مقاصد ایده‌آل برای عاشقان غذا؛ بازارهای غذای اروپایی

بازارهای غذا همیشه می‌توانند دید بهتری بسبت به سلیقه و ذائقه مردم مناطق مختلف ارائه دهند. البته پیدا کردن آن‌ها خیلی هم ساده نیست. شما می‌توانید به جستجوی رستوران‌های ستاره میشلین بپردازید و در لوکس‌ترین رستوران‌ها غذا بخورید. اما بهترین راه برای داشتن یک ماجراجویی معتبر، خوشمزه و مقرون به صرفه بررسی بازار مواد غذایی محلی است.
اروپا پر از بازارهای مواد غذایی فوق‌العاده است که مسافران تور اروپا می‌تواند در هر جای قاره که می‌روند از آن‌ها دیدن کنند. در سفر به اروپا از بهترین بازارهای مواد غذایی آن دیدن کنید.

 

 

مجارستان؛ بوداپست، تالار بازار بزرگ

 

 

budapest

 

 

این بازار جایی‌ست که شما می‌توانید یک معماری زیبا و پر زرق و برق را در شلوغی و مسیرهای درهم و برهم ببنید. قدمت این بازار بزرگ به دهه ۱۹۸۰ برمی‌گردد اما در دهه ۱۹۹۰ به طور کامل بازسازی شد.
این بازار بین مردم گردشگر و محلی به یک اندازه محبوبیت دارد. سعی کنید حتما از خوراکی‌های مشهور مجارستانی همچون کیک دبوس و کیک اسفنجی با شکلات و کارامل را در این بازار امتحان کنید. به علاوه شما در اینجا می‌توانید پنیر محلی، گوشت و پاپریکای معروف مجارستانی را پیدا کنید.

 

 

 

نروژ؛ اسلو، ماتالن اسلو

 

 

نروژ؛ اسلو، ماتالن اسلو

 

 

اسلو مقصدی ارزان نیست. فرقی نمی‌کند کجا بروید و چه کار کنید به هر حال کرون‌سوزی امری بدیهی است. بنابراین بازدید از ماتالن هم فرقی با دیگر جاها ندارد. با این همه بعضی از اقلام ارزش هزینه کردن را دارند. این بازار در منطقه پر رفت و آمد وولکان واقع شده و برای گردشگران، مردم محلی و حتی سرآشپزهای حرفه‌ای چیزهایی در چنته دارد.
سعی کنید دراین بازار از غذاهای محلی که با ماهی درست می‌شوند امتحان کنید. گاها این بازار میزبان رویدادهایی هم هست که می‌توانید هنگام سفر آنلاین زمان آن‌ها را جستجو کنید.

 

 

بهترین مقاصد گردشگری برای سفر همراه خانواده در ۲۰۱۹

 

 

گرجستان؛ تفلیس، بازار دزرتر

 

 

گرجستان؛ تفلیس، بازار دزرتر

 

 

بازار دزرتر در ساختمانی فانتزی واقع نشده و میزبان رستوران‌های دلنشین هم نیست. اما در این بازار همه چیز درباره غذا و محصولات اولیه خوراکی است. یعنی شما می‌توانید انواع میوه‌های تازه، نان دست‌ساز، ماهی تازه، سبزیجات، کیک خانگی و نوشیدنی را به وفور در محوطه بازار پیدا کنید.
در واقع تور گرجستان مقصدی ایده‌آل برای عاشقان غذاست، به همین دلیل یکی از بیشترین تجارب شما را خوراکی‌ها به خود اختصاص خواهند داد. بنابراین سعی کنید از کینخالی‌های مشهور و نان خاچاپوری حتما امتحان کنید.

 

 

فرانسه؛ پاریس، Rue Montorgueil

 

 

فرانسه؛ پاریس، Rue Montorgueil

 

 

ما نمی‌توانیم فهرستی از بهترین بازارهای غذایی دنیا را ردیف کنیم بدون آن که اسمی از فرانسه نیاوریم. به لحاظ فنی Rue Montorgueil خیابان مواد غذایی است که با انواع رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی پر شده نه یک بازار محلی. این خیابان در منطقه لس هالز واقع شده است. Rue Montorgueil پر از انشعابات فرعی برای گشت زنی و پیاده‌روی بوده که فرصت‌های شگفت‌انگیزی با بهترین غذاهای فرانسوی را فراهم می‌آورند.
اگر از علاقه‌مندان به شیرینی‌های فرانسوی هستید، حتما از Pâtisserie Stohrer، یکی از قدیمی‌ترین نانوایی‌ها در این کشور هم دیدن کنید.

 

 

مکان‌هایی در آسیا که حس می‌کنید در اروپا هستید

 

 

یونان؛ آتن، دیموتیگی آگورا

 

 

یونان؛ آتن، دیموتیگی آگورا

 

 

در دیموتیگی آگورا شما همه جور ماهی در تمام اندازه‌ها و مدل‌ها پیدا خواهید کرد بر روی تخت‌های بزرگ چوبی عرضه می‌شوند. در مسیرهای تو در تو سرگردان شوید و هر نوع ماهی که مد نظر دارید را پیدا کنید. سعی کنید کفش مناسب به پا کنید تا پایتان کثیف نشود. غرفه‌های اطراف نیز به فروش انواع شیرینی، آجیل و گیاهان خشک می‌پردازند. به علاوه جاهایی هم وجود دارد که می‌توانید توقف کرده و چیزهایی برای خوردن کنید.

 

 

هلند؛ آمستردام، بازار آلبرت کویپ

 

 

هلند؛ آمستردام، بازار آلبرت کویپ

 

 

این بازار که در سال ۱۹۰۴ افتتاح شده در فاصله کمی از محله De Pijp آمستردام قرار گرفته است. گرچه ما این بازار را در رده بازارهای مواد غذایی می‌دانیم اما شما می‌توانید طیف درهمی از وسیله‌های دیگر را هم پیدا کنید. شما همچنین می‌توانید طیف وسیعی از لباس‌ها، سوغات، کفش، چمدان و غیره را پیدا کنید. سعی کنید حتما برای رفع گرسنگی ازخوراک شاه ماهی هلندی تهیه کرده و آن را امتحان کنید.

 

 

۶ غار شگفت‌انگیز جهان که پیاده‌روی در آنها بی‌نظیر است

 

 

دانمارک؛ کپنهاگ، بازار Torvehallerne

 

 

دانمارک؛ کپنهان، بازار Torvehallerne

 

 

با ۶۰ غرفه‌ مواد غذایی در این بازار، هر چیزی که فکرش را می‌کنید، در دسترس شما وجود دارد. شما می‌توانید از انواع شکلات‌های لذیذ دانمارکی تا حتی بسته‌های نمک را در اینجا پیدا کنید. به ویژه این بازار به عنوان یکی از نقاط برجسته برای صرف صبحانه شناخته می‌شود. اما اگر نمی‌توانید صبح خودتان را به محل برسانید ناامید نشود، سعی کنید حتما از شیرینی‌های خوشمزه چیزی تهیه کرده و نوش جان کنید.

مطالب مرتبط