بهترین نقاط دنیا برای خوردن بستنی از نگاه نشنال جغرافی

بستنی یکی از محبوب‌ترین دسرهای دنیاست که قدمت آن به قرن‌ها قبل بر می‌گردد. این دسر سرد و شیرین که در طول تاریخ با یخ و شربت تهیه می‌شد و به عنوان یکی از خوراکی‌های درباری شنلخته می‌شد امروزه یکی از پرطرفدارترین و اینستاگرامی‌ترین دسر دنیا محسوب می‌شود. خلاقیت در نوع ساخت، طعم و نحوه سرو آن‌ها باعث شده تا این خوراکی خوشمزه به یکی از جاذبه‌های توریستی هم بدل شود. بیایید با هم به بهترین بستنی فروشی‌های دنیا سری بزنیم.

 

 

پنسسیلوانیا؛ فیلادلفیا، Capogiro Gelato

 

 

پنسسیلوانیا؛ فیلادلفیا، Capogiro Gelato

 

 

این بستنی فروشی منحصر به فرد و برجسته محصولاتش را از تازه‌ترین مواد تولیدی تهیه می‌کند. مثلا شیرها را از گاوهایی که از علفزاران آمیش تغذیه کرده‌اند تهیه می‌کند. شما می‌توانید هر روزه بهترین بستنی‌ها را با طعم‌هایی که در هر جایی پیدا نمی‌کنید در دسترس داشته باشید.
طعم‌هایی مثل وانیل بوربن ماداگاسکار، انار، فندق، دارچین، شیر نارگیل تایلندی، و همچنین طعم‌های فوق‌العاده دیگر برای انتخاب وجود دارد. این برند چهار کافه در فیلادلفیا دارد که می‌توانید به هر کدام که خواستید بروید.

 

 

آمریکا؛ میسوری، سنت لوییس، Ted Drewes Frozen Custard

 

 

آمریکا؛ میسوری، سنت لوییس، Ted Drewes Frozen Custard

 

 

همانطور که می‌دانید کاستارد یک خوراکی خوشمزه و شیرین شبیه به فرنی است. در این به اصطلاح بستنی فروشی، کاستاردها با تخم مرغ، کرم تازه و شکر تهیه می‌شود و طعمی شبیه به خویشاوند خود یعنی بستنی ارائه می‌دهد.
این کافه که از سال ۱۹۳۱ در بلوار گرند فعالیت می‌کند، خوراکی‌های مختلفی همچون معجون‌ها، شیک‌ها، انواع نوشیدنی‌های سنتی و مدرن، آبمیوه‌ها و همچنین بستنی‌های مختلف را عرضه می‌کند. شما در فروزن کاستارد می‌توانید طعم‌های بهشتی فوق‌العاده‌ای را امتحان کنید.

 

 

عجیب‌ترین دریاچه‌های توریستی؛ از گورستان حیوانات تا رقص با عروس دریایی

 

 

آمریکا؛ کالیفورنیا، سان فرانسیسکو، Bombay Ice Creamery

 

 

آمریکا؛ کالیفورنیا، سان فرانسیسکو، Bombay Ice Creamery

 

 

شما می‌توانید برخی از بهترین بستنی‌های هندی را در اینجا و در سان فرانسیسکوی آمریکا در طعم‌هایی پیدا کنید که در کم‌تر جایی می‌توان آن‌ها را دید. طعم‌هایی که به طور واقعی شبه جزیره هند را تعریف می‌کنند. هند سرزمین ادویه است و شما در این بستنی فروشی می‌توانید بستنی‌های بی‌نظیری از طعم‌های گرمسیری مثل هل، دارچین، زنجبیل، زعفران، گل رز، نارگیل و طعم‌هایی از این دست را پیدا کرده و نوش جان کنید. بی‌شک این بستنی‌های معطر و خوش مزه سلیقه شما را در انتخاب طعم‌های مورد علاقه تغییر خواهند داد.

