سفر به بزرگ‌ترین بازارهای دنیا

این روزها تمام مقاصد گردشگری مهم جهان پر شده از مراکز خرید بزرگ که مملو از فروشگاه‌هایی با برندهای مهم و گران‌قیمت هستند. اما هنوز خرید کردن در بازارها لذتی متفاوت دارد. بازارهایی که عموما قدمتی طولانی دارند و سال‌هاست که مردم در آن‌ها به خرید مشغولند. در این بین ما قصد داریم امروز بازارهای مهمی را به شما معرفی کنیم که بزرگ‌ترین‌ها در جهان هستند.

 

 

خان الخلیلی؛ مصر

 

خان الخلیلی؛ مصر

 

 

قدمت این بازار به ۱۳۸۲ میلادی بر می‌گردد و به همین خاطر نه تنها بزرگ‌ترین بلکه یکی از قدیمی‌ترین بازارهای جهان است که هنوز برپا بوده و بیش از ۹۰۰ فروشگاه را میزبانی می‌کند. چیزهایی که این بازار بزرگ به آن معروف است، ظروف شیشه‌ای و برنجی، عطر و زیرورآلات نگین دار بوده که بخش زیادی از خریداران، به خاطر خرید این اجناس به بازار می‌روند. حتما در هنگام رفته به خان الخلیلی، از دروازه‌ی قدیمی بازار دیدن کنید، که خود یکی از میراث باستانی مصر محسوب می‌شود.

 

 

چاتوچاک؛ تایلند

 

 

چاتوچاک؛ تایلند

 

 

در تور تایلند بازار آخر هفته‌های بانکوک همچون شهری کوچک است و باید آن را دید تا بتوان عظمت و بزرگی‌اش را باور کرد. چاتوچاک در زمینی به بزرگی ۱۴ هکتار، هر آخر هفته برپا شده و بین ۹ تا ۱۵ هزار غرفه در آن بازگشایی می‌شود و حدود ۲۰۰ هزار نفر هر روز از آن بازدید می‌کنند.
وسایل خیره کننده برای شهری که بازار زیاد دارد و انتخاب‌های متعددی پیش پای مسافران است. چاتوچاک همچون دیگر بازارهای تایلند پر شده از انواع اجناس مختلف همچون لباس و پوشاک تا وسایل دست ساز و البته انواع غذاهای خیابانی. سعی کنید در تعطیلات مهم به این بازار نروید که جمعیت بسیار زیادی به آن مراجعه کرده و گردش در آن را برایتان مشکل می‌کند.

 

 

۸ کشور برتر برای سفر‌های ماجراجویانه در سال ۲۰۱۹

 

 

خیابان معبد؛ هنگ کنگ

 ‍

 

 hong-kong

 

 

بازار شبانه‌ای که در این خیابان شکل می‌گیرد، جدا از اینکه یکی از بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین بازارهای آسیا و دنیاست، یکی از عجیب‌ترین‌ها نیز هست. شما در این بازار انواع جنس‌هایی که فکرش را بکنید می‌توانید خریداری کرده و هنرمندان و تردستانی را ببینید که شب‌ها در این بخش از هنگ کنگ به نمایش می‌پردازند. از نکات جالب این بازار، انتخاب‌های زیادی است که برای مردان وجود دارد. بر خلاف بازارهای زیادی در دنیا که پر شده از لباس‌های زنانه، در این بازار می‌توانید غرفه‌های بسیار زیادی را ببینید که پوشاک مردانه به فروش می‌رسانند.

 

 

کاشگر؛ چین

 

 

کاشگر، چین

 

 

این بازار بسیار بزرگ در چین همچون چاتوچاک، بیش از ۲۰۰ هزار نفر در هر روز را به خود می‌بینید که همه چیز از وسایل بزرگ همچون مبلمان و دوچرخه تا کوچک‌ترین چیزها را می‌توانند در آن خریداری کنند. بازار بزرگ کاشگر هر یکشنبه‌ها شکل می‌گیرد و جمعیت که به آن مراجعه می‌کنند، فضایی شلوغ و پرهیاهو را می‌سازند، پس بهتر است در زمان‌هایی که به تعداد گردشگران تور چین اضافه می‌گردد، خیال رفتن به این مکان را از سر بیرون کنید. نکته دیگر در مورد بازار کاشگر اینکه این مکان بزرگ‌ترین بازار کاملا روباز جهان محسوب می‌شود.

 

 

بازار چیانگ مِی؛ تایلند

 

 

chiang-mai

 

 

این بازار نیز هر یکشنبه‌ها بعد از غروب آفتاب شکل می‌گیرد و دومین بازار بزرگ کل تایلند محسوب می‌شود. متاسفانه این بازار که روزی مملو از اجناس دست ساز و پارچه‌های ابریشم بود، حالا تبدیل شده به بهشتی برای خریداران اجناس تقلبی، از ساعت رولکس تقلبی تا فیلم‌هایی که به صورت غیر قانونی کپی شده‌اند.
با این حال هنوز هستند مغازه‌های زیادی که به فروش انواع پارچه از جمله ابریشم و همچنین سنگ‌های زینتی بپردازند. زمانی که که به این بازار شبانه پر جنب و جوش وارد شدید، فراموش نکنید که اول از همه سر قیمت حتما با فروشنده چانه‌ بزنید و اینکه غذاهای خیابانی آن را در تور تایلند فراموش نکنید.

 

 

بازار بزرگ؛ ترکیه

 

 

بازار بزرگ؛ ترکیه

 

 

بازار بزرگ تکیه یکی از نمادهای تور استانبول به حساب می‌آید. جایی که بیش از ۴ هزار فروشگاه مختلف از زیورآلات، فرش و چرم تا اجناس خرد در آن وجود داشته و در روزهای شلوغ و تعطیلاتی که استانبول پر می‌شود از جمعیت، بیش از ۴۰۰ هزار نفر را به خود می‌بیند، رقمی شگفت‌انگیز که البته بسیاری عقیده دارند آمار درست کم‌تر از این حرف‌هاست و تنها در بعضی روزهای سال، امار بازدیدکنندگان به این رقم می‌رسد. در نهایت هر چه که باشد بازار بزرگ استانبول چه از نظر زیبایی و قدمت چه از نظر بزرگی، یکی از بهترین‌ها در سراسر جهان است.

 

 

هتل‌های مناسب برای اقامت همراه کودکان در جنوب شرقی آسیا

 

 

بازار پایک پلیس، آمریکا

 

 

worlds-biggest-markets/pike-place-market

 

 

بازاری که در شهر سیاتل واقع شده و خیلی‌ها آن را با نام بازار سیاتل یا بازار پابلیک می‌شناسند. این بازار که در زمینی به مساحت ۴ هکتار برپا می‌شود، قدیمی‌ترین بازار آمریکاست که هنوز هم به حیات خود ادامه داده و روزانه حدود ۴۰ هزار نفر بازدیدکننده دارد. در این بازار جدا از اقلامی که در همه‌ی بازارهای جهان می‌بینید، کتب قدیمی و اجناس آنتیک نیز بسیار طرفدار دارند.

مطالب مرتبط