عجیب‌ترین مراکز خرید در دنیا را بشناسید

مراکز خرید بزرگ و کوچک زیادی در مقاصد گردشگری مختلف وجود دارد، پس شکی نیست که در این میان بتوان چندین و چند مرکز خرید با ویژگی‌های خاص پیدا کرد که شبیه به مراکز خرید دیگر نباشد. از همین رو امروز سراغ چنین جاهایی رفته‌ایم که به عنوان عجیب‌ترین مراکز خرید دنیا شناخته می‌شوند.

 

 

Iluma؛ سنگاپور

 

 

Iluma؛ سنگاپور

 

 

وقتی در سال ۲۰۰۹ این مرکز خرید بازگشایی می‌شد، کریس توماس طراح آن گفته بود که می‌خواهد مرکز خریدی متفاوت از دیگر مراکز دنیا بسازد و در همین راستا نمای این ساختمان را تا حد زیادی متفاوت و عجیب ساخت. عمده دلیل بودن Iluma در لیست ما نمایی است که در مرکز در شهر جلوه‌ای متفاوت و زیبا ایجاد کرده است. که با تکنولوژی پیشرفته، هر روز با طرح و نقشی متفاوت در سنگاپور می‌درخشد. در تور مالزی + سنگاپور حتما سری به این مرکز زیبا بزنید. 

 

 

Il Vulcano Buono؛ نولا، ایتالیا

 

 

Il Vulcano Buono؛ نولا، ایتالیا

 

 

یکی دیگر از مراکز خریدی که به واسطه طراحی خاص بنایش معروف شده است. بنایی که طراحش آن را به شکل آتشفشانی فعال در کوهستانی حوالی این مکان با نام وسووینوس که البته و به شکلی انتزاعی پیاده سازی کرده است. این مرکز خرید بیش از ۱۵۰ فروشگاه، هتل، سینما و مراکز مختلف دیگر در خود دارد.

 

 

معرفی بهترین موزه‌های دنیا برای انتخاب بهترین مقصد گردشگری

 

 

Mall of America؛ بلومینگتون، مینسوتا، آمریکا

 

 

Mall of America؛ بلومینگتون، مینسوتا، آمریکا

 

 

به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید آمریکا، این مکان به اندازه ۷ استادیوم بیسبال وسعت داشته و سالای ۴۰ میلیون بازدیدکننده را به خود می‌بیند. اما چیزی که آن را متمایز از دیگر جاها می‌کند، حجم بازی‌ها و برنامه‌های سرگرم کننده‌ای است که آن را بیشتر به جایی برای تفریح بدل کرده تا خرید. دو تم‌پارک بسیار مجهز در کنار انواع برنامه‌ها از جمله برنامه‌ی هر شب موسیقی و نورافشانی، زمین مینی‌ گلف، آکواریوم و شبیه‌سازز پرواز این مکان را به یک دیزنی‌لند بزرگ همراه با فروشگاه‌های متنوع بدل کرده است.

 

 

The Bullring Birmingham؛ بیرمنگام، انگلستان

 

 

The Bullring Birmingham؛ بیرمنگام، انگلستان

 

 

این مکان یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید دنیاست که از ۱۹۶۰ در این مکان فعال بوده است. البته این بنا در سال ۲۰۰۱ از نو طراحی شد و حالا ۱۶۰ فروشگاه در داخلش وجود دارد. استفاده از ۱۵ هزار دیسک آلمومنیومی در نمای این ساختمان، به نوعی می‌توان آن را عجیب‌ترین طراحی در میان مراکز خرید دانست که کلیت آن نیز به شکل دوار ساخته شده است.

 

 

کلیساهای منحصر به فرد چوبی در سراسر دنیا

 

 

Khan Shatyr؛ آستانه، قزاقستان

 

 

Khan Shatyr؛ آستانه، قزاقستان

 

 

این مرکز خرید نیز نه به خاطر تعداد بالای فروشگاه‌هایش یا پارک بازی و پارک آبی سر پوشیده‌ای که در خود دارد معروف است، بلکه عمده شهرتش به واسطه شکل طراحی آن است که آن را به بزرگ‌ترین سازه‌ی شبیه به چادر در تمام دنیا بدل کرده. طراحی سه سطحی این چادر بزرگ باعث شده تا فضای داخلی آن نیز زیبا و در عین حال از نظر دمایی با کم‌ترین مصرف انرژی در سطح مطلوبی باشد.

 

 

Fashion Show Mall؛ لاس وگاس، آمریکا

 

 

Fashion Show Mall؛ لاس وگاس، آمریکا

 

 

"مرکز خرید نمایش مد" نیز مرکز خریدی قدیمی به حساب می‌آید که از سال ۱۹۸۱ درست در همین مکان مشغول به کار بود تا اینکه در سال ۲۰۰۳ تغییراتی در بنایش ایجاد و حالا ۲۵۰ فروشگاه در آن قرار گرفته است. ایده‌ی کلی برای داخل بنا به این شکل بوده که می‌خواستند میدان تایم آمریکا را با یک مرکز تفریحی تلفیق کرده و جایی متفاوت بسازند که در این امر موفق بودند اما چیزی که آن را عجیب می‌کند، طرح سفینه مانند آان است که در بالای مرکز خرید قرار گرفته و به آن "ابر" می‌گویند! مکانی که در روزها نقش سایه‌بان را ایفا کرده و در شب‌ها یک سینمای بسیار عالی با چند سالن مختلف است.

 

 

 

بهترین جزیره‌های دنیا برای سفر رمانتیک

 

 

مرکز خرید امارات؛ دبی

 

 

مرکز خرید امارات؛ دبی

 

 

مال آو امارات با ۵۰۰ فروشگاه یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید دنیاست و در خود چند مرکز تفریحی مختلف، سینما و بسیاری چیزهای دیگر دارد. اما مهم‌ترین عجیب بودن آن پیست اسکی کامل و بزرگی است که در این مکان قرار داده شده تا همه بتوانند در گرم‌ترین روزها، پالتو پوشیده و در برف واقعی به بازی و اسکی مشغول شوند.

 

 

مرکز خرید دبی؛ دبی

 

 

مرکز خرید امارات؛ دبی

 

 

با این حال دبی مال دلایل خیلی بیشتری برای بودن در این لیست دارد. جایی که با داشتن بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا، بیش از ۱۰۰۰ فروشگاه مختلف، تم پارک سرپوشیده، مرکز بازی‌های واقعیت مجازی، سینمایی با ۱۲ سالن متفاوت و چندین و چند چیز دیگر، بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیاست، اما واقعا باید آن را فراتر از صرفا یک مرکز خرید دانست. دبی مال خود شهری بزرگ است که هر چیزی از رستوران و کافه بگیرید تا هر نوع تفریحی را در خود جای داده و به همین واسطه به صورت هفتگی ۷۵۰ هزار بازدیدکننده را به خود می‌بیند. این آمار را با ۴ میلیون بازدید کننده‌ی سالانه که با تور دبی سفر می‌کنند یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید آمریکا مقایسه کنید تا حیرت‌انگیز بودن آن بیشتر به چشم بیاید.

مطالب مرتبط