۸ شهر کوچک زیبای دنیا که باید از آن‌ها بازدید کنید

معمولا برای سفر چه جاهایی را انتخاب می‌کنید؟ مقاصدی چون شهر‌های بزرگ و مدرن، یا مناطق ساحلی با ویژگی‌های منحصر به فردی مانند شنا و غواصی، موج‌سواری و قایقرانی؟ البته این طبیعی است که در طول تعطیلات بخواهید تجارب هیجان‌انگیز و متفاوتی نسبت به زندگی روزانه خود تجربه کنید. اما همه جنبه‌های سفر محدود به این نواحی نمی‌شود. شما می‌توانید به شهرهای کوچک و آرام با مناظر شگفت‌انگیز و محیطی کاملا دوستانه سفر کرده و اوقاتی برای تجدید قوا و ارتقای روح خود صرف کنید. ما در این مقاله به بهترین شهرهای کوچک دنیا برای تعطیلاتی آرام و دلچسب خواهیم پرداخت.

 

 

۱- تایلند، کو فی‌فی

 

 

فی فی

 

هیچ‌ کس جزیره کو فی‌فی را در فهرست مقاصد خود در تور تایلند نادیده نمی‌گیرد. البته ازدحام جمعیت گردشگران در روستای این جزیره، چیزی از زیبایی‌های آن نمی‌کاهد. این منطقه با جمعیتی حدود ۲۵۰۰ نفر و داشتن شن‌های طلایی و درخشان، آب‌های فیروزه‌ای زیبا و شفاف، صخره‌های سرسبز، دنیای زیر آب مانند یک بهشت دور افتاده است. معمولا مسافران این منطقه با کشتی‌های کروز و یا قایق موتوری به گشت‌زنی در اطراف پرداخته و به میمون‌های جسوری که به دنبال غذا به ساحل می‌آیند، غذا می‌دهند.

 

 

محبوب‌ترین غذاهای تایلند که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

۲- جمهوری چک، چسکی کروملوف

 

 

چسکی کروملوف

 

 

این شهر زیبا و جذاب در حاشیه رودخانه ویتاوا در جنوب بوهمیا که شکلی S فرم دارد، واقع شده است. در حقیقت برای شهر کوچک و ۱۴ هزار نفره چسکی کروملوف بسیار خوشحال‌کننده خواهد بود وقتی در صف بهترین مقاصد دنیا قرار بگیرد. این شهر تحت تاثیر سبک‌های معماری رنسانس، گوتیک و باروک دارای بهترین ساختمان‌ها و قلعه‌های چشمگیر بوده که توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کنند. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های شهر، ساختمان‌های قدیمی با سنگ‌های متنوع و گل‌های رنگی و زیباست که دل هر جهانگردی را سحر خواهد کرد.

 

 

۳- مراکش، چف چاون

 

 

چف چاون

 

 

تقریبا شهر آبی مراکش را همه می‌شناسند. این شهر با معماری منحصر به فرد خود حدود ۵۰۰ سال از دست اشغالگران و مهاجمین محفوظ بوده و حالا از گزند اتوبوس‌های جهانگردی در امان مانده است. چف چاون، زیر نور خورشید مراکش سفید به نظر رسیده و باعث می‌شود تا منظره درختان و کوهستان اطراف سبزتر و قهوه‌ای‌تر به نظر رسد اما در نهایت چیزی که این تابلو را درخشان می‌کند آبی یکدست شهر است. طیق افسانه‌های محلی، این شهر به دست مهاجرین یهودی و مسلمان ساخته شده و رنگ آبی آن هم بر اساس آسمان‌ها (بهشت) انتخاب شده است.

