قطارسواری‌ در بهترین مسیر‌های کره زمین

سفر با قطار شاید به نسبت به وسیله‌ای همچون هواپیما زمان بیشتری را صرف خودش کند و شما مجبور باشید زمان بیشتری را صرف کنید اما شانس این را دارید که مناظر شگفت‌انگیزی را به تماشا بنشینید و احیانا از مقابل نشانه‌های سرزمینی برجسته‌ای عبور کنید. ما در این مقاله جذاب‌ترین و چشمگیرترین مسیرهای دنیا را معرفی می‌کنیم.

 

 

آفریقای جنوبی؛ کیپ تاون به پرتوریا

 

 

آفریقای جنوبی؛ کیپ تاون به پرتوریا

 

 

یکی از قطارهای معروف و بسیار شناخته شده قطار آبی مربوط به دهه ۱۹۲۰ است. شما می‌توانید سوار این قطار شوید و از کیپ تاون ظرف ۷ ساعت خودتان را به پرتوریا برسانید. شگفتی اصلی این مسیر منظره‌های فوق‌العاده زیبایی است که در طی این هفت ساعت شاهد آن خواهید بود. این مسیر جذاب ۱۶۰۰ کیلومتر طول داشته و دو توقف در آن انجام می‌شود. یکی از توقف‌ها در Matjiesfontein (در مسیر کیپ تاون به پرتوریا) و دیگری در Kimberley (پرتوریا به کیپ تاون) صورت می‌گیرد.

 

 

ژاپن؛ توکیو به کیوتو

 

 

ژاپن؛ توکیو به کیوتو

 

 

حتی با وجود فاصله‌ای که بین این دو شهر قرار دارد اما به خاطر پیشرفت تکنولوژی و مهندسی‌های فوق پیشرفته این مسیر ۷۰۰ کیلومتری با قطار سریع پیموده می‌شود که مدت سفر را به دو ساعت و پانزده دقیقه کاهش می‌دهد. به عبارت ساده‌تر شما می‌توانید صبح‌تان را در توکیوی مدرن و پرهم‌همه شروع کنید و عصر را در میان معابد شگفت‌انگیز کیوتو در حال قدم زنی باشید. برجستگی اصلی این مسیر به قطار سریع‌السیر و مهندسی پیشرفته آن است.

 

 

پیشنهاد مقصد سفر برای افرادی با شخصیت درونگرا

 

 

روسیه؛ مسکو به ولادیوستوک

 

 

روسیه؛ مسکو به ولادیوستوک

 

 

اتصال روسیه غربی به اقیانوس آرام توسط هزاران کیلومتر راه آهن، باعث شده تا این مسیر یکی از مشهورترین و شناخته شده‌ترین مسیرهای ریلی دنیا شود. در این مسیر، ۳ گزینه اصلی برای سفر وجود دارد که طولانی‌ترین آن از مسکو به ولادیوستوک انجام می‌گیرد.
این مسیر ۹٫۲۵۸ کیلومتری طی ۷ روز انجام می‌شود. شما در طول این ۷ روز بارها و بارها در نقاط مختلف متوقف می‌شوید و شانس دیدن نواحی گسترده‌ای را دارید. دو مسیر دیگر یعنی Trans-Mongolian و Trans-Manchurian به پکن در چین می‌رسند و به همان اندازه مناظر زیبا و چشمگیری را مقابل چشمان به تصویر می‌کشند. با تور روسیه می‌توانید این سفر را انتخاب کنید. 

