بهترین مقصدهای توریستی برای فرار از استرس!

برای هر شخصی بسته به سلیقه و خلق و خو معیار خاصی برای انتخاب مقصد سفر وجود دارد. اما همه سفر می‌روند که در آرامش و به دور از استرس اوقاتی را برای بازسازی روحیه خود صرف کنند. موسسه اقتصاد و صلح (IEP) اخیرا طی تحقیقات خود و بر اساس معیارهایی آرام‌ترین کشورهای دنیا را معرفی کرده است. در این فهرست عواملی همچون روابط دوستانه مردم، دوری از نزاع داخلی و همچنین عدم کشمکش‌های بین‌المللی با همسایگان، و ثبات امنیت در نظر گرفته شده است. به خصوص که امنیت در این کشورها یک ویژگی برجسته بوده و همه سال جهانگردان زیادی را به سوی خود می‌کشاند. ما در این بخش به معرفی برخی از این کشورها خواهیم پرداخت.

 

 

ایسلند

 

 

ایسلند

 

 

یکی از بهترین و امن‌ترین کشورهای دنیا ایسلند است که مناظر طبیعی و بکر آن به تنهایی قادرند تا تمام استرس و خستگی شما را از روح و تنتان جدا کرده و آرامشی شگرفت به شما هدیه بخشند. این کشور یکی از بهترین محل‌های تماشای شفق قطبی بوده و انواع اقسام چشمه‌های آب گرم را نیز در خود جای داده است. به علت نوع سنگ‌های زیرین این کشور، اکثر این چشمه‌ها دارای مواد معدنی و غنی بوده و در بسیاری از آن‌ها سیلیکا و گوگرد یافت می‌شود که به نظر می‌رسد برای اختلالات پوستی مانند اگزما بسیار موثر باشند. این منطقه از زمین دارای تالاب‌های زیبا و تعداد زیادی آبشار هم هست. در ضمن شما با سفر به این کشور می‌توانید به مدرسه الف (Elf) رفته و با داستان‌های فلکلوریک ایسلندی آشنا شده و اطلاعات وسیعی راجب انواع موجودات رازآلود نظیر ۱۳ نوع از جن، چهار نوع گنوم، سه نوع ترول و سه نوع پری به دست خواهید آورد که مردم محلی همگی ادعا می‌کنند با آن‌ها برخورد داشته‌اند.

 

 

دانمارک

 

 

دانمارک

 

 

دانمارک نه تنها یکی از صلح‌طلب‌ترین کشورها بوده بلکه با داشتن شادترین مردم در صدر فهرست شادترین کشورها نیز قرار می‌گیرد. با رفتن به شادترین شهر این کشور یعنی Aarhus، در امتداد سواحل، فلات‌ها و جنگل‌ها، خانه‌های قدیمی شهر با معماری سنتی دانمارکی به گشت و گذار بپردازید. رودخانه دانیش در شمال کپنگهام برای داشتن سواحل بی‌نظیر، قلعه‌ها و موزه‌های شگفت‌انگیز مشهور بوده، در حالی که جزیره فانن میزبان باغ‌های زیبا و رنگارنگ، خانه‌های قصر مانند، قلعه‌ها و همچنین محل تولد هانس کریستین آندرسن است.

 

 

اتریش

 

 

اتریش

 

 

اغلب مردم دنیا حتی اگر گردشگر هم نباشند، اتریش را به تالار موسیقی مجلل و کیک شکلاتی‌های آن بشناسند. اما این کشور به دلیل حداقل نرخ جرم و جرایم و توضیح عادلانه درآمد در بین اقشار مردم، در این فهرست قرار گرفته است. گردشگران این کشور علاوه بر تالار موسیقی و شکلات‌های فوق‌العاده، می‌توانند از روستاهای کم‌نظیر و گشت‌زنی در محوطه کوهستانی آن لذت ببرند. یکی از توریستی‌ترین مناطق اتریش کوه‌های آلپ آن است که یکی از بزرگ‌ترین پیست‌های اسکی و کوهنوردی را ارائه می‌دهد.