 

 

جامائیکا؛ کینگستون، Devon House

 

 

جامائیکا؛ کینگستون، Devon House

 

 

ساختمان این بستنی فروشی در اواخر قرن ۱۹ام برای اولین میلیونر سیاه پوست جامائیکایی با معماری بی‌نظیر کارائیبی ویکتوریایی ساخته شد. حالا این ساختمان میزبان بهترین بستنی‌های جزیره است. شما در این بستنی فروشی با منوی رنگی ۲۷ طعمی عملا قادر به انتخاب نخواهید بود. طعم‌های متنوع و مختلفی همچون گیلاس، سنتی با پسته، طعم عجیب و غریب مانگو، نارگیلی و خامه‌ای در دسترس شما برای سفارش دادن قرار دارد. شما می‌توانید از این طعم‌های عجیب سفارش داده و در فضاهای سرسبز از خوردن آن‌ها لذت ببرید.

 

 

مقاصد ایده‌آل برای عاشقان غذا؛ بازارهای غذای اروپایی

 

 

آرژانتین؛ بوئنوس آیرس، Heladeria Cadore

 

 

آرژانتین؛ بوئنوس آیرس، Heladeria Cadore

 

 

بوئنوس آیرس به عنوان پایتخت آرژانتین وفور بستنی را در گوشه و کنار شهر ارائه می‌دهد. یکی از محبوب‌ترین نقاط شهر برای خوردن بستنی Heladeria Cadore است که در منطقه شلوغ تئاتر قرار گرفته است. خانواده Olivotti دستور مخصوص خانوادگی‌شان از روستای Cadore ایتالیا به بوئنوس آیرس آوردند و از سال ۱۹۵۷ در مکان فعلی به فعالیت پرداختند و رفته رفته به شهرت زیادی رسیدند. این بستنی که دستور تهیه‌ای قدیمی و سری دارد شما را به یک مهمانی فرهنگی و تاریخی دعوت می‌کند. شما با رفتن به این بستنی فروشی می‌توانید از قلب بوئنوس آیرس به دشت‌های سبز ایتالیا سفر کنید.

 

 

ژاپن؛ توکیو، Ice Cream City

 

 

ژاپن؛ توکیو، Ice Cream City

 

 

با دو جین شعبه فعال و بیش از ۳۰۰ طعم مختلف این بستنی فروشی به معنای واقعی کلمه یک شهر بستنی موهمی محسوب می‌شود. آیا می‌توانید حتی ۵۰ طعم را در ذهن‌تان تصور کنید؟ حالا شما مقابل ۳۰۰ طعم جادویی مختلف قرار دارید. شما در این بستنی فروشی برجسته می‌توانید طعم‌های ناشناخته‌ای مثل ریشه ارکیده تا نمک دریایی جزایر گرمسیری را پیدا کنید. اما اگر سلیقه معمولی‌تری دارید انواع جلاتو، بستنی‌های آمریکایی و طعم‌های آشنا مثل توت فرنگی، شاه توتی، سیب ترش، انواع کاکائو تا نسکافه و قهوه نیز موجود است. شهر بستنی از تجارب منحصر به فرد توکیو است که رفتن به آن بر هر گردشگری واجب است.

 

 

معرفی مقاصد گردشگری مناسب برای سفر‌های چند مقصدی

 

 

ترکیه؛ استانبول، A’jia Hotel

 

 

ترکیه؛ استانبول، Ajia Hotel

 

 

هیچ چیز در این هتل به اندازه نمای بسفور رمانتیک نیست آن هم زمانی که روی تراس هتل لم داده‌اید و از خوردن بستنی فوق‌العاده خوشمزه‌تان لذت می‌برید. شما در تور استانبول می‌توانید بستنی وانیلی سرخ شده منحصر به فردی را امتحان کنید و یا از بستنی ساندویچی سنتی ترکیه که از شیز بز ساخته می‌شود بخورید. با این که هر زمانی منظره بسفور و این بستنی‌های منحصر به فرد عالیست اما سعی کنید عصر و زمانی نزدیک به غروب را در این تراس بگذرانید و از تماشای چراغ‌های زرد روشن شده بسفور لذت ببرید و مشغول خوردن بستنی شوید.

مطالب مرتبط