۸ کشور برتر برای سفر‌های ماجراجویانه در سال ۲۰۱۹

اگر تعبیرتان از سفر، رفتن به هتل‌های دنج و آرام و گذراندن تمام سفرتان در یک منطقه نیست و دوست دارید به کوه و جنگل رفته و در کشوری جدید به ماجراجویی بپردازید، حتما مقاله‌ی جدید ما را دنبال کنیم. در این نوشته ما می‌خواهیم ۸ کشور برتر برای سفری ماجراجویانه در سال جدید میلادی را به شما معرفی کنیم.

 

 

۱- تایلند

 

 

تایلند

 

 

تور تایلند را سفر به سرزمین لخبند‌ها می‌نامند، بی‌دلیل نیست که در یکی از بالاترین رتبه‌ها در بین شهرهای ماجراجویانه قرار می‌گیرد. این کشور همه چیز دارد، از سواحل زیبا و روشن با آب‌هایی که هم در آن می‌توانید ورزش کنید و هم در زیر آب به غواصی بپردازید، معابدی دارد که بعضا برای دیدنشان باید مسیرهای جذابی را طی کنید، غذاهایی دارد که شبیه به هیچ جای دیگر نیست، کوهستان‌های بزرگ و جنگل‌های متنوعی دارد و خلاصه اینکه از هر نظر یکی از متنوع‌ترین نقاط دنیا برای کسانی است که در سفر دوست دارند به ماجراجویی و کارهای مختلف دست بزنند.

 

 

۲- استرالیا

 

 

 

 

کسی نیست که نداند استرالیا برای عاشقان ورزش‌های هیجان انگیز، جایی بسیار عالی است. برای کسانی که می‌خواهند موج‌سواری کنند، غواصی کنند، به دل دره‌ها و کوه‌های عجیب بزنند یا اینکه از حیاط وحشی دیدن کنند که یکی از متنوع‌ترین در تمام دنیاست. در این بین نباید شهر کرنز را فراموش کنید، پایتخت ماجراجویی، بانجی جامپینگ، شیرجه، قایق‌سواری در آب‌های خروشان، غواضی و ... در تمام کشور.

 

 

بهترین مقاصد گردشگری برای سفر همراه خانواده در ۲۰۱۹

 

 

۳- هند

 

 

۳- هند

 

 

در هند شما می‌توانید به سراغ ابنیه تاریخی بروید یا اینکه دل به هیمالیا زده و به سراغ نقاطی بروید که در دنیا زبانزد هستند. این مناطق کوهستانی و دشت‌های پر گل یک سمت، مناطق صحرایی راجستان نیز یکی دیگر از نقاط بسیار جذابی است که در تور هند می‌توانید از آن بازدید کنید.
از طرفی نباید مقاصد ساحلی همچون گوا یا کرالا را فراموش کنید، نقاطی بسیار عالی برای ورزش‌های آبی و جشن‌هایی که سراسر شب در سواحل این شهرها به پا می‌شود.

 

 

۴- نیوزلند

 

 

 نیوزلند

 

 

از نظر بسیاری، نیوزلند اولین کشوری است که هر علاقه‌مند به ماجراجویی باید به آن سفر کند. این کشور در فصول مختلف، جاذبه‌های متفاوتی دارد که باعث می‌شود در تمام طول سال ارزش بالایی برای سفر داشته باشد. از بانجی جامپینگ، موج‌سواری یا غواصی گرفته تا کارهایی همچون اسکی بر روی برف، رفتن به چشمه‌های آب گرم در دل کوهستان‌های برفی یا ماجراجویی در غارها، همه چیز در نیوزلند قابل انجام است، تنها باید جرعت به خرج دهید و البته مسیر سفر را به جان بخرید.

 

 

معرفی شهرهایی شبیه ونیز با کانال‌های آب زیبا

 

 

۵- اسپانیا

 

 

 اسپانیا

 

 

اصلا نیازی است که توضیح دهیم چرا اسپانیا یکی از بهترین کشورها برای ماجراجویی است؟ جایی که گاو بازی در آن انجام می‌شود  یا یکی از فستیوال‌های معروفش شامل پرتاب چندین تن گوجه در خیابان‌های این کشور می‌شود، نیازی به تبلیغ برای سفر ندارد. البته اسپانیا مناطق بسیار زیادی برای انجام فعالیت‌های مختلف دارد، مناطق ساحلی بسیار زیبا با موقعیت عالی برای انجام ورزش‌های آبی و غواصی تا مناطق کوهستانی که بهترین مناظر ممکن کشور را در خود به نمایش در می‌آورد.

 

 

۶- آمریکا

 

 

آمریکا

 

 

آمریکا کشوری پهناور است که در منطقه‌ای خاص از دنیا قرار گرفته. به همین خاطر است که مناطق مختلف با شرایط جفرافیایی کاملا متفاوت دارد و باعث می‌شود مسافرانش هر فعالیتی که دوست داشته باشند را به انجام برسانند. برای مثال شما در کالیفرنیا می‌توانید در میان لاماها به دیدن مناطق طبیعی بروید، در یلواستون کایاک سواری کنید، در اوهایا دره‌هایی بی‌نظیر را ببینید و در آلاسکا میان برف و یخ به ماجراجویی بپردازید.

 

 

۷- کاستاریکا

 

 

کاستاریکا

 

 

عده زیادی هستند که کاستاریکا را تنها به خاطر مناطق ساحلی بسیار زیبایش که برای موج‌سواران همچون بهشتی می‌مانند، می‌شناسند. اما این کشور چیزهای بسیار بیشتری برای عرضه دارد که باعث می‌شود آن را در یکی از بالاترین نقاط لیست کشورهای ماجراجویانه قرار دهیم. جایی که بعد از فعالیت‌های ساحلی می‌توانید به سراغ زیپلاین در بالای جنگل‌های ابری رفته و آن‌هایی هم که می‌خواهند کارهای هیجان انکیز انجام دهیند هم قادر خواهند بود در بعضی از زیباترین نقاط دنیا بانجی جامپینگ کنند یا اینکه در بعضی نقاط خاص در برکه‌های کوهستانی غواصی نمایند. فراموش نکنید که حیات وحش کاستاریکا نیز یکی از دیدنی‌ترین چیزهایی است که در این کشور به چشم خواهید دید.

 

 

۸- سوییس

 

 

سوییس

 

 

اولین چیزی که بعد از شنیدن اسم سوییس و ماجراجویی به ذهنتان خطور می‌کند اسکی در آلپ است! اما در سوییس شما می‌توانید در فصول گرم نیز به آلپ رفته و فعالیت‌های بسیار متفاوتی را تجربه کنید. از پیاده‌روی و دوچرخه سواری در کوهستان تا رفتن به چشمه‌های آب گرم در نقاطی که عده کمی در سال به آن می‌روند. در مورد ورزش‌های زمستانی نیز که همه می‌دانند، سوییس بهترین است!

مطالب مرتبط