 

 

اندونزی

 

 

اندونزی

 

 

این کشور نمونه یکی از مناطقی است که از دیرباز مورد حجوم اقوام مختلف از جمله چینی‌ها و هندی‌ها قرار گرفته اما پس از پایان یافتن دوره استعماری آن، روز به روز بر آرامش و امنیت آن افزوده شده و مردم بیش از پیش طعم رفاه را چشیده‌اند. اندوزی با داشتن مناظر زیبای طبیعی، معابد و مساجد قرون گذشته و همچنین نرخ پایین تورم، یکی از مقاصد ایده‌آل گردشگران برای سفر با تور بالی و استراحت در آنجا است. مردم این کشور با داشتن مذاهب مختلف همگی در صلح و صفا در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. در طی سفر به این کشور متوجه برخورد صمیمی و روحیه مهمان‌دوستی آن‌ها خواهید شد. همچنین مناطق بکر و جنگل‌های گرمسیری، جزایر بکر، سواحل درخشان و نیلگون دریای آن شما را تا اعماق بهشت خواهند برد.

 

 

بالی را پیش از این کارهای جذاب ترک نکنید!

 

 

سوییس

 

 

سوییس

 

 

سوییس هم مانند اندونزی با داشتن ویژگی برجسته فرهنگی و به دلیل زندگی صلح‌آمیز اقوام و ادیان و زبان‌های مختلف در زیر یک پرچم در این فهرست قرار گرفته است. همچنین وجود کوهستان‌های زیبا و خیره‌کننده با ارتفاعات وسیع یکی از مقاصد چالش برانگیز کوهنوردان شناخته می‌شود. مهم نیست چه وقت از سال برای سفر به این کشور بروید، شما همیشه می‌توانید یه تور فراموش نشدنی کوهستانی را تجربه کرده و یا در تابستان، میان آب‌های تمیز و فوق‌العاده رودخانه و یا دریاچه‌هایش شنا کنید.

 

 

ژاپن

 

 

ژاپن

 

 

ژاپن نه تنها یکی از امن‌ترین و صلح‌طلب‌ترین کشورهای دنیا شناخته می‌شود، بلکه یکی از شادترین کشورهای آسیایی بوده که کمترین میزان جرم و جنایت و کشمکش بین‌المللی با همسایگان خود را دارد. جدای از این‌ها ژاپن کشوری با مناطق بی‌نظیر طبیعی و همچنین یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید از فرهنگ و سنت آسیایی است. کوه‌های پوشیده از برف فوجی که از مشهورترین بخش‌های ژاپن بر شمرده می‌شود از فاصله بیش از ۶۰ مایلی توکیو قابل مشاهده است. این کوه‌ها فرصتی برای گردشگران است تا با صعود به آن‌ها، طلوع بی‌نظیر خورشید را در ارتفاعی بالا، در حالی که توکیو زیر پایشان قرار گرفته تماشا کنند. شما می‌توانید در دریاچه‌ها و یا جنگل بامبو به گشت‌زنی پرداخته و مناظر بی‌نظیری را به تماشا بنشینید.

 

 

مالزی

 

 

مالزی

 

 

مالزی کشوری تشکیل شده از مردم مختلف در کنار بومی‌های آن است. مهاجران زیادی به دلیل فعالیت‌های تجاری و یا تحصیلی در کنار هم به صلح و صفا زندگی می‌کنند. همچنین اقتصاد در گردش این کشور، قدرت خرید بالای مردم و پایین بودن جرم و جرایم و همچنین دوری از کشمکش‌های سیاسی و رفتار دوستانه و گرم مردم محلی همگی از دلایل وجود این کشور در فهرست صلح‌جوترین کشورهای دنیاست. جدای از آن وجود آب و هوای بی‌نظیر از آن مقصدی عالی برای سفر با تور مالزی در تمام ایام سال ساخته. مناظر طبیعی بکر، جنگل‌های سر سبز و معابد و خرابه‌های باستانی، تنها بخشی از تجاربی‌ست که در این کشور رنگارنگ و پرجنب و جوش بدست خواهید آورد.

 

 

رمانتیک‌ترین هتل‌های ساحلی مالزی برای اقامتی خاطره‌انگیز

 

 

نروژ

 

 

 نروژ

 

 

نروژ با داشتن خوشبین‌ترین مردم و همچنین خط و مشی صلح‌جویانه، در ردیف امن‌ترین کشورهای جهان قرار گرفته است. با وجود آبشارهای زیبا، دره‌های پوشیده از یخ، سواحل نفس‌گیر و درخشان و حیات وحش غنی، جای تعجبی ندارد اگر ساکنان این کشور در شادی و صلح زندگی می‌کنند. پایتخت نروژ را می‌توان به خوراکی‌های فوق‌العاده، رستوران‌های مجلل و شیک، انواع کافه‌ها و غذاخوری‌های دوستانه شناخت. این کشور به شما پکیجی از بهترین مناطق، خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها و آرام‌ترین مردم را تقدیم می‌کند.

مطالب مرتبط