عجیب‌ترین دریاچه‌های توریستی؛ از گورستان حیوانات تا رقص با عروس دریایی

حتما برای شما هم پیش آمده است که با دیدن تصویری از یک دریاچه عجیب، با خودتان به حقه‌های عکاسی فکر کنید یا تصور کنید که از ویرایشگرهای تصویر برای این عکس استفاده شده است؛ عکس‌هایی از مکان‌های دیدنی عجیب و غریب که گاهی شما را به یاد ماجراهای هری‌پاتر می‌اندازد و گاهی شما را به سرزمین عجایب می‌برد.
اما گاهی این تصاویر، نشان دهنده زیبایی خیره کننده یا عجایب وحشت‌آوری از یک مکان دیدنی واقعی است که در طول سالیان سال شکل گرفته است.

 

 

۱- بزرگترین آینه دنیا در بولیوی (Salar De Uyuni)

 

 

salar-de-uyuni

 

 

بزرگترین دریاچه نمک دنیا یا جایی که گردشگران آن را به نام بزرگترین آینه دنیا می‌شناسند، در کشور بولیوی و در منطقه‌ای در جنوب غربی این کشور به نام سالار دو یونی، واقع شده است؛ دریاچه‌ای عظیم در میان سه کوه، که به تنهایی ۷۰ درصد از لیتیوم جهان را در خود جای داده است.
دریاچه نمک بولیوی آنقدر حیرت‌انگیز است که افسانه‌های زیادی درباره شکل‌گیری آن در میان مردم بومی رواج دارد. یکی از معروف‌ترین این افسانه‌ها، این است که در گذشته انسان‌های غول‌پیکری در این منطقه زندگی می‌کردند که هریک از سه کوه اطراف دریاچه، یکی از آن انسان‌ها هستند. بر اساس این افسانه، وقتی همسر یکی از این انسان‌های غول‌پیکر می‌میرد، او آنقدر گریه می‌کند که از اشک‌هایش دریاچه نمک شکل می‌گیرد.

 

 

salt-lake

 

 

این دریاچه که قدمت آن به دوران پیش از تاریخ بازمی‌گردد، میراثی از تغییرات طبیعی زمین است. اگر برای دیدن این دریاچه، برنامه‌ریزی می‌کنید، به خاطر داشته باشید که ماه‌های بارانی سال را انتخاب کنید. زیبایی این دریاچه نمک، در روزهای بارانی صد چندان می‌شود و همه چیز آنقدر شفاف می‌شود که تشخیص دادن مرز بین زمین و آسمان را غیرممکن می‌کند.
شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید، سطح صاف دریاچه نمک بولیوی، آنقدر شفاف و درخشان است که بسیاری از کشورها برای تنظیم ماهواره‌های خود، از آن به عنوان یک نماد مطمئن موقعیت‌شناسی استفاده می‌کنند.

 

 

بهترین مقاصد گردشگری برای سفر همراه خانواده در ۲۰۱۹

 

 

۲- گورستان حیوانات در تانزانیا (Natron Lake)

 

 

Natron Lake

 

 

اگر از فیلم‌های ترسناک لذت می‌برید، بازدید از این دریاچه شما را هیجان‌زده خواهد کرد! دریاچه نمکی و قلیایی ناترون، که در شمال تانزانیا قرار دارد، یکی از ترسناک‌ترین جاذبه‌های طبیعی گردشگری است که به گورستان حیوانات مشهور شده است.
این دریاچه به خاطر حجم بالای کربنات سدیمی که در خود جای داده است، پرندگان و حیوانات مرده را به جسدهای مومیایی شده‌ای روی سطح آب تبدیل کرده است.
این پدیده طبیعی آنقدر حیرت‌انگیز است که سبب شده است مردم بومی از این دریاچه، به عنوان یک محل نفرین شده و نحس یاد کنند؛ به همین دلیل هم هیچ فرد بومی در نزدیکی این دریاچه تفریح نمی‌کند یا پایش را به این رودخانه نمی‌گذارد.

