سفرهای جادویی برای بازدید از عجایب هفت‌گانه جهان

عجایب هفتگانه جدید جهان، از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری هستند که هر ساله از تور نوروزی گرفته تا تور فصلی آن‌ها طرفداران زیادی دارد. اما پیش از آنکه خودتان را برای سفر به یکی از این عجایب هفتگانه آماده کنید، بهتر است با آن‌ها آشنا شوید:

 

 

۱- کولوسئوم رم

 

 

کولوسئوم رم

 

 

بر اساس آنچه تا امروز در تاریخ ثبت شده است، کولوسئوم رم، بزرگترین آمفی تئاتری است که بشر ساخته است. این آمفی تئاتر، حدود ۱۹۰۰ سال پیش ساخته شده است.
کولوسئوم رم، بر خلاف زیبایی معماری و روح هنری که دارد، در طول سال‌ها شاهد اتفاقات تاریخی تلخ، جنگ‌های قدرت طلبانه و پیکارهای خونین بود. آنچه امروز از کولوسئوم شگفت‌انگیز باقی مانده است، تنها سایه‌ای از عظمت آن را به ما نشان می‌دهد. چراکه پس از سالیان سال غارت آن توسط پاپ‌ها و اشراف‌زادگان روم، برای تأسیس کلیساها و املاک خود دو سوم از بخش اصلی آن نابود شده است.

 

 

۲- شهر پترا

 

 

 

 

شهر پترا در جنوب کشور اردن و در نزدیکی شهر امان قرار گرفته است. این سرزمین مرموز، در سال ۲۰۰۷ به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید شناخته شد. این شهر باستانی تمام از سنگ و صخره ساخته شده است و به همین دلیل هم یونانی‌ها، نام پترا یعنی سرزمین سنگ‌ها را برای آن برگزیده‌اند.
این شهر باستانی در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. در سراسر شهر پترا، کوه‌ها و تخته‌سنگ‌های قرمز و صورتی تراشیده شده را خواهید دید که رنگ گل سرخ را به یاد می‌آورد. به همین دلیل هم شهر پترا به شهر گل سرخ معروف شده است.

 

 

مقاصد ایده‌آل برای عاشقان غذا؛ بازارهای غذای اروپایی

 

 

۳- تاج محل

 

 

taj-mahal

 

 

تاج محل، بنای مشهوری است که به عنوان زیباترین و باشکوه‌ترین آرامگاه جهان شناخته می‌شود. این بنای اعجاب‌انگیز که به طور کامل از سنگ مرمر ساخته شده است، با دهلی نو پایتخت هند تنها ۲۰۰ کیلومتر فاصله دارد. این شاهکار جهانی در سال ۱۹۸۳ در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
آنطور که در تاریخ آمده، شاه جهان، این بنا را به احترام همسر محبوبش که در هنگام زایمان، جانش را از دست داده بود، ساخته است. جالب است بدانید همسر شاه جهان، زنی ایرانی بود و معماران این بنا نیز احمد لاهوری و حمید لاهوری هر دو ایرانی‌تبار بودند. به همین دلیل هم در مرکز این باغ یک نهر آب خواهید دید که درست مانند باغ‌های ایرانی ‌است.

 

 

۴- دیوار بزرگ چین

 

 

 دیوار بزرگ چین

 

 

این تصور که دیوار بزرگ چین را می‌توان از فضا مشاهده کرد، تصویر اشتباهی است. با این حال نمی‌توان در عظمت این دیوار که طول آن بیش از ۲۰ هزار  کیلومتر است، تردید داشت.
این دیوار بیشتر از ۲۳۰۰ سال پیش، برای حفاظت کشور چین از حمله مهاجمان شمالی ساخته شده بود و در سال ۱۹۸۷در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. بخش‌هایی از دیوار چین به خوبی حفظ شده‌است، اما برخی بخش‌های آن در حال ترمیم و بازسازی است.

 

 

معرفی مقاصد گردشگری مناسب برای سفر‌های چند مقصدی

 

 

۵- چیچن ایتزا

 

 

چیچن ایتزا

 

 

یک مجموعه باستانی باشکوه است که در کشور مکزیک واقع شده و به کشف بخش مهمی از تاریخ تمدن مایا کمک کرده است. این مجموعه در حدود ۳۰۰ هکتار فضا را به خود اختصاص داده است و در حدود ۴۱۵ سال پیش از میلاد ساخته شده است.
عظمت چیچن ایتزا آنقدر چشم‌گیر است که حتی از قدم زدن در میان خرابه‌های باقیمانده از آن هم شگفت‌زده خواهید شد. هرم مومولان، معبد ببرها و دادگاه توپچی بخش‌های دیدنی چیچن ایتزا است که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده‌است.

 

 

۶- قصر ماچو پیچو

 

 

چیچن ایتزا

 

 

ماچو پیچو یک قصر افسانه‌ای در کشور پرو در آمریکای جنوبی است که در قرن ۱۵ میلادی، بر روی کوهستانی که ۲۴۳۰ از سطح دریا، بالاتر است، ساخته شده است. این قصر، یادگاری به جا مانده از امپراتوری اینکاها است که برخی از آن به عنوان سرزمین مقدس یاد می‌کنند.
این بنای باشکوه در سال ۱۹۸۳ میلادی به‌عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد. ماچو پیچو پر بازدیدترین مکان توریستی کشور پرو و یکی از مهم‌ترین منابع درآمد این کشور است.

 

 

بهترین لگولندهای دنیا در کدام شهرها هستند؟

 

 

۷- تندیس مسیح منجی

 

 

 تندیس مسیح منجی

 

 

تندیس مسیح، مجسمه مشهوری در شهر ریو دوژانیرو برزیل است که حدودا در ارتفاع ۷۰۰ متری کوه کورکووادو که در پارک ملی جنگل تیجاکا قرار دارد، ساخته شده است. این مجسمه که ۳۰ متر ارتفاع و ۲۸ متر عرض دارد، یکی از نمادهای مسیحیت در تمام دنیا است.
شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید تندیس مسیح، پنجمین مجسمه دنیا و بزرگترین تندیس مذهبی جهان است. بر اساس آمار موجود، هر سال نزدیک به دو میلیون نفر از این بنا بازدید می‌کنند. تندیس مسیح، در سال ۲۰۰۷ به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان معرفی شد.

 

 

و تنها بازمانده عجایب هفتگانه قدیمی جهان؛ هرم بزرگ جیزه

 

 

هرم بزرگ جیزه

 

 

هرم بزرگ جیزه، قدیمی‌ترین جاذبه توریستی این سیاره و تنها بازمانده باقیمانده از عجایب هفتگانه جهان است که در کشور مصر و نزدیکی شهر قاهره قرار گرفته است و یکی از جذاب‌ترین منظره‌های زمین است که قدمتش به سلسله چهارم فرعونیان می‌رسد.
این هرم شگفت‌انگیز در فاصله سال‌های ۲۵۸۹ تا ۲۵۶۶ قبل از میلاد مسیح ساخته شده است و تا زمانی که ساخت برج ایفل در سال ۱۸۸۹ میلادی به پایان رسید، رکوردی برای بلندترین ساختار جهان که به دست انسان ساخته شده، بود.

مطالب مرتبط