معرفی بهترین موزه‌های دنیا برای انتخاب بهترین مقصد گردشگری

موزه‌ها نه تنها نمایشگاهی از وقایع و سبک زندگی گذشتگان است بلکه راهی برای حفظ هنر و تاریخ برای نسل آینده است. امروزه موزه‌ها آثار نفیس به جا مانده از گذشتگان را نگه‌داری می‌کنند و برخی از بهترین موزه‌های دنیا مجموعه‌ای از بهترین اشیا سراسر دنیا را به نمایش عمومی گذاشته‌اند. بیایید نگاهی به بهترین و بزرگ‌ترین مجموعه هنری و تاریخی دنیا بیاندازیم.

 

 

ژاپن؛ توکیو، موزه ملی توکیو

 

 

tokyo-national-museum

 

 

موزه ملی توکیو در سال ۱۸۷۲ تاسیس شده و قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین موزه در کل ژاپن است. مجموعه‌های جمع شده در این موزه بر هنر ابستانی ژاپن و هنر آسیایی جاده ابریشم تمرکز دارد. به علاوه شما با گشتن در این موزه می‌توانید مجموعه‌ای از آثار هنری یونانی بودایی را هم تماشا کنید.

 

 

هلند؛ آمستردام، Rijksmuseum

 

 

هلند؛ آمستردام، Rijksmuseum

 

 

موزه ریجکس در آمستردام بزرگ‌ترین و معتبرترین موزه هنر و تاریخ در هلند است. شما در این موزه می‌توانید مجموعه عظیمی از آثار نقاشی دوره طلایی هلند و افرادی نظیر ورمیر و رمبراندت را تماشا کنید. سال ۲۰۱۳ موزه به طور کامل بازسازی شد اما شما هنوز می‌توانید برجسته‌ترین مجموعه‌ها را در این موزه ببینید.

 

 

سفر به زیبا‌ترین شهر‌های سال ۲۰۱۹

 

 

اسپانیا؛ مادرید، موزه پرادو

 

 

اسپانیا؛ مادرید، موزه پرادو

 

 

یکی از بهترین موزه‌های اسپانیا موزه پرادو در مادرید است که برخی از بهترین مجموعه‌های هنر اروپایی را از قرن ۱۲ام تا اوایل قرن ۱۹ام در خود جمع و به نمایش گذاشته و بر پایه کلکسیون سلطنتی بنا شده است. این موزه با تمرکز بر نقاشی و مجسمه‌سازی بنا شد و حالا شامل ۵ هزار تابلوی نقاشی، ۷۰۰ مجسمه، ۲ هزار تصویر چاپی، هزار قطعه سکه و چیزی در حدود ۲ هزار وسیله تزئینی و زینتی می‌شود. بنابراین اگر بخواهید همه این مجموعه‌ها را ببینید باید ساعت‌ها وقت خود را در این موزه سپری کنید. پرادو در سال ۱۸۱۹ تاسیس به بهره‌برداری رسید.

 

 

مکزیک؛ مکزیکوسیتی، موزه ملی انسان‌شناسی

 

 

مکزیک؛ مکزیکوسیتی

 

 

موزه ملی انسان‌شناسی در مکزیکوسیتی شامل آثاری از تاریخ باستانی مکزیک می‌شود. این موزه شامل مجموعه‌های جالب و عظیمی مثل سرهای سنگی Olmec civilization و Sacred Cenote از Chichen Itza می‌شود. با این همه معروف‌ترین مجموعه در این موزه سنگ خورشید است که هرگز به عنوان تقویم مورد استفاده قرار نگرفت اما شامل ۲۰ روز نشان‌گذاری شده و ۴ دوره خورشیدی می‌شود.

 

 

بهترین کشورهای دنیا برای سفر در سال ۲۰۱۹

 

 

اسپانیا؛ بیلبائو، موزه گوگنهایم

 

 

موزه گوگنهایم

 

 

این موزه که توسط فرانک جری طراحی و ساخته شده است شکل و ظاهری پیچیده و پوشیده شده از تیتانیوم ارائه می‌دهد که با همان نمای فریبنده و چشمگیرش به عنوان جالب‌ترین سازه دهه ۱۹۹۰ نیز شناخته می‌شود. منحفی‌های این موزه هنر مدرن از کشتی‌های واقع در اسکله بیلبائو که با تیتانیوم کاور می‌شدند الهام گرفته شده است. این موزه نمایشگاه‌های دائمی مختلفی را از آثار اسپانیا و دنیا اداره می‌کند. نه تنها خود اسپانیایی‌ها بلکه گردشگران نیز مشتاق دیدن این موزه هستند.

 

 

آمریکا؛ نیویورک، موزه هنرهای معاصر

 

 

موزه هنرهای معاصر

 

 

موزه هنر مدرن MoMA، واقع در منهتن نیویورک، در بیشتر جاها به عنوان برجسته‌ترین موزه هنری دنیا شناخته می‌شود. که احتمالا این موزه شامل مجموعه از بهترین شاهکارهای هنر مدرن سراسر جهان مثل نیلوفر آبی مونت، Les Demoiselles d’Avignon پیکاسو و شب درخشان ون گوگ می‌شود. به علاوه جدا از مجموعه‌های باارزش هنری معماری ساختمان با استفاده از اشکال هندسی و شیشه‌های بزرگ سراسری نیز خاص و قابل توجه است. به عبارتی فضا جوری ساخته و پرداخته شده که کاملا حس می‌کنید در جایی هنری قرار گرفته‌اید.

 

 

روسیه؛ سنت پترزبورگ، موزه هرمیتاژ

 

 

 روسیه؛ سنت پترزبورگ، موزه هرمیتاژ

 

 

این موزه در سال ۱۷۶۴ به دستور کاترین بزرگ ساخته شد تا بتواند مجموعه‌های وسیعی از فرهنگ و هنر در نیا را در خود جمع‌آوری کند. امروزه این موزه بیش از ۳ میلیون اقلام تاریخی و با ارزش سراسر دنیا را به نمایش گذاشته است. این موزه که از جاذبه‌های توریستی و برجسته سنت پترزبورگ در تور روسیه شناخته می‌شود نمایشی از آثار افراد الهام‌بخشی همچون داوینچی، میشل آنجلو، روبنس و افراد برجسته دیگر ارائه می‌دهد. این نمایشگاه‌ها در مجموعه‌ای از ۶ ساختمان تاریخی که سابقا محل اقامت امپراطوران روسی بود برپا شده‌اند.

 

 

بهترین مقاصد گرمسیری دنیا برای سفر در تمام طول سال

 

 

فرانسه؛ پاریس، موزه لوور

 

 

فرانسه؛ پاریس، موزه لوور

 

 

موزه لوور پاریس از نام‌ آشناترین موزه‌های دنیاست که همه آن را می‌شناسند. این موزه که به عنوان محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین نمایشگاه آثار تاریخی دنیا شناخته می‌شود در کاخ لوور پاریس و در سال ۱۷۹۳ برپا شده است. هرم شیشه‌ای و چشمگیر وسط حیاط که در سال ۱۹۸۹ به این مجموعه اضافه شده حکم ورودی را برای موزه دارد. در این موزه آثار تاریخی برجسته و منحصر به فردی از مصر باستان، یونان و رم، اروپای قرون وسطا، دوره ناپلئون و حتی ایران باستان جمع‌آوری شده است. البته با وجود تمامی آثار هنوزم که هنوزه تابلوی مشهور مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی پربازدیدترین بخش این موزه است.

مطالب مرتبط