 

 

۴- ایتالیا، سانتا مادالنا

 

 

سانتا مادالنا

 

 

این روستای کوچک ۳۳۴ نفره که در محاصره کوه‌های ناهموار، برف‌های کم تراکم، مراتع و پته‌های سبز قرار گرفته، رویایی از سرزمین آلپ است. این منطقه به علت نزدیکی به جنوب اتریش، دارای زمینه تاریخی ورود برخی از زبان‌های دیگر مانند آلمانی، ایتالیایی بوده ولی زبان مردم محلی لادین (سویسی) است. در رستوران‌های این شهر غذاهای تلفیقی خوشمزه‌ای یافت می‌شود. اگرچه در این منطقه خبری از شیب‌های تند و هیجان‌انگیر نیست با این وجود یکی از مقاصد اسکی‌بازان در زمستان محسوب می‌شود. این روستای کوچک امکانات زیادی مانند هتل‌های متنوع نداشته و تنها چند روز برای حداکثر استفاده از زیبایی‌های آن کافی به نظر می‌رسد.

 

 

۵- ژاپن، روستای شیراکاواگو

 

 

شیراکاواگو

 

 

این روستای شگفت‌انگیز در زمستان مانند قطعه جدا شده‌ای از کوهستان زیر نورهای رنگی بسیار چشمگیر خواهد بود. نزدیک شوید و ببینید چیزی که از دور به شکل کیک خامه‌ای دیده می‌شد در حقیقت ساختمان‌های گاسشو زوکوری هستند که از سقف‌های کاه‌گلی و تراس چوبی ساخته شده‌اند. این روستا که در سال ۱۹۹۵ به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده در فصل گرم سال به سبز درخشان گراییده و سراسر آن با گل‌های فراوان پوشیده می‌شود.

 

 

۶- جمهوری گرجستان، استپان تسمیندا

 

 

استپان تسمیندا

 

 

روستای استپان از معماری بی‌نظیر و زیبایی طبیعی برخوردار بوده و کلیسای گرگتی ترینیتی قرن ۱۴امی آن نیز از شهرت بالایی برخوارد است. زیبایی طبیعی آن زمینه اردو زدن در پارک طبیعی کازبگی و کشف چشمه‌ها و آبشارها و دریاچه‌های اسیدی و گازدار را فراهم آورده است. شما می‌توانید چند روز متوالی را برای کشف زیبایی‌های طبیعی این منطقه در تور گرجستان صرف کرده و دنیای پشت این کوه‌ها را فراموش کنید.

 

 

۸ غذا‌ی گرجی که باید در تفلیس امتحان کنید

 

 

۷- پرتغال، سینترا

 

 

 سینترا

 

 

اولین ساکنان این شهر را آفریقایی‌ها و سپس رومی‌ها می‌دانند و گفته می‌شود برای مدتی انگلیسی‌ها نیز در این منطقه زندگی می‌کردند و بخش زیبای دامنه کوه محل اقامت افراد بلند پایه پرتغالی بوده است. تاثیر معماری دوره رمانتیک با ساختمان‌های رنگی هنوز اثر خود را روی شهر حفظ کرده، همچنین باریکه‌ی آبی، شهر را رو به دو پاره بدل می‌کند، مسیر آبی که گفته می شود از جوی خدایان جاریست. گفتنیست بالای کوه سینترا از باغ‌های عجیب و غریب و عمارت‌های باشکوه پوشیده شده که جایی شگفت‌انگیز برای بازدید و گشت و گذار شمرده می‌شود.

 

 

۸- اتریش، هالستات

 

 

 هالستات

 

 

گرچه رسیدن به هالستات با رانندگی آسان نیست اما منظره‌ای که آنجا انتظار شما را می‌کشد ارزشش را دارد تا سختی راه کوهستانی‌اش را به جان بخرید تا با نمای خانه‌های روستایی که از دامنه کوه به صورت پلکانی قرار گرفته‌اند، مواجه شوید. هالستات که قدیمی‌ترین روستای اروپا بر شمرده می‌شود در دامنه کوه‌های آلپ قرار گرفته است. ساختمان‌های باروک و خانه‌های چوبی آن به طور گسترده‌ای در امتداد کوه‌های Dachstein قرار گرفته که گویی همچون بهمنی عظیم از سمت کوه به پایین در حال فرو ریختن هستند.

مطالب مرتبط