواران محسوب شود.

 

 

۴- ماکاتی، فیلیپین

 

 

 فیلیپین

 

 

هر کسی که به محله تجاری ماکاتی در فیلیپین سفر کرده باشد، می‌داند که این نقطه از شهر، بهشتی برای گیاه‌خواران یا کسانی است که به این دست غذاها علاقه‌مند هستند. رستوران‌های گیاهی بسیار معروفی از جمله Greenery Kitchen در این بخش از فیلیپین هستند که شهرتی جهانی داشته و غذاهایشان از بهترین‌ها هستند. در ماکاتی هم رستوران‌های زیادی پیدا خواهید کرد که غذاهای اغلب گوشتی را به صورت گیاهی پخت می‌کنند. به همین خاطر تعداد بسیار زیادی ساندویچی کاملا گیاهی در ماکاتی است که هر گیاه‌خواری را بر سر شوق می‌آورد.

 

 

مقاصد ایده‌آل برای عاشقان غذا؛ بازارهای غذای اروپایی

 

 

۵- بنگلور، هند

 

 

 بنگلور، هند

 

 

تور هند به طور کلی یکی از بهترین گزینه‌های سفر برای گیاه‌خواران در تمام جهان محسوب می‌شود. مردم این کشور فرهنگ متفاوتی دارند که به همان واسطه، بخش زیادی از آن‌ها عملا گیاه‌خوار محسوب می‌شوند. بنگلور اما در میان تمام شهرهای هند، از تنوع غذایی بیشتری در این زمینه برخوردار بوده و رستوران‌های بسیار زیادی در سطوح مختلف دارد که می‌توانید در آن‌ها غذاهای کاملا گیاهی سفارش دهید.

 

 

۶- هنگ‌کنگ

 

 

هنگ‌کنگ

 

 

هنگ کنگ از قدیم به داشتن غذاهای گیاهی معروف بود و بعداز اینکه این چنین به شهری گردشگرپذیر بدل شد، رستوران‌های گیاهی یکی پس از دیگری در آن گشایش پیدا کردند. حتی جاهایی همچون LockCha Tea House در این شهر وجود دارند که منوی فوق‌العاده‌شان، آرزوی هر گیاه‌خواری به شمار می‌رود. جدا از چندین و چند کافه و رستوران متفاوت از هم، هنگ کنگ جایی است که شما می‌توانید سوپر مارکت کاملا گیاهی و بزرگ Green Common را در آن پیدا کنید. یکی از معدود سوپرمارکت‌های دنیا که همه چیزش گیاهی بوده و هیچ محصول حیوانی در آن پیدا نمی‌شود.

 

 

۷-بالی، اندونزی

 

 

بالی

 

 

اندونزی هم از آن کشورهایی است که شما می‌توانید مجموعه‌ای بزرگ از غذاهای محلی کاملا گیاهی در آن پیدا کنید. تور بالی نیز از قائده کشور جدا نیست و اگر چه این جزیره را به واسطه انواع غذاهای دریایی‌اش می‌شناسند، اما رستوران‌های گیاهی متعددی در این جزیره وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید غذاهای بسیار خوبی پیدا کنید. از جمله این رستوران‌ها می‌توان به Sayuri Healing Food اشاره کرد که نه تنها منوی آن تماما گیاهی است، بلکه مواد اولیه‌اش کاملا اورگانیک بوده و حتی در ساندویچ‌هایش از پنیر گیاهی نیز استفاده می‌کند.

 

 

۸ کشور برتر برای سفر‌های ماجراجویانه در سال ۲۰۱۹

 

 

هوشی‌ مین، ویتنام

 

 

هوشی‌ مین، ویتنام

 

 

ویتنام نیز همچون کشورهای دیگر همجوارش، دارای غذاهای گیاهی زیادی است. کشوری که برنج در آن رونق بسیاری داشته و کنار بسیاری غذاها می‌توانید آن را پیدا کنید. ویتنامی‌ها غذاهای گیاهی خاصی دارند که بعد از توسعه گردشگری در این کشور، به شهرت جهانی رسیده و در دنیا نیز پخت می‌شود. غذاهایی همچون سوپ نودل فو که از بهترین‌ها هستند. هوشی مین، از گردشگرپذیرترین شهرهای ویتنام بوده که مملو از انتخاب‌های متنوع برای گیاه‌خواران است.

مطالب مرتبط