 

 

پاریس به استانبول

 

 

 پاریس به استانبول

 

 

با تور استانبول سفرهای بسیار وجود دارد که می‌توانید روی Venice-Simplon Orient Express داشته باشید اما بی‌شک یکی از جذاب‌تری آن‌ها مسیر پاریس به استانبول است. پاریس و استانبول هر دو از شهرهای فرهنگی و تاریخی برجسته اروپا هستند که نواحی دیدنی فراوانی را در برمی‌گیرند. سفر بین این دو شهر خیره کننده ۱۱ روز طول می‌کشد و در این بین توقف‌های مختلفی در جاهایی مثل بوداپست و بخارست انجام می‌شود. شما از زیبایی‌های شگفت‌انگیز و نواحی مختلف دیدن می‌کنید در حالی که در لوکس‌ترین قطار دنیا اقامت دارید.

 

 

 

عجیب‌ترین مراکز خرید در دنیا را بشناسید

 

 

سوییس؛ زرمات به گورنرگرات

 

 

سوییس؛ زرمات به گورنرگرات

 

 

خیلی سخت است بگوییم این مسیر ریلی شگفت‌انگیز در تابستان زیباتر است یا زمستان. به هر حال فرقی نمی‌کند تابستان باشد یا زمستان چون شما در طول این مسیر توانایی چشم گرفتن از مناظر زیبا و دیدنی بیرون را نخواهید داشت. مترهورن کوهستان زیبای پس زمینه همانقدر که زمستان‌ها با ظاهری سفید زیباست، تابستان‌ها نیز نمای چشم‌نواز خودش را دارد. احتمالا در طول این مسیر بتوانید عکس‌های زیبایی بیاندازید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

 

ژاپن؛ نیکو به هوکایدو

 

 

نیوزیلند؛ آکلند به ولینگتون

 

 

قطار شگفت‌انگیز شیکی-شیما یکی دیگر از گزینه‌های قابل توجه ما در این فهرست است. این قطار جایگاه دوم ژاپن را از آن خود کرده است. این قطار ده کابینه لوکس اصلا شبیه به هیچ چیز دیگری که قبلا دیده‌اید نیست. این قطار فعالیتش را سال ۲۰۱۷ از سواحل شرقی ژاپن آغاز کرد. این قطار شگفت‌انگیز دو کابین رصدخانه، ۶ سوییت لوکس و یک قطار با پنجره‌های بزرگ دارد که بتوان هنگام خوردن غذا از تماشای مناظر بهشتی ژاپن لذت برد.

 

 

تایلند؛ بان لائم به کائکلانگ

 

 

تایلند؛ بان لائم به کائکلانگ

 

 

این پایانه مسافربری ریلی ۶ بار در روز از میان این بازار عبور می کند، از وسط یک بازار شلوغ در شهر Samut Songkhram که در فاصله ۶۰ کیلومتری جنوب غربی بانکوک واقع شده است. همانطور که قطار نزدیک می‌شود مردم کنار می‌روند و فروشندگان وسایل خود را آنقدری عقب می‌کشند که مشکلی پیش نیاید.
شما  در تور تایلند می‌توانید از ایستگاه بان لائم سوار قطار مائکلانگ شوید و از مراسم خطرناک روزانه این بازار دیدن کرده و لذت ببرید. یکی از جذاب‌ترین مقاصد عکاسی برای عکاسان حرفه‌ای رفتن به این بازار و تماشای منظره عبور این قطار است.

 

 

عاشقانه‌ترین سواحل آسیا برای جشن عروسی رمانتیک

 

 

نیوزیلند؛ آکلند به ولینگتون

 

 

نیوزیلند؛ آکلند به ولینگتون

 

 

یکی از زیباترین مسیرهای شمالی دنیا در نیوزیلند شهرهای آکلند را به ولینگتون متصل می‌کند. شما در طی سفر از زیباترین مناظر شمالی با کوه‌هایی چشمگیر دیدن خواهید کرد. کوه‌هایی همچون تونگاریرو، Ngauruhoe، و Ruapehu از جمله دیدنی‌های این مسیر هستند که با آن‌ها روبرو خواهید شد. این مسیر از طریق کوه‌ها بالا رفته و به سمت پایین و بستر حاشیه رودخانه‌ها وارد می‌شود.

مطالب مرتبط