 

 

Natron Lake03

 

 

این دریاچه عجیب قرمز رنگ، در منطقه‌ای گرم و خشک قرار گرفته است. دمای طبیعی آب این دریاچه در بیشتر ماه‌های گرم سال به ۶۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و به خاطر حجم بالای نمک، دورنمای این دریاچه شبیه به منطقه‌ای پر شده از مواد مذاب است.

 

 

۳- دریاچه خال‌دار در کانادا (Spotted lake Khiluk)

 

 

Spotted lake Khiluk

 

 

دریاچه خال‌دار یا همان دریاچه لکه‌ای، یکی از عجیب‌ترین دریاچه‌های جهان است که در بریتیش کلمبیای کشور کانادا واقع شده است. این دریاچه سرشار از مواد معدنی با غلظت بالاست. جالب است بدانید که این دریاچه از۳۶۵ خال یا لکه تشکیل شده است، که ترکیب مواد شیمیایی آن‌ها با یکدیگر فرق دارد و به گفته بومی‌ها، هر یک از این خال‌ها، خاصیت درمانی متفاوتی دارند.
در واقع دریاچه خال‌دار کانادا شامل رسوبات متراکمی از سولفات منیزیم، کلسیم و سولفات سدیم است. علاوه بر این، هشت ماده معدنی کم‌یاب هم با غلظت بالایی در این دریاچه کشف شده اند که نقره و تیتانیوم جزئی از آن‌ها هستند.
این دریاچه، دورنمایی رنگارنگ دارد که دلیل آن تبخیر شدن بیشتر آب‌ دریاچه در طول تابستان و در نتیجه نمایش بی‌نظیری از ذخایر معدنی رنگارنگ است. رنگ این خال‌ها، در فصل‌های مختلف و با توجه به میزان بارندگی و عوامل دیگر، تغییر می‌کند.
اگر دوست دارید روی این دریاچه منحصربه‌فرد پیاده روی کنید، فصل تابستان را برای بازدید انتخاب کنید. در فصل تابستان، سولفات منیزیم این دریاچه کریستالیزه می‌شود، مواد معدنی باقی مانده در این دریاچه سفت و محکم می‌شوند و شما می‌توانید با خاطری آسوده روی این دریاچه حیرت‌انگیز پیاده‌روی کنید.

 

 

بهترین هتل اسپاهای دنیا برای اقامتی رویایی

 

 

۴- رقص با عروس دریایی در پالائو (Jellyfish Lake)

 

 

Jellyfish Lake

 

 

اگر اهل شنا و غواصی هستید و دوست دارید رقص با عروس‌های دریایی را تجربه کنید، این دریاچه بهترین انتخاب برای شماست. برای رسیدن به این دریاچه باید به کشور کمتر شناخته شده پالائو سفر کنید.
پالائو، کشوری جزیره‌ای در قلب اقیانوس آرام جنوبی است که سواحل استوایی زیبایی دارد. دریاچه عروس دریایی هم، یکی از میراث باقی‌مانده از هزاران سال پیش، یعنی عصر یخبندان است. هنگامی که با بالا آمدن آب دریاها، این منطقه مملو از آب اقیانوس شد اما با پایین رفتن دوباره سطح آب، از اقیانوس جدا شد. اما تنها عروس‌های دریایی در آن جا ماندند و اکنون سال‌هاست که این منطقه، به محیط مطلوبی برای زاد و ولد عروس‌های دریایی تبدیل شده است.

 

 

jellyfish-lake-02

 

 

شنا یا غواصی در این دریاچه، یک فعالیت گردشگری هیجان انگیز و بی خطر است. هرچند عروس‌های دریایی، از آبزیانی هستند که برای دفاع از خود نیش می‌زنند، اما سیر تکامل در این منطقه سبب شده است که این موجودات زیبا دیگر نیش نداشته باشند! چراکه در طول سالیان دراز، در این منطقه امن زندگی کرده‌اند.

مطالب مرتبط